Problemet til Thai er mer flåtestrukturen og at de har for mange typer, slik at de nå parkerer de dyreste og de som de har færrest av for og få en mer helhetlig flåte
Skjønner ikke helt hvorfor de har bestilt så mye forskjellig. Det har vel alltid vært kostbart og upraktisk å ha mange flytyper.
Flåten per i dag er følgende (ifølge airfleets.net):
- 22 A330
- 6 A340-600
- 6 A380
- 4 737-400
- 14 747-400
- 14 777-200
- 18 777-300
- 4 787
Flere av disse er selvsagt i ulike konfigurasjoner.
Ifølge airfleets.net er selskapets fire A340-500 parkert, er det riktig at de ikke er overtatt av andre selskaper? Må være en kostbar investering med tanke på at de ble levert så sent som i 2005 og 2007. Også i denne perioden ble A340-600 levert, men disse er det sikkert lettere å få overført til andre selskaper.