TG955 Oslo-Bangkok, B747 på Vinterschedule

blir vel osl`s første 747 pax i fast trafikk dette da? Untatt iran air med sp for en god stund tilbake..

Hvis vi regner med fra tiden da flyplassen het GEN, brukte vel både SAS, North West og Tower 747 fast?

Re: TG955 Oslo-Bangkok, B747 på Vinterschedule

I Amadeus ligger den som daglig fra 27. oktober. Dog med 'generisk' 777 foreløpig.

Skal være daglige TG flighter fra OSL på hele vinterprogrammet.
ARN og CPH fortsetter som sist vinter med daglige, plus 2 x HKT fra begge stedene.

Men blir det 744 på ruta eller er det bare oppspinn?

TGL og TGM vil bli tatt ut av traffikk og solgt og da er det kun TGF igjen som ikke har vært inne på oppgradering runde. Når den tiden kommer så tror jeg alle thai sine 747 er allerede oppgradert i alle klasse.

HS-TGY-Z-A-B-F-G. Nyeste PTV alle setene,
HS-TGO,P,R,T,W,X , PTV alle setene, versjon i3000 på eco
HS-TGF , gamle seter, ikke PTV på eco
HS-TGL-M , nye sete på first og business men ikke helt ny, ikke PTV på eco. Disse to vil bli tatt ut av flåten.

HS-TGM er nå iallefall oppgradert.Fløy den i C nå i mars 2013 og da var den akkurat ferdig oppgradert.Fikk det bekreftet av sidemannen som jobbet i Thai nettopp med disse oppgraderingene.

Fløy Tower air både til FBU og GEN? Jeg fløy med dem fra FBU til JFK (med stopp på Arlanda på utreise) sent på åttitallet en gang.

Ja. Strengt tatt var det vel GEN de egentlig fløy fra, men de måtte bruke FBU en sommer stripa på GEN skulle asfalteres.

HS-TGM er nå iallefall oppgradert.Fløy den i C nå i mars 2013 og da var den akkurat ferdig oppgradert.Fikk det bekreftet av sidemannen som jobbet i Thai nettopp med disse oppgraderingene.

Både HS-TGL og TGM er oppgradert på first og business som jeg skrev men ikke på eco. Disse to er på plan for å bli tatt ut av traffikken.

Men blir det 744 på ruta eller er det bare oppspinn?

Skal bli 744 fra OSL ja. Grunnet til at det ikke står i noen systemer enda er fordi infoen kommer direkte fra HQ i BKK.Thai skifter også ut bookingsystemet og kan ha noe med dette å gjøre at ting ikke kommer frem riktig enda.

Skulle ikke forundre meg om dette blir fast rute for TGF.....

Skal bli 744 fra OSL ja. Grunnet til at det ikke står i noen systemer enda er fordi infoen kommer direkte fra HQ i BKK.Thai skifter også ut bookingsystemet og kan ha noe med dette å gjøre at ting ikke kommer frem riktig enda.

Vet du sånn omtrentlig hvem mnd dette er snakk om? Okt eller Nov?

Ingen F lounge ut fra MUC, FRA osv heller, så det blir ett fett.

Samme med Brussel og i London er ikke SQ veldig villige til å slippe deg inn i F-loungen (jeg gadd ikke krangle)

Samme med Brussel og i London er ikke SQ veldig villige til å slippe deg inn i F-loungen (jeg gadd ikke krangle)

MXP og ZRH har vel heller ingen *A first lounge. Det er kanskje bare på CDG(?) man har det i Europa?

Det er vel en F del i T1 på Heathrow, men den er remmelig lik C-loungen.

Men hva er egentlig motivet for å sette inn 747 på Oslo? Vil den være lønnsom?

Men hva er egentlig motivet for å sette inn 747 på Oslo? Vil den være lønnsom?

Problemet er at de skal sette inn den vi bruker pr idag til VIE.Tror ikke det skal være noe problem å få denne lønnsom ut fra OSL.Ulempen er vel mindre cargo :(

Back