Ligger inne daglig fra 1 juli.Da skal ruten være åpnet for salg, fra i dag av.
Det som er litt interessant er hvordan de går rett på daglige med B773. Man vet jo fra tidligere at de har hatt utfordringer med å fylle opp alle setene med så stor kapasitet. De kunne ha startet med 3 eller 4 ukentlige og/eller et mindre fly og så økt kapasiteten gradvis.
For eksempel sender de B788 (84 færre seter) og B789 (50 færre seter) til det man skulle tro var større markeder, for eksempel Perth. Da har de tydeligvis regnet seg fram til at økt cargo-kapasitet lønner seg, til tross for ledige seter. Er det noen som forskjellen i cargo-kapasitet på B773 og B788/B789?
Da har de tydeligvis regnet seg fram til at økt cargo-kapasitet lønner seg, til tross for ledige seter. Er det noen som forskjellen i cargo-kapasitet på B773 og B788/B789?
…forskjellen i cargo-kapasitet på B773 og B788/B789?
I følge internettet har 773 28 kbm større lasterom enn 789 og 62 kbm mer enn 788. I prosent blir det hhv 17 og 47 mer.
Men med fisk ryker man vel først ut på vekt, og ikke volum?
Men med fisk ryker man vel først ut på vekt, og ikke volum?
Definitivt.
Definitivt.
Da er det vel kanskje ikke krise med 60% load factor, mer vekt til fisk? (Regner dog med at kr/kg inntekt er lavere for fisk)
Et aspekt her er nok at de kun har 2 787-9 i flåten. Mens deres 787-8 er i en mer regional konfigurasjon, og derfor ikke brukes til Europa. Dermed blir det jo å bruke det man har tilgjengelig.
788 har vel gått til VIE før pandemien, og skal nå gå til MXP fra 1. juli: https://www.aeroroutes.com/eng/240111-tgnw24mxp
Da er det vel kanskje ikke krise med 60% load factor, mer vekt til fisk? (Regner dog med at kr/kg inntekt er lavere for fisk)
https://www.aeroroutes.com/eng/240115-tgskcodeshareTHAI operated by SAS
Oslo – Bergen
Oslo – Haugesund
Oslo – Kristiansand
Oslo – Stavanger
Oslo – Trondheim
Fra 1. juli 2024 er det TG codeshare rutenummer på følgende SAS-flighter:
https://www.aeroroutes.com/eng/240115-tgskcodeshare
I allefall blir det mindre og mindre vekt til fisk ettersom befolkningen blir tykkere og tykkere. :colgate:
https://www.aeroroutes.com/eng/240429-tgjul24oslThai Airways International in recent schedule update filed aircraft changes to its planned service resumption on Bangkok Suvarnabhumi – Oslo route. From 01JUL24 to 26OCT24, THAI will operate this route with 321-seater Airbus A350-900XWB aircraft, instead of initially planned 777-300ER.
TG954 BKK0055 – 0725OSL 359 D
TG955 OSL1415 – 0615+1BKK 359 D
De har også en «non standard» sete config på noen 350 bl.a på ARN. Kommer disse fra et annet selskap?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.