Thai Airways BKK-OSL-BKK

Enligt en anställd på Thai Sverige så kommer Thai byta 345 an mot 747 om några månader? Bara ett rykte. Men det låter ju inte helt otroligt? Man kanske bokar otroligt bra ?

Det overrasker meg i såfall ikke. Har vanskeligheter for å tro at Thai skal klare å fylle de 60 setene i Royal silk Class, i tillegg til Premium Economy, etter at de er ferdig med alle introkampanjene. Da må det jo være bedre å sette inn 744 som tross alt tilsammen har 65 seter i business class-segmentet mot A345 som totalt har 102 "businesseter." (tall hentet fra seatguru.)
 
Last edited:
Det overrasker meg i såfall ikke. Har vanskeligheter for å tro at Thai skal klare å fylle de 60 setene i Royal silk Class, i tillegg til Premium Economy, etter at de er ferdig med alle introkampanjene. Da må det jo være bedre å sette inn 744 som tross alt tilsammen har 65 seter i business class-segmentet mot A345 som totalt har 102 "businesseter." (tall hentet fra seatguru.)

Er ikke helt enig der, det forutsetter jo at de greier å selge ekstremt mye fler seter totalt, 744 har jo 325 seter i Y, mot 113 på 345, det er nesten 3x så mange.

Det som EGENTLIG betyr noe for at dette regnestykket skal gå opp er, hvor mye koster det Thai å operere en A345, kontra hvor mye det koster å operere en 744, og deretter sammenlikne det med forventet inntekt på setene.

Det kan godt hende de tjener mer på å sende en full A345 med mye billige premiumseter / op-ups, enn å fly en 744 med full premium og ca halvfull eco. Det eneste som betyr noe er totale inntekter minus totale utgifter.
 
Thai har salg andre veien også! Leste på Flyertalk i går at TG reklamerer bl.a. i Bangkok Post for biz billett t/r BKK-OSL for 1500 USD. Så de vet nok at de har en utfordring i å få solgt alle de 60 biz setene. Men for oss som liker å fly billig biz, er jo dette alle tiders!

BF:cool2
 
Det kan godt hende de tjener mer på å sende en full A345 med mye billige premiumseter / op-ups, enn å fly en 744 med full premium og ca halvfull eco. Det eneste som betyr noe er totale inntekter minus totale utgifter.

Det er jo klart, men det forutsetter jo at det blir solgt billige premiumbilletter også etter sommerkampanjene. Selvfølgelig mulig at de fortsetter med det. (vi får håpe det Bizflyer.) Men er jo lite vits i å snakke om bellegg å priser før ruten i det hele tatt har startet opp. ;)
 
Glem ikke at dette er den dårligste tiden i året for billetter til og via Thailand. Om de selger så bra nå (juni - okt) har selskapet svært lite å frykte.....
 
Håper ikke Thai går over til de gamle B 747 de bruker på CPH og ARN. Å fly såpass langt uten PTV er ihverfall uaktuelt for meg..
 
Avsporinger er ofte interessante og kan gi mye, men er vanskelige å finne til om noen leter etter info. Kan vi holde denne tråden til TG? Går alltid å starte en spekulasjonstråd om SQ om noen ønsker det.
 
Glem ikke at dette er den dårligste tiden i året for billetter til og via Thailand. Om de selger så bra nå (juni - okt) har selskapet svært lite å frykte.....

Om det er den "dårligste tiden" Juni-Oktober, hvorfor setter alle flyselskaper opp prisene? For å tjene mest mulig på de få som har råd å reise? Nei, de er forbannet klar over at hele Europa har ferie i dette tidsrommet og vet at folk reiser. De "dårligste" periodene er fra siste halvdel av August til midten av Desember og fra ca månedsskiftet Januar-Februar til ca midten av Mai bare avbrutt av påsken da folk også har tid og lyst å reise på ferie.
 
Om det er den "dårligste tiden" Juni-Oktober, hvorfor setter alle flyselskaper opp prisene? For å tjene mest mulig på de få som har råd å reise? Nei, de er forbannet klar over at hele Europa har ferie i dette tidsrommet og vet at folk reiser. De "dårligste" periodene er fra siste halvdel av August til midten av Desember og fra ca månedsskiftet Januar-Februar til ca midten av Mai bare avbrutt av påsken da folk også har tid og lyst å reise på ferie.

Sommeren (juni-oktober) er den dårligste tiden å reise til Thailand på, ettersom dette er regntiden i sør-øst Asia. Selv om Thai kanskje skrur opp prisene i juni-august, er det fortsatt vinteren som er selve høysessongen for reiser til Thailand på grunn av været.
 
Prisene til Thailand er lavere på sommeren enn i høysesongen om vinteren. Det er helt normalt.
 
Sommeren (juni-oktober) er den dårligste tiden å reise til Thailand på, ettersom dette er regntiden i sør-øst Asia. Selv om Thai kanskje skrur opp prisene i juni-august, er det fortsatt vinteren som er selve høysessongen for reiser til Thailand på grunn av været.

Har du noengang vært der i Regntiden? At det er regntid betyr bare at det som regel regner en time på ettermiddagen, og det er kun forfriskende. Det blir kjøligere. En sjelden gang kan det nok regne i dager og uker, men den jevne turist skal ha skikkelig uflaks for å oppleve det. Tilbake til topic så er sommeren en av de beste periodene for flyselskapene å selge billetter til Asia, og andre steder, ikke den dårligste som du påstår. Det er heller ikke kun Thai som setter opp prisene, alle gjør det, av den enkle grunn at Europa har fri og da reiser vi.
 
Har du noengang vært der i Regntiden? At det er regntid betyr bare at det som regel regner en time på ettermiddagen, og det er kun forfriskende. Det blir kjøligere. En sjelden gang kan det nok regne i dager og uker, men den jevne turist skal ha skikkelig uflaks for å oppleve det. Tilbake til topic så er sommeren en av de beste periodene for flyselskapene å selge billetter til Asia, og andre steder, ikke den dårligste som du påstår. Det er heller ikke kun Thai som setter opp prisene, alle gjør det, av den enkle grunn at Europa har fri og da reiser vi.

Jeg sier ikke at du har feil nå du skriver at "sommeren er en av de beste periodene for flyselskapene å selge billetter til Asia". Vinteren er derimot en bedre sessong for flyselskaper som Thai Airways som skal selge billetter fra OSL til BKK. Du har kanskje rett i at det ikke regner hele tiden i regntiden, men det er ikke til å stikke under en stol at det er lettere å selge billetter til Thailand når det er vinter og mørkt her oppe i nord, mens det er relativt tørt og varmt i Thailand i desember/januar.
 
Har du noengang vært der i Regntiden? At det er regntid betyr bare at det som regel regner en time på ettermiddagen, og det er kun forfriskende. Det blir kjøligere. En sjelden gang kan det nok regne i dager og uker, men den jevne turist skal ha skikkelig uflaks for å oppleve det. Tilbake til topic så er sommeren en av de beste periodene for flyselskapene å selge billetter til Asia, og andre steder, ikke den dårligste som du påstår. Det er heller ikke kun Thai som setter opp prisene, alle gjør det, av den enkle grunn at Europa har fri og da reiser vi.



Spiller ingen rolle, for Thailand er ikke engang på topp 10 reisemål om sommeren for nordmenn, altså lavsesong ;)
 
Den siste var stilig, FlightDeck! Noe småplukk som ikke stemmer helt med virkeligheten, men det får gå
 
51000 til Sydney fra OSL? Noen som har funnet annen pris, eller? Kan bare glemme at jeg bruker Thai da, går heller for Finnair.
 
Hvis du går inn på SQ fra LHR, så får du T/R LHR-SYD for £399 nå. LITT billigere, og da skulle du ha råd til å komme deg til og fra London også :)
 
51000 til Sydney fra OSL? Noen som har funnet annen pris, eller? Kan bare glemme at jeg bruker Thai da, går heller for Finnair.
Vet ikke hvilken klasse du har tenkt til å reise på, men søker du via f.eks finn.no, koster er reise med THAI (economy) i gjennomsnitt 10 500 på datoer jeg har søkt på. 58 000 kommer vel av at Thai ikke enda har lagt inn priser for de billigste klassene på thaiar.com
 
Back
Top