Thai øker fra OSL

Re: Thai øker fra OSL

Ser at reisetiden blir noe lenger med ny flytype også.

Reisetiden med A345 er 10:55 på utreise fra OSL og 11:50 på retur fra BKK.
Med B777 så er reisetiden 10:50 på utreise fra OSL og 12:10 på retur fra BKK.

Er lenge med over 12 timer...

JA stor forkel her: 5 (F E M) minutter på udturen og 20 (T Y V E) på hjemrejsen, en rejsetidsforøgelse på 2,8% det skal nok får stor inflydelse på salget (Ironi kan være anvendt i indlæget!)

Ser at reisetiden blir noe lenger med ny flytype også.

Reisetiden med A345 er 10:55 på utreise fra OSL og 11:50 på retur fra BKK.
Med B777 så er reisetiden 10:50 på utreise fra OSL og 12:10 på retur fra BKK.

Er lenge med over 12 timer...

Det er nok en annen grunn for de tidene der, for før bytte til
B777 så var de tidene der satt opp til vinteren også.

Avreise 13:30 Oslo (OSL) lø 30.01.2010 Reisetid: 10:50 TG955 AIRBUS A340-500
Ankomst 06:20 Bangkok (BKK)

Avreise 00:35 Bangkok (BKK) on 10.02.2010 Reisetid: 12:10 TG954 AIRBUS A340-500
Ankomst 06:45 Oslo (OSL)

Dette er flotte nyheter! Hvem hadde trodd dette for bare 6-7 mnd siden..

Er i tillegg veldig spent på hva dette betyr for andre aktører fra Asia som snuser på OSL.

Ok, jeg innrømmer at 20 minutter er ikke så mye på en flytur av den lengden. Det er bra at TG satser på OSL, og bra for dem som bor på østlandet, men jeg som bor i Stavanger kommer ikke til å bruke ruten så lenge Avinor ikke ordne det slik at jeg kan sjekke inn bagasjen helt til SVG.

Jeg kan ikke se hva som skal være så vanskelig med å få til det. De gjør det i andre land. Se for eksempel på Thailand. Der kan du sjekke inn hele veien til CNX og HKT, mens om du skal videre til en mindre flyplass så må du sjekke inn bagasjen igjen i BKK. Dette hjelper allikevel mye der hvor det er mye passasjerer. Det er ikke noe kjekt å måtte hente bagasje for å sjekke inn igjen etter en 12 timer lang reise, hvor en kanskje ikke har fått sovet så mye.

Ok, jeg innrømmer at 20 minutter er ikke så mye på en flytur av den lengden. Det er bra at TG satser på OSL, og bra for dem som bor på østlandet, men jeg som bor i Stavanger kommer ikke til å bruke ruten så lenge Avinor ikke ordne det slik at jeg kan sjekke inn bagasjen helt til SVG.

Jeg kan ikke se hva som skal være så vanskelig med å få til det. De gjør det i andre land. Se for eksempel på Thailand. Der kan du sjekke inn hele veien til CNX og HKT, mens om du skal videre til en mindre flyplass så må du sjekke inn bagasjen igjen i BKK. Dette hjelper allikevel mye der hvor det er mye passasjerer. Det er ikke noe kjekt å måtte hente bagasje for å sjekke inn igjen etter en 12 timer lang reise, hvor en kanskje ikke har fått sovet så mye.

Det noe samferdeselsdepartementet/Avinor jobber for på OSL. Det vil både de reisende og flyselskapene tjene på.
Svenskene har jo fått det til på ARN, så da bør det ikke være noe problem på OSL.

Tar det virkelig en time lenger til Oslo enn til CPH?

BF:cool2

Siste dag med A345 blir 24. oktober. T7 starter å fly ruten fra 25. oktober.

Da kommer vi oss av gårde til BKK i grevens tid:) Flyr fra Oslo 23. oktober. Men får jo testet C-class i 777 på returen hvertfall...

Dette er flotte nyheter! Hvem hadde trodd dette for bare 6-7 mnd siden..

Er i tillegg veldig spent på hva dette betyr for andre aktører fra Asia som snuser på OSL.

Det lurer jeg på også. Tror vi skal få vite mer i slutten av måneden..

Korean med en helt annen rute er jo velkommen.. Så vidt jeg vet ominnreder de sine 777 om dagen.. Men de har jo 332...

Er vel knapt lurt med mer til BKK, KUL og SIN ? Men bevares, Etihad er jo greit også...

Forresten, OT, for meg og drikkende Bizflyer, serverer Etihad alkohol.. ??:drink

Mye av grunnen til at Thai begynner å fly 7 dager i uke med 777, er fordi dem har stor pågang - booking av Cargo. I tillegg, så begynner høy sesongen i Thailand snart, og da øker booking tallet i forhold til dagens nivå..

Mye av grunnen til at Thai begynner å fly 7 dager i uke med 777, er fordi dem har stor pågang - booking av Cargo. I tillegg, så begynner høy sesongen i Thailand snart, og da øker booking tallet i forhold til dagens nivå..

Skal de øke mye på fraktekapasitet til 345 og 346, så må de iallefall opp på en 773... 772 har bortimot samme som en 345, og 773'en har 2 ekstra AKE posisjoner i forhold til 346....

En ulempe med 777 er at den har liten lasteroms luke bak, så palletter kan kun lastes foran. På 340 har du fullsize luke både foran og bak, og kan dermed spre pallettene bedre vektmessig... Det er forsåvidt ikke noe problem med halvpalletter i 2xAKE størrelse bak, men det tar dobbelt så lang tid å laste og losse sammenlignet med èn pallett.... Må vel kanskje hente tilbake noen av de oppsagte stuerne på KR nå som de begynner med daily 777 da.... :)

Forøvrig skyldes økningen i flygetid til BKK kun at de har forregnet seg litt i planleggingsfasen, fortrinnsvis på østgående rute. Det er den direkte årsaken til at de har flyttet avgangstiden en halvtime frem, men har latt ankomsttiden i BKK forbli 06:10. I vinterprogrammet skal TG955 gå fra OSL 14:30 og lander i BKK 06:20, dvs. 5 minutter mindre flytid enn det korrigerte sommertidsskjemaet, henholdsvis 10:55 og 10:50 ;) Opprinnelig var TG955 planlagt med flytid på 10:25, og det har rett og slett ikke latt seg gjøre i praksis, til tross for at punktligheten ut fra OSL har vært meget god! Snittforsinkelsen ved landing i BKK ligger på 31 minutter pr dags dato :)

Skal de øke mye på fraktekapasitet til 345 og 346, så må de iallefall opp på en 773... 772 har bortimot samme som en 345, og 773'en har 2 ekstra AKE posisjoner i forhold til 346....
Kan være at de ikke kan la 345/346 gå daglig, men kan gjøre det med 772, og da blir vel totalkapasiteten/uke høyere.

dette er jo en annen sak, men at ikke SK har noen rute til HKG er for meg mystisk. et av de største markedene for norsk fisk i verden. men nå er det mye jeg ikke forstår meg på hos SK.

dette er jo en annen sak, men at ikke SK har noen rute til HKG er for meg mystisk. et av de største markedene for norsk fisk i verden. men nå er det mye jeg ikke forstår meg på hos SK.

skummelt å satse vettu.. tenk om det går galt!.... Har en teori om at sas kjører maksimalt ned på produksjon for å slanke spesielt ledelsen. Når ledelsen er på rett nivå, tror jeg det kommer til å ekspandere uten nødvendigvis å gjenansette utover det som av produksjonshensyn er tvingende nødvendig.... Det er den eneste plausible årsaken jeg sitter igjen med!

Men i samme åndedrag er jeg mer tvilende på hvor smart det er å selge alle SGS linjestasjoner... De kommer jo uansett til å ha en SAS koordinator på alle store destinasjoner for å ta seg av den aller viktigste kundekontakten, men jeg mistenker at mye av given som finnes i SGS i dag forsvinner med logoen på brystet og ryggen... Merkevare er noe som har betydd mye for de ansatte i alle år, og når det plutselig står noe annet enn SAS der, blir det garantert mer likegyldig.... Måtte de skandinaviske linjestasjonene iallefall få stå i denne omgang! IC stasjonene er det jo åpenbart allerede for sent for.... men det ble litt offtopic... :)

Back