THAI - ALERT

Status
Not open for further replies.
Hei.

Hvor mye frakt kan man vanligvis sende med disse flyene, A340-500, 747 ?

Den 2. gangen 346'en til Thai var i Oslo gikk det inn 29 tonn deadload, dvs frakt og bag. Da stod 6 av 42 ULD posisjoner tomme, og resten var fylt opp. Totalt er det 207 m3 tilgjengelig plass til sammen i cpt 1+2 og 3+4. Typisk payload for 346 er 55 tonn, og består av pax og cargo/bag og catering. Flyet veier normalt ZFW +- 177 tonn, og kan ta +-134 tonn fuel. MRW på 366,2 tonn og MTOW på 365 tonn.

Last edited:
Så nordmenn velger OSL for å slippe en ekstra stopp, mens svensker velger OSL for å få en ekstra stopp altså...

Eller bedre komfort (AVOD, bedre plass, og nykonfigurert business, premium og economy) :) Ikke vet jeg hva som er grunnen, men slik er det nå blitt da, uansett om du vil eller ei.... Ikke skyt meg! Det er ikke jeg som tvinger svenskene til å fly via norge!

Takk for bilder, fantastisk med både A345, 346 og 747 på denne korte tiden.
Har hatt noen turer i de mørkeblå setene, ytterst behagelig ! Husker nok komforten bedre enn mat og servering, som flere her har påpekt.

Da har jeg endelig fått registert meg som bruker :o) Ny på forum altså, men fly interessen er høyt over middels :) . Utrolig stilig de bildene av 747`en. Men vil gjerne se masse flere bilder :) Jeg måtte selvfølgelig på Gardermoen for å få med meg Kongen av Boeing. Har vært så heldig å få med meg både 345, 346 og nå idag 747`en. Utrorlig morsomt med Thai som varierer så masse med flytyper. Blir morsomt nå fra høsten av hvor de skal variere med 340-500 og -600 maskin. Så skal det bli spenne å se om Korean fullfører med pax flyvninger fra 2010. Ja til masse nye og spennende flyselskaper! Men man skal jo ikke klage, nå hvor vi den siste tiden har fått mange gavepakker.

Eller bedre komfort (AVOD, bedre plass, og nykonfigurert business, premium og economy) :) Ikke vet jeg hva som er grunnen, men slik er det nå blitt da, uansett om du vil eller ei.... Ikke skyt meg! Det er ikke jeg som tvinger svenskene til å fly via norge!

Det är väl billigare då att flyga via OSL än nonstop från ARN gissar jag! Gissar även att TG drar ned till 6,5,4 eller 3 avgångar i veckan innan de lägger ned BKK-ARN-BKK!

Kan ALDRI tenke meg at TG trekker seg ut av ARN.
Passasjergrunnlaget der er dobbelt så stort som ut fra Norge, og jeg vil tro at de frigjorte plassene som norske passasjerer nå fylles opp med svensker, noe som igjen går på bekostning av andre selskap som hadde en god del reisende fra Arlanda til Asia.

Er det noen som tør spå om neste langdistanse rute til Osl?

Jeg tipper på Japan airlines til Tokyo, eller China airlines til Bejing / Shanghai.

Mulig SAS prøver en rute fra OSL, med spørs om ikke det toget har kjørt.

Det är väl billigare då att flyga via OSL än nonstop från ARN gissar jag! Gissar även att TG drar ned till 6,5,4 eller 3 avgångar i veckan innan de lägger ned BKK-ARN-BKK!

Tala om långsökta spekulationer. Vad baserar du din minst sagt bistra prognås på?

Varför skulle det vara billigare för TG att flyga till OSL? Och varför skulle Thai Airways helt ge upp en marknad som är en av de största i Europa att bidra med turister till Thailand?

Man sätter in en 747 på en enskild avgång och det är tillräckligt för att nån ska få för sig att BKK-ARN kommer läggas ned :70:

Er det noen som tør spå om neste langdistanse rute til Osl?

Jeg tipper på Japan airlines til Tokyo, eller China airlines til Bejing / Shanghai.

Mulig SAS prøver en rute fra OSL, med spørs om ikke det toget har kjørt.

Du syftar på Air China för China Airlines flyger till Taiwan.

SAS kommer knappast satsa på OSL.

Du syftar på Air China för China Airlines flyger till Taiwan.

SAS kommer knappast satsa på OSL.
Hei, ja selvsagt Air China,
da det gjelder SAS tror jeg de enten går konkurs, da blir de splittet opp, og Norges ruter vil jo gå som før vist ikke bedre, men langruten vil forsvinne på dagen, ellers blir de kjøpt opp av Lufthansa, og lufthansa kommer til å flytte de fleste langrutene til Tyskland, men beholder noen få fra København.
Er det en rute som ikke blir lagt ned så er det BKK-ARN, Skandinavia er jo et av Thialands beste markeder.

Ellers er det jo rundt 50 000 Vietnamesere som bor i Norge som kan benytte rute OSL-BKK, samt at det flyr en drøss med studenter til Australia hvert år fra Norge, så OSL-BBK er en LØNNSOM RUTE.

Tala om långsökta spekulationer. Vad baserar du din minst sagt bistra prognås på?

Varför skulle det vara billigare för TG att flyga till OSL? Och varför skulle Thai Airways helt ge upp en marknad som är en av de största i Europa att bidra med turister till Thailand?

Man sätter in en 747 på en enskild avgång och det är tillräckligt för att nån ska få för sig att BKK-ARN kommer läggas ned :70:

Du har missförstått vad jag skrev! Skrivit lite luddigt. Det är flera i tråden som skriver att ARN-linjen går dåligt. Menar då att TG kommer dra ned på avgångarna isåfall inte hux flux lägga ner linjen på en gång.

Menar även att det kan vara billigare att flyga via tex CPH eller OSL istället för nonstop till BKK. För passageraren/kunden.

ARN-BKK blir aldri lagt ned. Som MartinL skriver så er det over dobbelt så mange svensker som reiser til Thailand enn nordmenn. Og spesielt når SAS har lagt ned sin rute til BKK, i tillegg til PEK og MH til KUL, så kommer det helt sikkert til å merkes positivt for TG. Veldig rart at ARN har så få ruter igjen til Asia nå etter de siste nedleggelsene men igjen så har Finnair en veldig stor del av den kaka. Jeg er helt sikkert på at det dukker opp noe nytt fra ARN til Asia i løpet av de neste 12-15 mnd.

Ellers vil jeg legge til at det beste for SAS er at de går konkurs, for nå mister de ruter i Norge i høyt tempo til Norwegian. Går de konk og blir splittet opp i et rent Norsk innlandsflyselskap, har de muligheten til å ta opp kampen mot Norwegain og Ryanair, fortsetter det som det er i dag, med en Skandinavisk modell som ser mer ut som en maktkamp et en sammarbeid, tror jeg hele SAS konsernet ink. SAS Norge forsvinner helt.

Egentlig tror jeg også at Lufthansa ikke er så sultene på SAS i den form de er i dag.

Ellers vil jeg legge til at det beste for SAS er at de går konkurs, for nå mister de ruter i Norge i høyt tempo til Norwegian. Går de konk og blir splittet opp i et rent Norsk innlandsflyselskap, har de muligheten til å ta opp kampen mot Norwegain og Ryanair, fortsetter det som det er i dag, med en Skandinavisk modell som ser mer ut som en maktkamp et en sammarbeid, tror jeg hele SAS konsernet ink. SAS Norge forsvinner helt.

Egentlig tror jeg også at Lufthansa ikke er så sultene på SAS i den form de er i dag.

Se igjennom gamle tråder så finner du det meste av meninger om dette teamet.

Tror grannarna i väster har lite för stor tro på sig själva ;) Att Thai skulle starta en linje från Oslo som medför att man måste lägga ner från sin överlägset största marknad i Norden , Sverige. Nej skulle inte tro det! Den senaste veckan jag jobbat har Thai startat absolut fullastad varje dag! Visserligen är Juli högsäsong men ändå inte lika mycket som höst och vinter till Thailand. Innan den ekonomiska nedgången fanns det frågor från Thai om ARN kunde ta emot A380. Inte aktuellt nu:D men en 747 håller ställningen bra. Just nu har ju även MH dragit sig bort från ARN och tror det kommer generera en hel del till Thai ARN.

Snakket akkurat med Orkide´ekspressen; kampanjeprisene blir nå forlenget ut september !
La inn en bestilling Oslo-Krabi i Royal Silk 5. til 19. september til 17.353,-
Har ikke bestemt meg 100% for Biz eller Premium ennå (den går for drøye 9.000,-) Noen som har flydd premium på 345 ?
Ellers noen grunn til å forvente annen flytype disse datoene ?

Status
Not open for further replies.
Back