TG kutter arbeidsplasser og ruter fremover

Kvifor skulle dei det? Etter kva eg har lest tjener dei gode pengar på OSL-BKK ruta iallfall.

Hva selskaper sier i media skal man ta med en klype salt. Disse tapene viser at inntjeningen på de forskjelling rutene er dårlig, og det er vel lite som tyder på at akkurat denne ruten skal være så enormt forskjelling fra resten. I så fall er det andre katastrofale ruter som burde vært stengt for lengst.

Kvifor skulle dei det? Etter kva eg har lest tjener dei gode pengar på OSL-BKK ruta iallfall.

Nå er det pr dags dato ikke signalisert kutt på BKK-OSL men Skandinavia er mer enn OSL. Mtp de siste hendelsene i Thailand og ekspansjonen til EK/QR så ville det ikke overraske om det skjer noe. En skal ikke se bort i fra det blir kutt flere steder og tenker spesielt på de dagene de har doble daglige på ARN og CPH evt gå ned på 5u på OSL. Men igjen dette er bare tanker.

Er det fremdeles Orkide som selger TG billetter i Norge primært?

Står i Finansavisen i dag at Orkide sliter tungt om må kutte ansatte. Primærårsak er DY, EK og QR ekspansjon og reisende som ordner Asiaferiene sine på egenhånd.

Edit: ser det kan bookes på SAS sine sider.

Last edited:
Vil da tro/håpe at Thai selger flere billetter fra Norge (OSL) på sine egne hjemmesider enn via SAS sine nettsider.

(Får ikke særlig med resultater for søk OSL-BKK på SAS sine nettsider nå for tiden)

Vil da tro/håpe at Thai selger flere billetter fra Norge (OSL) på sine egne hjemmesider enn via SAS sine nettsider.

(Får ikke særlig med resultater for søk OSL-BKK på SAS sine nettsider nå for tiden)

Hjemmesidene til Thai kan ikke brukes til noe :-) Hvis du vil ha overprisede billetter kan du sikkert kjøpe dem der. I Thailand kjøper man billetter til Thai gjennom det lokale reisebyrået, primært lavkostselskapene som selger på nett.

I Norge mener jeg å huske det ryktes at Orkidé ofte hadde spesiell tilgang til rimelige billetter. Nå kan du kjøpe billettene overalt gjennom alle søkeportaler som med alle andre selskaper.

Hjemmesidene til Thai kan ikke brukes til noe :-) Hvis du vil ha overprisede billetter kan du sikkert kjøpe dem der. I Thailand kjøper man billetter til Thai gjennom det lokale reisebyrået, primært lavkostselskapene som selger på nett.

I Norge mener jeg å huske det ryktes at Orkidé ofte hadde spesiell tilgang til rimelige billetter. Nå kan du kjøpe billettene overalt gjennom alle søkeportaler som med alle andre selskaper.

Sånn var det ja. Nå får du samme pris på hjemmesidene deres som du får gjennom søkeportalene.

Sånn var det ja. Nå får du samme pris på hjemmesidene deres som du får gjennom søkeportalene.

Fortsatt så er mange av tilbudene kun tilgjengelig om man velger "promotions"/"offers" via den "thailandske" versjonen, men nå kan man ihvertfall lettere bytte om, før så ble det satt en cookie om man valgte at man var i Norge og gikk til den "norske" siden (og var den først satt så hoppet den alltid dit) og den kunne man bare booke dyre billetter på.

Tror nok vi må innse at TG snart vil justere sitt tilbud til Skandinavia også.

Thai justerer kapasiteten på de 2x ukentlige København-Phuket og Stockholm-Phuket rotasjonene ved og gå ned fra 777-300ER til 777-200ER

Bangkok – Copenhagen – Phuket eff 13DEC15 Seasonal 2 weekly service operated by Boeing 777-200ER, instead of -300ER

Bangkok – Stockholm – Phuket eff 12DEC15 Seasonal 2 weekly service operated by Boeing 777-200ER, instead of -300ER

Ifølge seatguru:

777-300ER: 306 Eco, 42 Biz, 1-2-1 i Biz
777-200ER: 262 Eco, 30 Biz, 2-2-2 i Biz

777-200ER har heller ikke den nye business-klassen med lieflat seats. På 777-300ER har den bakre business seksjonen blitt solgt som Premium Economy. Regner med at denne muligheten bortfaller med -200ER. Eller kanskje de heller fjerner business? HKT er jo en typisk leisure destinasjon.

Delvis random og OT, men la i dag merke til at Thai-crew ble plukket opp utenfor Scandic KNA her i Oslo. Er vel for et budsjetthotell å regne i forhold til Clarion Royal Christiania hvor jeg har observert de tidligere. I fjor så jeg de også på et Clarion-hotell i Stockholm, så det kan tyde på at de har byttet hoffleverandør i Skandinavia fra Clarion til den billigere Scandic-kjeden?

Ser ud til, at Thai opjusterer kapaciteten igen i en periode på ca 7 uger fra hhv 10/11Dec15 på både CPH og ARN. Skifter 772 ud med den klassiske 744.

Bangkok – Copenhagen – Phuket 11DEC15 – 31JAN16 2 weekly service operated by Boeing 747-400, instead of 777-200ER (777-200 operates from 01FEB16 to 26MAR16)
TG952 BKK1255 – 1845CPH 744 57
TG953 CPH2035 – 1325+1HKT 744 57

Bangkok – Stockholm – Phuket 10DEC15 – 31JAN16 2 weekly service operated by Boeing 747-400, instead of 777-200ER (777-200 operates from 01FEB16 to 26MAR16)
TG962 BKK1320 – 1900ARN 744 46
TG963 ARN2045 – 1325+1HKT 744 46

Uten at jeg skal gå altfor mye inn på dette med priser, så kan jeg fortelle deg at Scandic Solli ligger høyere i pris enn det Christiania gjorde - så der tar du veldig feil. Derimot er produktet de får levert av Scandic Solli er vesentlig bedre.

Uten at jeg skal gå altfor mye inn på dette med priser, så kan jeg fortelle deg at Scandic Solli ligger høyere i pris enn det Christiania gjorde - så der tar du veldig feil. Derimot er produktet de får levert av Scandic Solli er vesentlig bedre.
Og det kan være enkle ting som gardiner som holder lyset ute, så man får sove når man vil og våkne når man, eller vekkerklokken vil. Att det er i ett stillere ommeråde osv.

Ser ut som Thai beholder 747 en stund til. Itillegg endel annet interesant i denne artikkelen fra CAPA

http://centreforaviation.com/analys...s-as-747-400-retirements-are-postponed-247083
Thai Airways is increasing focus on transit traffic, including in the highly competitive Australia-Europe market, as part of the latest phase of its transformation plan. The flag carrier is maintaining capacity to Australia while most Southeast Asian competitors have cut back and has reversed some capacity cuts to Europe that were implemented in an earlier phase of its restructuring.

Back