Thai Airways på Oslo

Re: Thai Airways på Oslo

Åpner visst ruten i slutten av året eller på nyåret 2023.ifølge Piyasavat Amranand.

Ikke så rart når Sjefen for restruktureringen annonserte det for 3 timer siden. Og det er ikke en bekreftet dato enda. Men planen er å starte sent Q4 eller tidlig Q1 2023

Da må alle Thai ansatte som ble oppsagte i Norge få jobben tilbake igjen.

Last edited:

Se der ja :)

Thai Airways will restart direct service between Bangkok and Oslo, Norway, by year’s end or early next year.

Og den nyheten kom ut i går. Bra at vi begynte å diskutere det her inne :)
Tusen takk Scandinavien_Airlines for at du startet tråden.

Se der ja :)

Og den nyheten kom ut i går. Bra at vi begynte å diskutere det her inne :)
Tusen takk Scandinavien_Airlines for at du startet tråden.

Velbekomme. Jeg sad og kiggede i netop bookingsystemerne i forbindelse med en InsideFlyer artikel om Thais vinterprogram og der faldt jeg nemlig over at Oslo manglede.

Brussels er/var ligesom oslo også taget ud af vinterprogrammet. https://insideflyer.dk/thai-airways-danske-og-skandinaviske-vinterprogram-opdatering/

Last edited:

Dette ble lagt ut i går, så de må få noen uker på seg før billettene kommer ut.

August 25, 2022

Thai Airways will restart direct service between Bangkok and Oslo, Norway, by year’s end or early next year.

Dette ble lagt ut i går, så de må få noen uker på seg før billettene kommer ut.

Er godt klar over at det kom ud i går. Men den artikel jeg skrev med det er næsten en uke gammel.... Jeg skal havde lavet endnu en over at Thai vender tilbake til Oslo.

Spännande att se om TG på BKK-OSL sätter in Boeing 777, B 787 eller Airbus A350-900
BKK-ARN är A350-900 sedan länge nu

Thailand importerer i snitt 400 tonn i uken med fersk laks og ørret fra Norge.
Det er vel 777 som har best kapasitet på frakt..

Gjenåpning av rutene må først godkjennes som en del av restruktureringen, og jeg tror de skulle ha et møte om det 1. september. Jeg antar det er en formalitet, men ingenting kan legges ut, før det er godkjent.

De skal ha gjenansettelsesrett. Og det har visst kommet følere sørfra. Så vi får se hva som skjer ...

Den retten er vel både styrt av hvor lenge det er siden du ble oppsagt og om stillingen du hadde blir gjenopprettet. Etter norsk lov er du vel bare «beskyttet» i 12 mnd. Og som andre skriver, hvor mange trenger du.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Den retten er vel både styrt av hvor lenge det er siden du ble oppsagt og om stillingen du hadde blir gjenopprettet. Etter norsk lov er du vel bare «beskyttet» i 12 mnd. Og som andre skriver, hvor mange trenger du.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er du oppsagt under covid er det 2 år du har krav på jobben tilbake.

Er det noen nyheter her og eventuelle konkrete datoer? Kan man faktisk basere en juleferie på at denne er i gang 23 desember?

Back