THAI - ALERT

Status
Not open for further replies.
Ok, jeg trodde KLMs 747 med navn Hong Kong som jeg hat tatt menge ganger var fra 1981, eller 28 år.

Ellers har jeg en teori på hvorfor Norge har minst oversjøiske ruter i Skandinavia.
Det er et ordtak som herer, "hvor mindre pikk, hvor større bil eller motorsykkel."

I skandinavia er det slik at Finland har mest ruter, deretter kommer Danmark, så Sverige og så Norge. Men ser man på BNP i disse landene er det Finland som har den minste økonomien, så kommer Danmark, så Sverige, og så Norge.
Så man kan se at hvor mindre økonomi, hvor større behov har man for å hevde seg internationalt.

Hei.

Bare lurte på hva de gjør med First setene da 747 kommer til Oslo ?, de kan ikke kjøpes på nettet ?

Ellers så lurer jeg på hvorfor man kan kjøpe premium seter fra Stockholm og Kjøbenhavn, da det på Seatguru vises at de ikke finnes premium på noen av Thai sine 747 fly ?

http://www.seatguru.com/

Her er "skandinavia"-versjonen av TG sine 747ere.
http://seatexpert.com/seatmap/305/Thai_Airways_Boeing_747-400_(Version_7442)/
Bare bytt ut first med business og business med premium economy

Piss preik! Hvor i all verden har noen kokt frem suppen om at ARN forsvinner? Jeg tror dere skal legge den tanken død med en gang.

Du vet at det ikke trengs store spikern for at man skal koke suppe her inne iblant:rolleyes:

Er det jeg som kommer. ;)
<----------------

Ellers, så var det dette individet som fraktet oss hjem sist gang. Jeg har meget god erfaring med komfort og plass ombord i TG sine 744. Det eneste som mangler er skjerm i hvert sete, men jeg har klart meg bra allikevel med alternative underholdingsmedier.

Ser det går an å kjøpe Premium economy biletter på A340-600 fra Oslo i august, men dette flyet har jo ikke Premium economy, blir det business da ?

Ok, jeg trodde KLMs 747 med navn Hong Kong som jeg hat tatt menge ganger var fra 1981, eller 28 år.

Ellers har jeg en teori på hvorfor Norge har minst oversjøiske ruter i Skandinavia.
Det er et ordtak som herer, "hvor mindre pikk, hvor større bil eller motorsykkel."

I skandinavia er det slik at Finland har mest ruter, deretter kommer Danmark, så Sverige og så Norge. Men ser man på BNP i disse landene er det Finland som har den minste økonomien, så kommer Danmark, så Sverige, og så Norge.
Så man kan se at hvor mindre økonomi, hvor større behov har man for å hevde seg internationalt.
¨

Hahahahaha. Alt hidtidig videnskab om geografisk og strategisk placering, befolkningsgrundlag, turist- og erhvervstrafikbehov, feedertrafik etc. er hermed fejet af banen.

Jeg tror lige vi skal have fat i Nobel-komitéen, for her er da en ny kandidat!

¨

Hahahahaha. Alt hidtidig videnskab om geografisk og strategisk placering, befolkningsgrundlag, turist- og erhvervstrafikbehov, feedertrafik etc. er hermed fejet af banen.

Jeg tror lige vi skal have fat i Nobel-komitéen, for her er da en ny kandidat!
Selv om India har 3 ganger mer befolking en USA har de under 5% av flytrafikken, så når alt kommer til alt er det økonimien som er grunnlaget for om en ruter er lønnsom og ikke befolkning. Ellers burde Oslo ha vært førstevalget for USA reiser om det var geografiske hensyn, nei jeg tror det hele henger sammen med egen vilje.

Norge har ikke hatt stort nok ønske om oversjøiske ruter, det har Finland og Danmark hatt.
Norwegian kunne jo lett ha startet ruter som Air Berlin har gjort til Asia, men de har ikke lyst. Grunnlaget hadde vert der.
Jeg tror SAS har tapt stort på å holde alle oversjøiske rutene til København, tør ikke tenke på alle som heller har valgt KLM, Finnair, BA, osv.
Vist SAS var et nordisk sammarbeid så må det jo også være en slags form for fordelig.

jeg var en tur inni den og kikket, og jeg må si at det var slett ikke verst! og økonomi var faktisk ganske bra, til og med jeg med mine 188cm og 100og-et-par-tre kg hadde fin plass til beina.. bredden er jo litt så som så, men skulle helt klart overlevd om den dukker opp når jeg skal nedover 15 august. behagelige biz-seter og så klart, fint, rent og ryddig i flyet.. hadde selvsagt ikke med kamera, synd jeg ikke tenkte på å ta med kompakt`n min men.. next time.

Da var den store fuglen airborne! Tok noen bilder rett før vi begynte å laste den... :) Kun 2 ledige ULD posisjoner, men flesteparten av AKE'ne var tomme returbokser. Siden det var mye tomme bokser var det bare 11 tonn deadload i dag :)

Attachments

• CIMG0921.jpg
    CIMG0921.jpg
    52 KB · Views: 459
  • CIMG0923.jpg
    CIMG0923.jpg
    69.4 KB · Views: 454
  • CIMG0928.jpg
    CIMG0928.jpg
    106.1 KB · Views: 455
  • CIMG0930.jpg
    CIMG0930.jpg
    90.7 KB · Views: 455
  • CIMG0926.jpg
    CIMG0926.jpg
    113.4 KB · Views: 452
  • CIMG0944.jpg
    CIMG0944.jpg
    47 KB · Views: 325
  • CIMG0948.jpg
    CIMG0948.jpg
    49.6 KB · Views: 293
Ser det går an å kjøpe Premium economy biletter på A340-600 fra Oslo i august, men dette flyet har jo ikke Premium economy, blir det business da ?

Det er vel ikke schedulert med 346 i august allerede nå?... Såfremt det er tilgjengelige 345, så er det jo det som er standardmaskina på OSL-BKK... Er jo bare 3 ganger siden den startet 15 juni den ikke har kommet i 345... 2 x 346 og 1 x 747

Du vet spesifikt at det var det som skjedde ???
PI brukes også når det er pax som ikke dukker opp og som har sendt bag.

Ja spesifikt.... Akkurat samme case som no-show, dvs. offload av bag'en... Det var det som skjedde i dette tilfellet :)

Det er vel ikke schedulert med 346 i august allerede nå?... Såfremt det er tilgjengelige 345, så er det jo det som er standardmaskina på OSL-BKK... Er jo bare 3 ganger siden den startet 15 juni den ikke har kommet i 345... 2 x 346 og 1 x 747
Nei, A340-600 er langt inn fast hver lødag og mandag i hele august.

Da var den store fuglen airborne! Tok noen bilder rett før vi begynte å laste den... :) Kun 2 ledige ULD posisjoner, men flesteparten av AKE'ne var tomme returbokser. Siden det var mye tomme bokser var det bare 11 tonn deadload i dag :)
Hei.

Hvor mye frakt kan man vanligvis sende med disse flyene, A340-500, 747 ?

Piss preik! Hvor i all verden har noen kokt frem suppen om at ARN forsvinner? Jeg tror dere skal legge den tanken død med en gang.

Vi får se da vettu Martin! Flymiljøet er ikke så stort at man ikke snakker med hverandre, og det sies at trafikken har gått drastisk ned fra ARN etter OSL-BKK ble en realitet. Husk at det har vært +- 100.000 flyreiser fra norge til bangkok hvert år de siste årene via transitt flyplasser! En stor andel av disse velger trolig OSL fremfor ARN, CPH og FRA for å slippe en ekstra stopp.

Opplever tro det eller ei til stadighet bag fra ARN som er tagget videre til BKK via OSL... Det er ikke fordi det er fullbooket fra ARN :)

Så nordmenn velger OSL for å slippe en ekstra stopp, mens svensker velger OSL for å få en ekstra stopp altså...

Status
Not open for further replies.
Back