Thai Airways på Oslo

Re: Thai Airways på Oslo

Det som er litt interessant er hvordan de går rett på daglige med B773. Man vet jo fra tidligere at de har hatt utfordringer med å fylle opp alle setene med så stor kapasitet. De kunne ha startet med 3 eller 4 ukentlige og/eller et mindre fly og så økt kapasiteten gradvis.

For eksempel sender de B788 (84 færre seter) og B789 (50 færre seter) til det man skulle tro var større markeder, for eksempel Perth. Da har de tydeligvis regnet seg fram til at økt cargo-kapasitet lønner seg, til tross for ledige seter. Er det noen som forskjellen i cargo-kapasitet på B773 og B788/B789?
 
Re: Thai Airways på Oslo

Det som er litt interessant er hvordan de går rett på daglige med B773. Man vet jo fra tidligere at de har hatt utfordringer med å fylle opp alle setene med så stor kapasitet. De kunne ha startet med 3 eller 4 ukentlige og/eller et mindre fly og så økt kapasiteten gradvis.

For eksempel sender de B788 (84 færre seter) og B789 (50 færre seter) til det man skulle tro var større markeder, for eksempel Perth. Da har de tydeligvis regnet seg fram til at økt cargo-kapasitet lønner seg, til tross for ledige seter. Er det noen som forskjellen i cargo-kapasitet på B773 og B788/B789?

Et aspekt her er nok at de kun har 2 787-9 i flåten. Mens deres 787-8 er i en mer regional konfigurasjon, og derfor ikke brukes til Europa. Dermed blir det jo å bruke det man har tilgjengelig.
 
Re: Thai Airways på Oslo

Da har de tydeligvis regnet seg fram til at økt cargo-kapasitet lønner seg, til tross for ledige seter. Er det noen som forskjellen i cargo-kapasitet på B773 og B788/B789?

Du har nok svaret her … TG har (hadde før Covid) ingen problem med å klare å stappe buken full av fisk, også med ledige seter i kabinen uten at det var et problem.
 
Re: Thai Airways på Oslo

…forskjellen i cargo-kapasitet på B773 og B788/B789?

I følge internettet har 773 28 kbm større lasterom enn 789 og 62 kbm mer enn 788. I prosent blir det hhv 17 og 47 mer.
 
Last edited:
Re: Thai Airways på Oslo

I følge internettet har 773 28 kbm større lasterom enn 789 og 62 kbm mer enn 788. I prosent blir det hhv 17 og 47 mer.


Men med fisk ryker man vel først ut på vekt, og ikke volum?
 
Re: Thai Airways på Oslo

Da er det vel kanskje ikke krise med 60% load factor, mer vekt til fisk? (Regner dog med at kr/kg inntekt er lavere for fisk)

I allefall blir det mindre og mindre vekt til fisk ettersom befolkningen blir tykkere og tykkere. :colgate:
 
Re: Thai Airways på Oslo

Da er det vel kanskje ikke krise med 60% load factor, mer vekt til fisk? (Regner dog med at kr/kg inntekt er lavere for fisk)

Det hjelper på, men utenom pandemiene er nok fraktratene for lave til å kompensere helt.
 
Re: Thai Airways på Oslo

I allefall blir det mindre og mindre vekt til fisk ettersom befolkningen blir tykkere og tykkere. :colgate:

Men 100.000 danskere på Wegovy, og sikkert et forholdsmæssigt tilsvarende antal i Norge, så går det vel langsomt i den modsatte retning? 😎
 
Re: Thai Airways på Oslo

Thai bytter fra 77W til 359.
Thai Airways International in recent schedule update filed aircraft changes to its planned service resumption on Bangkok Suvarnabhumi – Oslo route. From 01JUL24 to 26OCT24, THAI will operate this route with 321-seater Airbus A350-900XWB aircraft, instead of initially planned 777-300ER.

TG954 BKK0055 – 0725OSL 359 D
TG955 OSL1415 – 0615+1BKK 359 D
https://www.aeroroutes.com/eng/240429-tgjul24osl
 
Thai Airways på Oslo

De har også en «non standard» sete config på noen 350 bl.a på ARN. Kommer disse fra et annet selskap?

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Re: Thai Airways på Oslo

De har også en «non standard» sete config på noen 350 bl.a på ARN. Kommer disse fra et annet selskap?

Ja, det har overtatt flere maskin som kommer fra Hainan/Hong Kong Airlines, blant annet.
 
Back
Top