THAI - ALERT

Status
Not open for further replies.
Litt OT, men er det noen som vet hvorfor Thai er så delayed i dag? Står Ny tid 15:15 for ankomsten. Er på Flygradar nå og kommer inn som THA954D. Bruker de D bak callet normalt? Hvis nei, hvorfor bruker de det i dag da?

Fra tidligere , hver gang TG kom sent til CPH, er det ca. 8 timer . Sikkert fordi sent ankommende fly til BKK og antar at de lar crewet få en 8 timer søvn.

Uansett de kommer ikke så forsinket ut likevel.. Bare guesswork.. Finns vel fagfok her ;)

Ang Crew, om 747' var planlagt lenge så kom vel 747 crew opp i forkant ? eller er det equip swap med CPH ?

Meget godt spørsmål ..^_^

Hva kommer inn til CPH ?? Tynt belegg, A345 ?

Edit: Herlig med morsomme spekulasjoner på en lørdag...

En av årsakene til at TG955 ble forsinket ut i dag, var sent innkommende fly (RA) og i tillegg var det en litt kranglete pax som måtte hentes av Pelle Politi... Dermed måtte bagasjen til pax'en ut av flyet (PI), og det medførte en halvannen time delay i tillegg til RA'en...

RA - AIRCRAFT ROTATION, LATE ARRIVAL OF AIRCRAFT FROM ANOTHER FLIGHT
PI - PASSENGER PROCESSING (ICAO ANNEX17),security.

Vil vel forøvrig anta at 744 crew fulgte med på 345 skuta i dag, slik at de er ship shape til i morra... Dobbelt crew i Oslo i natt og i morgen natt muligens? Alternativt et samlet crew med rating på både 744 og 345, og at det kan ha vært en medvirkende årsak til delay inn til Oslo i dag? unlikely?

Last edited:
pb300polar, tusen takk for den ekspert uttalelsen jeg utlyste tidligere i tråden ..

Kom med flere når det er behov for å opplyse oss..:9::9::D

Hadde faktisk tenkt å te en svipp tur til Asia mens kampanjeperioden varer. men med 747 dropper jeg det, da venter jeg noen dager.
Har ikke noe fornuftig å finne på der nå, men synes det hadde vært morro å reise med en direkterute fra Norge, og med business for 16 000, de er råbillig.

Jeg må si meg enig i at jeg hadde blitt rimelig skuffet om jeg skulle ut å fly i morgen og havnet i 747en.. selv om jeg har kost meg en del i den før, men uten AVOD og med de små skjermene i taket blir det ikke samme "swjongen"..

Men den er uten tvil flott å se på.

Attachments

• Bilde 007.jpg
    Bilde 007.jpg
    40.9 KB · Views: 454
  • Bilde 004.jpg
    Bilde 004.jpg
    81.6 KB · Views: 455
Man blir vel litt bortsjemt med tiden.
Jeg brukte å fly KLM´s 747 og synes dette var luksus, men da jeg begynte med Finn air sine 340 er det liten tvil om hva som er er best, på både business og økonomi. Noen av KLM´s 747 er også snart 30 år gamle.
Og så er det jo litt bedre med 210 fremfor 400 passasjerer da.

Ellers er jeg noe skeptisk til om de klarer å fylle opp alle disse business setene ?

Noen som vet om de flyr laks med Thai Airways også ?
For da trenger de vel nesten ikke passasjerer, hee he.

Sjekket nå forøvrig på thai airways nettside, og det finnes ikke ledige business seter i morgen, 50 stk.
Dette er helt sikkert pga at de bruker 747, så der ser man bakdelen med den maskinen.

Ellers står det i bibelen at man skal ikke fråtse, A340-500 med 210 seter er vei noe i nærheten av fråtsing, eller ?

jaja de får komme med hva de vil, bare de kommer med 345 15/8 :-) 747 er fin å se på den, for all del, men klarer meg fint uten 10 timer i den..

Det går mange PMC, PAJ og PAG med laks ut fra OSL om dagen, så lønnsomheten på cargo biten er nok trolig god! :) Er vel mer sannsynlig at de legger ned ARN-BKK, enn at ikke OSL-BKK kommer til å fortsette som 7 day op. rute hele året.... Thai ser jo at det var mye nordmenn som reiste via CPH og ARN :) Sikkert kjipt for svenskene å miste både SK og TG sine BKK ruter...

Facinasjonen for 747 går vel trolig mye på størrelse tenker jeg... Den er jo schvær!! Desto større og tyngre, desto råere er det jo å se på! Uten å ta parti med enten Airbus eller Boeing, så vil jeg vel påstå at både 345, 346 773, 744 og 380 er råe maskiner på hver sine måter! Synd at ikke interiøret på noen av konfigurasjonene til Thai ikke er helt up to date, men i 747'n hvor både First og Business er av nye typen (744-2), så står jo ikke komforten noe tilbake fra en 345! Flat bed i F-class og Lie-Flat i C-class. At det ikke er annet enn overhead tv uavhengig av versjon på Y-class er jo synd!

De oppgraderer vel endel av KLM 747 til AVOD nå gjør de ikke?

Last edited:
Thai sine B747 er ikke SÅ ille på økonomi da. Dersom man ikke er helt avhengig av TV-skjermer i stolryggen. De har 34" pitch som er bedre enn de aller fleste andre. Jeg synes også at serveringen er bedre hos Thai enn hos både SAS og Finnair.
Jeg hadde heller valgt thai med B747 framfor de trange A340 maskinene hos SAS selv om de har tv-skjermer i stolryggen.
Skulle jeg reist business derimot hadde jeg blitt meget skuffet dersom det var en low yield 747 som dukket opp.

Jeg må si meg enig i at jeg hadde blitt rimelig skuffet om jeg skulle ut å fly i morgen og havnet i 747en.. selv om jeg har kost meg en del i den før, men uten AVOD og med de små skjermene i taket blir det ikke samme "swjongen"..

Men den er uten tvil flott å se på.

Åhhh, takker for disse flotte bilder SudCaravelle:D Jeg har mang en flott tur ombord her. TG's B744 er en flott maskin og kabinen er meget komfortabel med 34" i pitch i økonomiklasse. Selv om flyene mangler AVOD så tilbyr allikevel TG en flott reise med sine gode seter og ikke minst beinplassen og ordentlig servering ombord.

Hei.

Bare lurte på hva de gjør med First setene da 747 kommer til Oslo ?, de kan ikke kjøpes på nettet ?

Ellers så lurer jeg på hvorfor man kan kjøpe premium seter fra Stockholm og Kjøbenhavn, da det på Seatguru vises at de ikke finnes premium på noen av Thai sine 747 fly ?

http://www.seatguru.com/

Noen som vet/tipper hva som skjer hvis Thai legger ned ARN-BKK? Setter TG inn 747 på rute fra OSL eller får vi fortsatt fly 345? Spiller forsåvidt ingen rolle for min del, da jeg sover som en unge på fly og bruker sjelden AVOD om det finnes. Men seteplassen er jo bedre på 345 da.

Dersom etterspørselen er større enn kapasiteten til A345, må vi nok finne oss i at de setter inn noe annet. De har jo både B772 og A346 i tillegg til B747.
Jeg tviler på at de kommer til å bruke A345 fast så lenge, når de allerede nå i lavsesongen flere ganger har satt inn fly med større kapasitet.

Status
Not open for further replies.
Back