THAI - ALERT

Status
Not open for further replies.
De har lagt A340-600 fast inn på hver 3 flytur utover høsten.
Ellers kan du se langt etter nedleggelse på ARN-BKK, den er nå fulbokket på økonomi.

Bare lurte på hva de gjør med First setene da 747 kommer til Oslo ?, de kan ikke kjøpes på nettet ?

Ellers så lurer jeg på hvorfor man kan kjøpe premium seter fra Stockholm og Kjøbenhavn, da det på Seatguru vises at de ikke finnes premium på noen av Thai sine 747 fly ?
http://www.seatguru.com/

Thai bruker gammel første klasse som biz, og gammel biz som premium økonomi på 747 til/fra ARN og CPH - det har de gjort lenge.

Hvorfor skulle TG velge å legge ned fra ARN?
Det er fortsatt langt flere svensker som reiser til Thailand enn det er nordmenn

Yepp, Thai´s komfort på 747´s økonomiklasse går de aller fleste en høy gang, god benplass. Har en bestilt premium ecc. vil en få mye bedre sete/ benplass enn i A345, i gammel biz, og de 14 (forhåpentligvis ikke flere) som har bestilt biz. vil få brede liggeseter i en svært så luftig 1. klasse kabin fremst i flyet.

Last edited:
Piss preik! Hvor i all verden har noen kokt frem suppen om at ARN forsvinner? Jeg tror dere skal legge den tanken død med en gang.

Her er'n:

Callsign: THA954
Reg: HS-TGA
Hex (Mode-S): 880050
Modell: Boeing 747-4D7 (B744)
Flygbolag: Thai Airways
Lat: 57.47887
Lon: 23.09292
Höjd: 38000 fot (11582 m)
Hastighet: 451 knop (835 km/h)
Riktning: 283 grader
Tid: 2009-07-19 05:29:52
Radar: ESSA
Från: Bangkok, Suvarnabhumi (BKK)
Till: Oslo, Gardermoen (OSL)

Hei, og god søndags morgen!

Er helt ny på forumet, men har hatt mye leseglede som gjest her inne. Mye interessant info vil jeg påstå.

Jeg er meget autofil av meg, men har fått en voksende interesse for flyfart, og er vel kanskje "flyfil" blitt :-) Har reist mye til Thailand gjennom 12 år nå, og har en forkjærlighet for Thai Airways i så måte. Jeg leser med stor interesse om den nye ruten til Thai fra OSL, og ser nå at det også er satt inn 747 på ruten. I den forbindelse, og tidligere tråder i forumet som tar opp dette med Thai sine "gamle" 747`er så kan jeg komme med følgende info hvis dette er av interesse for noen. Tenker her på at man kan evt. "tracke" flyet på flygradar.nu, og da se hva slags reg.nr/konfig. (old config/updated config) Thai 747 kommer med (Håper dette passer inn i tråden her...rett meg hvis ikke..)

Alle 6 stk. 747 med "gammel" konfig. (Thai har 18 aktive 747) er faktisk disse de siste anskaffede 747`ene i Thaiflåten. Skal ikke være bastant på dette, men trolig er de da faktisk de nyeste også. Følgende registreringsnummer skal være av gammel config: HS-TGY, HS-TGZ, HS-TGA, HS-TGB, HS-TGF samt HS-TGG. Dvs. at samtlige andre reg.nr. bortsett fra disse fra Thai 747 flåten skal være av oppgradert versjon.

Håper dette kan være av interesse for noen, jeg skal forøvrig OSL-BKK den 20/9-09, og håper selvfølgelig på A345....den har jeg aldri fløyet med før...

Fortsatt god søndag!

tillegg var det en litt kranglete pax som måtte hentes av Pelle Politi... Dermed måtte bagasjen til pax'en ut av flyet (PI), og det medførte en halvannen time delay i tillegg til RA'en...

Du vet spesifikt at det var det som skjedde ???
PI brukes også når det er pax som ikke dukker opp og som har sendt bag.

Velkommen til Scanair forum HS-TLD. Vi trenger stadig nye stemmer her inne.

Status
Not open for further replies.
Back