• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TGIF

LN-FHU

Superflyer
Overskriftan says it all .....Det er FREEEEDDAG :D :D :D
Værmessig er det bare shait, men det skal bli bedre etterhvert ;)

Tacodag idag....første gang på leeenge, så ser faktisk fram til det. Ellers blir det vel fint lite gjort.

Ha en fortreffelig fredag :D :D :D

God morgen fra Lech. Her er det bare en ting og si: PUDDERALARM!

I går snødde det hele dagen og da er det perfekt våkne opp til dette, da det betyr mye jomfrusnø og perfekte off-piste forhold. Så her er det bare og komme seg ut, spesielt siden det bare blir halv dag på meg da det er min tur til og passe bølla i ettermiddag. Ha en strålende dag

73f414b3b8b5f164cf1a24f44d58d215.jpg

God morgen fra en vårlig Oslo nord - pluss på 3-4 grader - blå himmel dukker frem og sola kommer nå løpet formiddagen.

God helg.

Jan

Attachments

• fredag.jpg
    fredag.jpg
    14.7 KB · Views: 397
GOd Morgen fra STavanger!

Å sove i egen seng etter lengre tid på reise er digg!, Etter 2 turer med A430ene til SAS håper jeg virkelig de byttes ut eller oppgraderes iløpet av ikke for mange år, for noen av dem begynner å bli sliiiitne innvendig. Fikk også oppleve vannkanoner på CPH, Kapteinen ombord hadde siste landing så da stod nødetatene på CPH klare når vi landa.

Ellers blir det en rolig jetlaget dag før det plutselig blir helg!

Ha en fin en folkens.

God morgen fra Snillfjorden! :)

Fredag, og det betyr i min kalender HELG, noe som ikke slår feil med både skiskyting og fotball på TV. Blir nok en helg på det jevne, naboen drar på hytta så da har en gårdstunet for seg selv i helga...=ekstra høyt volum på fotballkampene. ;) Været: Delvis skyet, regn fra tidlig morgen og +4 i lufta. Kjennes derimot kjøligere ut siden det også blåser. En viss værmelder har også lovt mer sol utpå dagen så da satser vi på det. Av store fugler har både EK203 DXB-JFK og SU111 MIA-SVO unnagjort dagens passeringer. :)

Ønsker aller forumister og #avgeeks en topp dag! :D

Tjohei fra et regntungt Skaun!

Her skal helgen nytes med spa-behandlinger på Britannia, middag på Eld og overnatting på Royal Garden. :) Nesten den eneste helgen hjemme før slutten av Mai, så da må kona trakteres ordentlig!

Malta neste uke, før et kjapp Oslotur og så over til Dublin i 10 dager frem til påske. Påskefri sa du? Neida, påsken går med til kundebesøk på Vestlandet.... Brum..

Men slik er livet, har valgt det selv, uorganisert og det hele.. hehe

Nyt fredagen, ta vare på fruen, luft vinen og stek biffen 2,5 min å hver side før bruk...

Kim

God morgen fra Lech. Her er det bare en ting og si: PUDDERALARM!

I går snødde det hele dagen og da er det perfekt våkne opp til dette, da det betyr mye jomfrusnø og perfekte off-piste forhold. Så her er det bare og komme seg ut, spesielt siden det bare blir halv dag på meg da det er min tur til og passe bølla i ettermiddag. Ha en strålende dag

Ååååå fy flate bananer osv. osv. !!!!!! Misunnelig dekker ikke de følelsene jeg har nå! Angrer dypt på at jeg leste god morgen tråden nå, og ikke senere i dag...

Jomfrusnø = POW, hvis du vil høres profesjonell ut :) Det som gjør meg ekstra misunnelig er temperaturen som snø falt i - kaldere jo bedre. For de som gikk glipp av det: http://artikkel.yr.no/noregsver-gir-ikkje-puddersno-1.12228556

Hindcast vedlagt, og kun meldt sol og kaldt de neste 48 timene. Kalles latterlig bra timing :) Kan også se at det stormer rundt Himalaya med minst like mye snø der... Bor på feil sted, men kan vel ellers rapporterer om at det er sol og fint i Bjørvika *jippi*

Blir heller ikke mye ski denne helga ser det ut til. Hvorfor ble jeg ikke invitert Espen? :p

Attachments

• asdf.PNG
    asdf.PNG
    19 KB · Views: 323
Er nok garantert mer sannsynlig med pollenalarm enn pudderalarm i Oslo om dagen, som jo egentlig ikke er så ille spør du meg.
Ellers lite slike planer idag, finner meg kanskje et par øl på studentpuben ikveld

Ååååå fy flate bananer osv. osv. !!!!!! Misunnelig dekker ikke de følelsene jeg har nå! Angrer dypt på at jeg leste god morgen tråden nå, og ikke senere i dag...

Jomfrusnø = POW, hvis du vil høres profesjonell ut :) Det som gjør meg ekstra misunnelig er temperaturen som snø falt i - kaldere jo bedre. For de som gikk glipp av det: http://artikkel.yr.no/noregsver-gir-ikkje-puddersno-1.12228556

Hindcast vedlagt, og kun meldt sol og kaldt de neste 48 timene. Kalles latterlig bra timing :) Kan også se at det stormer rundt Himalaya med minst like mye snø der... Bor på feil sted, men kan vel ellers rapporterer om at det er sol og fint i Bjørvika *jippi*

Blir heller ikke mye ski denne helga ser det ut til. Hvorfor ble jeg ikke invitert Espen? :p

Som du sier så var det ganske kaldt når snøen fallt, spesielt høyt oppe, så selv for Alpene og være så var det veldig fint pudder.
Brodern kom nettopp fra Japan, og så at i dag var det faktisk enda bedre her. Perfekt knedypt og florlett pudder, og nesten så man skulle tro man var i the Rockies.

Vel vel, når er det noen timer med barnepass [emoji64]

G'moorgen! Kald og lettskyet morgen her i Vestsørøst. Ble heldigvis ikke noe freezing rain, så guttungen er sendt ut på landeveien i BBJ'en.

Funderer på en liten spottertur i morgen .. har heller ennå ikke vært på Delta-museet etter at de flyttet .. På tide med et besøk. Hvis ikke blir det berserkergang med motorsag. Vi får se .. søndag må jeg uansett en tur til SC for svigermor ..

God ettermiddag fra OSLloungen. Straks klar for en liten svipp til London med BA. Ønsker alle en aldeles fortreffelig helg[emoji3]

God ettermiddag fra Vestlandet.

Travel helg i vente. Håper også Norwegian finner en løsning snart.

God helg!

God fredag fra tiggertaden. Er utfordrende å få jobbet med slikt vær utendørs. Tror jeg bare skal sette meg utendørs og smile til sola, men det blir jo kjedelig etter et par minutter.

Har i lengere tid uten hell lett etter gode priser og tider til destinasjoner jeg enda ikke har besøkt. Dette er en øvelse som bare blir vanskeligere og vanskeligere. Har ikke hatt så liten buffer med bookede turer på lenge. :cry:

Ha en god en alle som har mindre utfordringer med reiseplanene.

God ettermiddag fra Stavanger Lufthavn Sola. Arbeidsuka er over og jeg sitter planter i en meget behagelig lenestol et eller annet sted på utlandsdelen hvilket betyr at jeg snart skal ut på årets første flytur. Planen var egentlg å fly SVG-KRS-CPH-DUS. Men CPH-DUS ble kansellert. Så da blir det via CPH og FRA i stedet. Men det blir nok bra. Planespotting står på programmet i morgen. Hvis jeg kommer meg opp av senga da.

Ingen som er våkne i SEA ennå ..???
BING! Her er man våken, og har spist frokost, vært på walkabout og sjåpping. Men her på vestkysten så går alle klokkene feil - når jeg var lys våken var klokka 0630 iflg. de lokale. Det må være feil!

Har fått i med kaffe og noe spiselig, så da er det snart på tide å møte resten av gjengen i resepsjonen og komme seg på flyklapping.

Forøvrig min første VX-tur SFO-SEA, de hadde en grei deal. 30USD for bulkhead-sete i economy, fasttrack, boarding i gruppe 1, gratis drikke (med og uten alkohol) og snacks. Eneste man måtte betale for var noen premium-drikker og dersom man ønsket en halvflakse vin i stedenfor en vanlig "flyflaske".

Back