Texas-tråden (Houston m.m.)

Re: Texas-tråden (Houston m.m.)

Dersom du er glad i Texansk matkultur så anbefaler jeg at du kjører mot Austin og tar deg en solid runde med BBQ besøk, anbefaler følgende sjapper (som ligger utenfor allfarvei, men det er jo meningen...)

http://www.louiemuellerbarbecue.com/ i Taylor
https://www.kreuzmarket.com/ i Lockhart
http://blacksbbq.com/ i Lockhart

Fantastiske brisket alle steder og kjører du mellom Taylor og Lockhart på Highway 130, så tror jeg det er den motorveien med høyest fartsgrense i USA (om du liker sånt).

Mange vil anbefale Saltlick sør vest for Austin for BBQ, men det sies blant lokale at de jukser med bruk at gassgriller o.l (fysjom). Har vært på alle tre over og ble stupmett og måtte stå i kø for å få kjøtt, ikke spis frokost og møt opp tidlig.

Anbefaler eller så kjøre litt rundt på måfå i småbyene øst for Austin, fant mye morsomt i form av pølseboder og cowboy kultur.

God tur!

Skulle fått med litt natur, men regner med at Guadalupe Mountains National Park og Big Bend National Park er for varme i juli.

Skulle fått med litt natur, men regner med at Guadalupe Mountains National Park og Big Bend National Park er for varme i juli.

Det er nesten uutholdelig å oppholde seg utendørs der i juli. 35 varme og luftfuktighet på 90 %. Føles til og med verre enn Nord-Florida. Den beste tiden, synes jeg, er egentlig april og fra slutten av september og til begynnelsen av november. November kan noen ganger være ok, men jeg har også opplevd iskalde novembre i Houston.

Vi drar over med SK951 i slutten av August. 4 hele dager til disp.. Ser for meg å leie en bil (cab..) å dra "litt rundt"... Blir vel varmt og godt!

Last edited:

Big Bend er også et godt stykke unna Houston, så jeg ville ikke gjort det med så få dager.

San Antonio er bra. I tillegg til typiske turistshopping, Riverwalk og The Alamo, så kan du leke cowboy.

Jeg anbefaler San Antonio Western Shooting, som var en veldig kul opplevelse. Veldig trivelige instruktører, og du får blant annet mulighet til å skymed en original 1873 Winchester. Faktisk rated #1 aktivitet i San Antonio på TripAdvisor

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Evt ta med ekstra badebukser og kanskje en LH-and til badeturen? Mange her som gjerne vil flashe anda si tror jeg.. hehe. :) :)

Kim

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Skal ikke dit før 9/7, så får tru det har tørka opp litt til da ;)
Ellers er nok flytemadrass med ølholder tingen

Ser at det fortsatt er flom i Houston og mere regn er varslet. Går det greit å få pengene og poengene tilbake fra bonusturer? Ser ut til at jeg bør planlegge planlegge å reise et annet sted den langhelgen

Jeg er i Houston nå.
Her er det strålende sol og 28 grader. Ser ingenting til noen flom lenger...

Ser art regnet har stoppet for noen dager, men ett av oppslagene for lokalavisen er et infomøte med internerte flomofre.

Ser du ingen stor etter flommen?

Ser art regnet har stoppet for noen dager, men ett av oppslagene for lokalavisen er et infomøte med internerte flomofre.

Ser du ingen stor etter flommen?

Nå er Houston en veldig stor by, og jeg er usikker på hvor det var verst.
Jeg kom hit på Lørdag, og har oppholdt meg rundt Galleria, Downtown og for det meste sør for byen mot SugarLand…

Jeg har ikke sett noe som resultat av flommen, men det er nok lokale områder som fortsatt er ødelagt etter dette. Jeg vet at noen av elvene også er høye, men det treffer ikke folk flest…

Siden Lørdag har det vært fint og varmt vær, så mye av dette har nok gått tilbake. Jeg er usikker på hva som er meldt fremover...

Har selv bodd noen ganger Galleria og downtown...Hvor har du tenkt å bo ? Uansett hyppig buss fra Galleria til downtown...

Prøver å se hvor jeg eventuelt skal ha base camp i Houston, men har problemer med å se hvor det kan være.
-Galleria: Ser bare ut til å være et shoppingsenter omtrent en mil fra sentrum og med dårlig utbygd infrastruktur ser det ut til å være vanskelig å komme seg rundt derifra.
-Det er vanligvis praktisk å bo i nærhet av tog-stasjon eller buss-stasjon, men i Houston ser jeg ingen hoteller rundt disse som i tillegg ligger langt unna hverandre.

Utrolig upraktisk by ser det ut til. :cry:

Gode bussforbindelser fra hovedgata ved Galleria..

Har vært der tre ganger på Days Inn litt bortenfor de dyre Galleria hotell.. Greit rimelig hotell med enkel frokost. Skal jo bare sove der .

Et par minutter opp til hovedgata. Litt lengre til Galleria med mange ok spisesteder. Også et par greie restauranter like ved Days Inn. En gang hadde jeg bil...

Lest en del negative grynt om byen. Vel det har ikke jeg.

Prøver å se hvor jeg eventuelt skal ha base camp i Houston, men har problemer med å se hvor det kan være.
-Galleria: Ser bare ut til å være et shoppingsenter omtrent en mil fra sentrum og med dårlig utbygd infrastruktur ser det ut til å være vanskelig å komme seg rundt derifra.
-Det er vanligvis praktisk å bo i nærhet av tog-stasjon eller buss-stasjon, men i Houston ser jeg ingen hoteller rundt disse som i tillegg ligger langt unna hverandre.

Utrolig upraktisk by ser det ut til. :cry:

Du må ha bil, punktum. Jeg bor stort sett alltid ved Galleria, ja det er shopping, men det er faktisk mulig å gå til restauranter etc.

Houston er veldig upraktisk hvis man ikke har bil. Det samme er Dallas, men der er offentlig kommunikasjon bedre.
Ellers skjønner jeg ikke hvorfor noen drar til Houston når man kan besøke Austin. Forth Worth er også mye hyggeligere enn Houston, etter min mening.

Ser ut som om Galleria har "Waterwall" som eneste lille severdighet og ellers er det bare shoppingsenter og noen restaurenter. Skjønner enda ikke hvorfor noen ønsker bo der. Bruker gjerne et par timer på et shoppingsenter, men å bli boende der i flere dager?

Planlegger å ta toget ned til Galveston, men det ser ut som om det er store avstander å gå om man skal se på ting der.

Har prøvd å gå litt rundt i Houston med Google Streetview,men har problemer med å finne områder som ser ut til å være verdt å besøke.

Texas-tråden (Houston m.m.)

Er litt i samme båt som Robert.
Har sjekka litt her og der, men klarer liksom ikke bli helt klok på hvor man skal bo.
Jeg og en kompis skal til Houston 9/7 med retur 11/7. Har mer lyst til å se "landsbygda" i Texas, så vi skal leie oss en feit bil. Er det like greit å ta første natta ved flyplassen, leie en bil og reise mot Austin og videre utover i bygda, eller er det mer landsbygd andre veien? Blir ikke klok på kart, google eller noe som helst jeg....
Noen tips?

Tore

Min oppfatning er at det betyr lite hvor du bor. Det er såpass store avstander mellom det aller meste, så det blir uansett en del kjøring.

Texas er jo gigantisk og det er som sagt store avstander mellom alt. Du kan jo kjøre litt østover inn i Louisiana. Ellers så kan du kanskje kjøre til Austin, San Antonio og så tilbake til Houston.

Rare småsteder finner du litt overalt. Skikkelig landsbygd i Texas finner du lengre vest, men det blir altfor langt. En kar sa til meg en gang at Vest-Texas var "the armpit of Texas".

Back