Tente fyrverkeri ombord på fly

Re: Tente fyrverkeri ombord på fly

Ser ut som det dreier seg om kinaputter eller noe slikt .. er vel ikke det vanskeligste å smugle med seg ... Megaidiot ...

Regner med at dette hadde blitt oppdaget hvis det hadde blitt kjørt gjennom håndbagasje x-ray ved security, men er det så lett å komme seg gjennom hvis man har dette på seg og går gjennom metalldetektoren?

Lurer på hva han trodde han skulle oppnå ved å fyre av dette ombord inflight... tulling.

Regner med at dette hadde blitt oppdaget hvis det hadde blitt kjørt gjennom håndbagasje x-ray ved security, men er det så lett å komme seg gjennom hvis man har dette på seg og går gjennom metalldetektoren?

Nå tar ikke X-ray maskinene alt heller. Har opplevd flere ganger at de ikke har merket en halvlitersflaske, som er langt større enn en kinaputt. Og på tross av "flytene", så har jeg sluttet å ta ut små ting som lypsyl og slikt da de aldri blir lagt merke til i maskinen

Uansett, snakk om kremidiot. Det er vel sjanse for at det blir både en kraftig bot og kanskje en liten tur innom buret for denne personen

Last edited:

Jaja... vi får se hvilket Scanair-medlem som blir førstmann til å ta på svimerkene etter fyrverkeriet ombord her. Er vel opptil flere som skal stifte bekjentskap med NW og deres A330 etterhvert ^_^

Regner med at denne karen får en saftig bot og noe attåt...

Hvilken maskin gikk i luften i Australia med litt for mye fyrverkeri?
Sinnsykt uansett,

23 år gammel nigerianer .. kom fra Lagos med KLM .. påstår han er Al Quaida operativ .. skal ha prøvd å sette fyr på noe som så ut som sprengstoff ... pakken skal han ha fått i Oman. Dette iflg ABC News her ..

23 år gammel nigerianer .. kom fra Lagos med KLM .. påstår han er Al Quaida operativ .. skal ha prøvd å sette fyr på noe som så ut som sprengstoff ... pakken skal han ha fått i Oman. Dette iflg ABC News her ..

+ CNN og BBC World samt alle norske nettaviser.

Man er uskyldig inntil man er dømt - og Al Quaida vil jeg tro hadde vært proffere - men hevder man å ha tilknytning til dem er du i mine øyne en terrorist og bør behandles deretter.

Trist - men samtidig en påminnelse om at sikkerhetskontrollen fortsatt er meget viktig. I FRA har jeg blitt stoppet flere ganger med min Lypsyl - så noen maskiner ser bedre enn andre...

Og AC rapporterer bl.a. følgende (min utheving):

New rules imposed by the U.S. Transportation Security Administration also limit on-board activities by customers and crew in U.S. airspace that may adversely impact on-board service. Among other things, during the final hour of flight customers must remain seated, will not be allowed to access carry-on baggage, or have personal belongings or other items on their laps.

http://www.aircanada.com/en/news/trav_adv/091226.html

Man må altså sitte i en time og se rett ut i tomme lufta?

Paranoia...?

Man må altså sitte i en time og se rett ut i tomme lufta?

Paranoia...?

Og nå som det kanskje kunne bli slutt på den idiotiske væske-regelen snart.

Så spørs det hvor lenge denne regelen blir stående og hvor lengde det går før noen andre land finner ut at "dett var smart, det må vi også innføre så kan ingen ta oss for å være passive". :rolleyes:

Og nå som det kanskje kunne bli slutt på den idiotiske væske-regelen snart.

Jeg ser et par opplagte løsninger her. Det ene er å oppheve væskeforbudet, så kan sikkerhetskontrollen konsentrere seg om å se etter gjenstander som faktisk er farlige.

Den andre løsningen er å innse at ingen systemer blir 100% (kan gjerne kombineres med det første).

Dette kom i et sikkerhetsdirektiv og postes ikke offentlig. Det dukker muligens noe opp i en generell form, men jeg regner at TSA's første prioritet er å informere flyselskapene om nye tiltak ..

Mistenker imidlertid at dette ikke vil vare veldig lenge ..

Back