Thai airways med 747 på OSL

Giama3

ScanFlyer Blue
Thai airways med 747 på OSL

Jeg ser i Amadeus att Thai kommer med 747 på Mandag og Onsdag kommende uke.
Og de er så og si fulle begge to.
Det kan da ikke bety att ruten går så dårlig som noen nevnte her på forumet, på grunn av att de gikk over til femdagers i sommer?
Er det noen som har forklaring på denne økningen?
 
Re: Thai airways.

Jeg ser i Amadeus att Thai kommer med 747 på Mandag og Onsdag kommende uke.
Og de er så og si fulle begge to.
Det kan da ikke bety att ruten går så dårlig som noen nevnte her på forumet, på grunn av att de gikk over til femdagers i sommer?
Er det noen som har forklaring på denne økningen?

Jeg har en følelse av at de på forumet som mener at denne ruta går så dårlig helst ønsker at ruta skal gå dårlig. :(
 
Re: Thai airways.

Jeg har en følelse av at de på forumet som mener at denne ruta går så dårlig helst ønsker at ruta skal gå dårlig. :(

Jeg kan bare se onsdag .. ? Uka deretter er det mandag/onsdag ja ...

'Alle' vet jo at trafikken er sesongbetont og det vil gå litt i rykk og napp. Men de selger jo store mengder frakt hele året og jeg har merket meg at det synes å være rimelig fullt i lasterommene selv på 'dårlige' dager.

Hvor bra ruta går i detalj vet bare Thai selv. For oss andre er det et tegn på at de følger godt med på behov og etterspørsel fra OSL når de justerer opp kapasiteten for tunge dager slik de jevnlig gjør.

Skjønner egentlig ikke helt kommentaren på toppen ... og den er vel bare mest egnet til å fyre opp forumtroll ...
 
Re: Thai airways.

MOW: de fleste nett-forum er generelt som et lite arnested for større og mindre bålbranner.... :)

Den faste frakta på Thai er dønn stabil med et godt volum. Sjelden det er mer enn 2 AKE posisjoner ledige uansett flytype de kommer med. Upsize / downsize mellom 500, 600, 777 og 747 synes mest å være et behov for mer eller mindre ULD plass ved større fraktforsendelser, men selvsagt også ved større bookinger enn forutsett ved ruteplanlegging. Det er ikke alltid sammenheng med paxantall og flytype, men stort sett er det aldri mer enn et par posisjoner ledig i buken på flya... Thai virker å ha en veldig fin mix mellom pax og frakt på oslo ruta, og my few cents gjetter på at denne ruta er enhver operatørs drøm. Samlet sett en jevn etterspørsel etter frakt/pax.

Håper for pax'ens del at de klarer å sende 747 med oppgradert komfort og interiør denne gangen. HL-TGB? (2001 modell!) var det vel som var på OSL sist, og den må ha hatt et interiør som stammer fra de gamle -300 maskinene Thai i sin tid hadde... Triste saker!
 
Re: Thai airways med 747 på OSL

Får kanskje ta meg en tur opp, da. Vil de komme tre ganger i løpet av de to kommende ukene? Har jeg forstått rett?
 
Re: Thai airways.

MOW: de fleste nett-forum er generelt som et lite arnested for større og mindre bålbranner.... :)

Den faste frakta på Thai er dønn stabil med et godt volum. Sjelden det er mer enn 2 AKE posisjoner ledige uansett flytype de kommer med. Upsize / downsize mellom 500, 600, 777 og 747 synes mest å være et behov for mer eller mindre ULD plass ved større fraktforsendelser, men selvsagt også ved større bookinger enn forutsett ved ruteplanlegging. Det er ikke alltid sammenheng med paxantall og flytype, men stort sett er det aldri mer enn et par posisjoner ledig i buken på flya... Thai virker å ha en veldig fin mix mellom pax og frakt på oslo ruta, og my few cents gjetter på at denne ruta er enhver operatørs drøm. Samlet sett en jevn etterspørsel etter frakt/pax.

Håper for pax'ens del at de klarer å sende 747 med oppgradert komfort og interiør denne gangen. HL-TGB? (2001 modell!) var det vel som var på OSL sist, og den må ha hatt et interiør som stammer fra de gamle -300 maskinene Thai i sin tid hadde... Triste saker!
De jumboeneThai bruker på Skandinavia er ikke mye å skrive hjem om nei..
 
Re: Thai airways med 747 på OSL

HL-TGA og TGB er vel de eneste av Thai sine 744 som har det forhistoriske biz ineteriøret/setene. Economy tror jeg er det samme som på Thais øvrige 744, med en ganske generøs pitch på 34".
Får håpe for de som har betalt for biz sin skyld at det ikke er en av disse to "bastardene" som kommer.
 
Re: Thai airways med 747 på OSL

De som har biz, havner som regel i de gamle F-setene .. de går for å være rimelig komfortable.
 
Re: Thai airways med 747 på OSL

Får håpe for de som har betalt for biz sin skyld at det ikke er en av disse to "bastardene" som kommer.

Jo, det ville jeg håpet på; i alle fall hvis jeg var blandt de 14 som får plass i gamle 1.klasse, er en mye luftigere og stiligere opplevelse, og bedre seter å sove i enn i ny biz.
Ville valgt fronten i en gammel Thai-jumbo foran ny biz hver gang ! :)
 
Last edited:
Re: Thai airways med 747 på OSL

Fikk hoere fra sikre ( ? ) kilder at det var noe som, 8 stk 744 og 10 stk 772 i sommer
 
Re: Thai airways med 747 på OSL

Ja på de gamle maskiner er det rigtigt nok F-class som tilbydes til C-class passagererne, mens C-class tilbydes premium economy. Og deres gamle F-Class er, i mine øjne, væsentligt bedre end de nye C-class sæder - hvis man da lige ser bort fra IFE....
 
Re: Thai airways med 747 på OSL

HL-TGA og TGB er vel de eneste av Thai sine 744 som har det forhistoriske biz ineteriøret/setene. Economy tror jeg er det samme som på Thais øvrige 744, med en ganske generøs pitch på 34".
Får håpe for de som har betalt for biz sin skyld at det ikke er en av disse to "bastardene" som kommer.

TG har totalt 6 stk B747 som ikke har oppgradert F eller C. HS-TGA, TGB, TGF, TGG, TGY og TGZ. De har visst planer om å oppgradere disse maskinene, siden de er de "nyeste" B747 i flåten (alle levert i/eller etter '98) og kvitte seg med noen av de eldre. Oppgraderingen vil, så langt jeg har skjønt, også omfatte Economy class.

Kilder:
http://www.flyertalk.com/forum/thai.../1025829-tg-747-744-registration-numbers.html
http://www.thaiair.com/thai-services/in-the-air/en/our-aircraft.htm
 
Re: Thai airways med 747 på OSL

Fikk hoere fra sikre ( ? ) kilder at det var noe som, 8 stk 744 og 10 stk 772 i sommer

Det medfører nok riktighet det! TG har bra salg og etterspørsel i sommer, og dette kommer av at de i hele vinter solgte som om det skulle ha vært 777 som fløy. Når beslutningen om å dra ned til A345 for den tradisjonelt sett stillere perioden på sommeren kom, samt redusere til 5 pr uke, tror jeg at de dermed har enkelte dager hvor salget oversteg det som var solgt på forhånd.
Dette løser de da med å sette inn tilstrekkelig kapasitet for å ivareta dette, samt selge ennå flere seter på en meget populær destinasjon.
Som andre har skrevet er det et tilnærmet umettelig behov for Cargo-kapasitet, slik at der fyller de opp uansett hvilken flytype de kommer med.
Uansett er det jo glimrende at de har kapasitet, og mulighet til å variere med flytyper etter hva som er behovet !
 
Re: Thai airways.

Jeg kan bare se onsdag .. ? Uka deretter er det mandag/onsdag ja ...

'Alle' vet jo at trafikken er sesongbetont og det vil gå litt i rykk og napp. Men de selger jo store mengder frakt hele året og jeg har merket meg at det synes å være rimelig fullt i lasterommene selv på 'dårlige' dager.

Hvor bra ruta går i detalj vet bare Thai selv. For oss andre er det et tegn på at de følger godt med på behov og etterspørsel fra OSL når de justerer opp kapasiteten for tunge dager slik de jevnlig gjør.

Skjønner egentlig ikke helt kommentaren på toppen ... og den er vel bare mest egnet til å fyre opp forumtroll ...

Har jeg skjønt deg rett i at de kommer med en 744 på onsdag først? Må huske og ha med kamera med andre ord:)
 
Re: Thai airways med 747 på OSL

Jeg står klar tett inntil RWY (minimum avstand 50m) og skal nok få den på brikken onsdag.
 
Back
Top