TG955 Oslo-Bangkok, B747 på Vinterschedule

Re: TG955 Oslo-Bangkok, B747 på Vinterschedule

Nei, aldri fast, men både Thai og PIA har vært innom med 747 på enkelte avganger.

Hadde ikke PIA en god blanding av A310 og B747 i tiden før 772?

310 i lavsesongen og 747 i høysesong? Men dette vet vel noen bedre her inne tenker jeg..

Jeg tror noen av Qatar avganger er med first?

Noen av avgangene har sikkert F-kabin, men jeg tror de bare blir solgt som C og Y (hvertfall ikke mulig å bestille F på noen dager via nettsiden deres).

Ble det ikke nevnt i en tråd her at Thai skulle bytte til de nye 777 -300 i vinterprogrammet. Samme som de nå bruker fra København. Kanskje de har ombestemt seg enda en gang? Mange av 747 ene til Thai er vel ganske velbrukte.

Ble det ikke nevnt i en tråd her at Thai skulle bytte til de nye 777 -300 i vinterprogrammet. Samme som de nå bruker fra København. Kanskje de har ombestemt seg enda en gang? Mange av 747 ene til Thai er vel ganske velbrukte.

Stemmer det.Men Thai starter nå opp fra VIE - BKK og vil da bruke 777-200ER som vi bruker pr idag fra Gardermoen dessverre :(
Er lov å håpe at det skjer forandringer til neste år da det er mulighet for daglige flighter hele året.

TG955 Oslo-Bangkok, B747 på Vinterschedule

Var vel bare ARN og CPH som skulle få 77W?

Er jo spennende for spotterne, men ganske dårlig nytt for alle som reiser på eco på denne ruta? Sitte bak i en slitt 747 med TV i taket? Da hadde jeg valgt en av de mange andre rutene til BKK.

Er jo spennende for spotterne, men ganske dårlig nytt for alle som reiser på eco på denne ruta? Sitte bak i en slitt 747 med TV i taket? Da hadde jeg valgt en av de mange andre rutene til BKK.

(nesten?)Alle er vel oppusset innvendig nå

Thai_Airways_-_Boeing_747-400_(economy_class).png

Hadde ikke PIA en god blanding av A310 og B747 i tiden før 772?

310 i lavsesongen og 747 i høysesong? Men dette vet vel noen bedre her inne tenker jeg..

Stemmer utmerket. 747 gikk fast lørdagene i høysesongen.

TGL og TGM vil bli tatt ut av traffikk og solgt og da er det kun TGF igjen som ikke har vært inne på oppgradering runde. Når den tiden kommer så tror jeg alle thai sine 747 er allerede oppgradert i alle klasse.

HS-TGY-Z-A-B-F-G. Nyeste PTV alle setene,
HS-TGO,P,R,T,W,X , PTV alle setene, versjon i3000 på eco
HS-TGF , gamle seter, ikke PTV på eco
HS-TGL-M , nye sete på first og business men ikke helt ny, ikke PTV på eco. Disse to vil bli tatt ut av flåten.

Last edited:

Det kommer å bli problem om de selger F billeter fra OSL. Ingen F lounge på OSL. Såvidt det er noe lounge av betydning der jo :D

Det kommer å bli problem om de selger F billeter fra OSL. Ingen F lounge på OSL. Såvidt det er noe lounge av betydning der jo :D

Du får det iallefall ut fra BKK som trøst da, men ser for meg å kjøpe noen lifemiles hvis dette blir en realitet ja :)

Hur mycket kan en biljett i F OSL-BKK-OSL komma att kosta under high season?
60-70K NOK?

Hur mycket kan en biljett i F OSL-BKK-OSL komma att kosta under high season?
60-70K NOK?

Koster fra 30K FRA-BKK-FRA i nov, så blir vel noe av det samme fra OSL.

Ingen F lounge ut fra MUC, FRA osv heller, så det blir ett fett.

Re: Re: TG955 Oslo-Bangkok, B747 på Vinterschedule

TGL og TGM vil bli tatt ut av traffikk og solgt og da er det kun TGF igjen som ikke har vært inne på oppgradering runde. Når den tiden kommer så tror jeg alle thai sine 747 er allerede oppgradert i alle klasse.

HS-TGY-Z-A-B-F-G. Nyeste PTV alle setene,
HS-TGO,P,R,T,W,X , PTV alle setene, versjon i3000 på eco
HS-TGF , gamle seter, ikke PTV på eco
HS-TGL-M , nye sete på first og business men ikke helt ny, ikke PTV på eco. Disse to vil bli tatt ut av flåten.

Hehe, håpa noen ville svare noe sånt! Men da er jo dette strålende, skal på den ruta selv til vinteren. OSL øker stadig sitt inntrykk som "storflyplass" - og dette bidrar jo positivt.

Skal Thai fortsette med daglige avganger i vintersesongen også med 747? I så fall blir det en ganske kraftig økning i tallet på tilgjengelige seter direkte fra Gardermoen til Bkk. Norwegian skal vel fly den ruta direkte ihvertfall noen dager i uken. Kan bli hyggelige priser av slikt.

I Amadeus ligger den som daglig fra 27. oktober. Dog med 'generisk' 777 foreløpig.

Back