Tenkeren...

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
...går min far rundt og kaller meg, mest fordi jeg ligger så mye våken om nettene og tenker... Altså langt i fra "tenkeren" som har fått sitt portrett på halen på Norwegians nyeste fly, desverre - skulle gjerne vært som Kierkegaard - men min evner strekker nok ikke til der... Når det er sagt vil jeg berømme Norwegian for deres valg av portrett på sine siste fly - Kierkegaard er/var/kommer allti til, å være stor, Arne Jakobsen likeså, som Christian Krogh, som Oda, som - ja, en fin rekke er det... Og igjen har grafikerne gjort en svært god jobb med portrettet, jeg tror faktisk han hadde vært fornøyd selv også... Nå gir jeg bare et tips, helt gratis t.o.m. - få P.S Krøyer på en fly-hale, så får vi både noe Dansk - og Stavangersk...! Kanskje den største av alle Skagen-malerne, var faktisk født i Stavanger og levde sine første 6 år her i byen (ikke alle dansker er klar over det, ble selv veldig overrasket da jeg leste det...) før han flyttet til København.

Ellers føyer denne serie seg inn i rekken av fotodokumentasjoner, ikke fotoserier - både Sola-sola om morgenen og mine fotografkvaliteter slet voldsomt denne morgen, men i alle fall så har DYH vært her, og det kan umulig være mange steder utenom OSL den har vært før Stavanger, vi kjente ny-lukta helt opp på plattformen... Men det ble en kamp mot sola, jeg tapte, fargene tapte, hvitt ble ikke hvitt og rødt ble ikke rødt - og himmelen forsvant - men; "I was here", LN-DYH sept. 2010

H10_5340.jpg

H10_5355.jpg

H10_5359.jpg

H10_5366.jpg

H10_5389.jpg

H10_5406.jpg

H10_5409.jpg

hei å hå

H

Last edited:
Vi har alle forskjellige kvaliteter og ikke alle blir godskrevet disse i levende live. Det er mangt et geni som endte sine dager i fattigdom i en grav med en billig gravstein over seg.

Nå skal jeg ikke påstå at en fotograf på et lite norsk flyforum noengang vil få en status som f.eks. Mozart, men når noen om 100 år kanskje plukker fram bits and pieces fra forumets tidlige dager, vil det allrid være noen som skiller seg ut fra flokken. Og det er de som i tillegg til å ha talent også skaper engasjement og presenterer en historie man får lyst til å se igjen. Og her har vi den store lille forskjellen og grunnen til at noen om 100 år også vil velge 'posted by Harald Oanes' på den duppeditten man da kommer til å bruke.

Så stå på Harald - postene dine er en fryd å se og lese - til tross for alle støvflekkene ( :p ) og din misnøye med eget resultat. Du er en sann mester.

Vi har alle forskjellige kvaliteter og ikke alle blir godskrevet disse i levende live. Det er mangt et geni som endte sine dager i fattigdom i en grav med en billig gravstein over seg.

Nå skal jeg ikke påstå at en fotograf på et lite norsk flyforum noengang vil få en status som f.eks. Mozart, men når noen om 100 år kanskje plukker fram bits and pieces fra forumets tidlige dager, vil det allrid være noen som skiller seg ut fra flokken. Og det er de som i tillegg til å ha talent også skaper engasjement og presenterer en historie man får lyst til å se igjen. Og her har vi den store lille forskjellen og grunnen til at noen om 100 år også vil velge 'posted by Harald Oanes' på den duppeditten man da kommer til å bruke.

Så stå på Harald - postene dine er en fryd å se og lese - til tross for alle støvflekkene ( :p ) og din misnøye med eget resultat. Du er en sann mester.

Dæven ta...! Er det meg du mener, jeg sjekket Google, og det fantes kun en person i Norge som heter Harald Oanes...! Hadde jeg nå ikke sittet i rullestol, så måtte jeg ha satt meg ned - for ikke snakke om rødmingen...

Som et par av dere vet, har i dag ikke vært en god dag, ja rent ut en merkelig trist dag - men jeg er ikke ute etter å fiske etter trøst og sympati verken av den tingen eller bildene fra i dag - jeg er bare ikke fornøyd med bildene, men vil samtidig fortelle historien bak dem...

hei å hå og takk å takk å jeg rødmer enda

H

Last edited:
- jeg er bare ikke fornøyd med bildene, men vil samtidig fortelle historien bak dem...

Og det er slik man skaper komplett kunst. Man flytter fokuset fra det ene mediet til det andre og likevel holder på publikummet.

Bare fortsett å ta dårlige bilder, du. :up:

Disse bilder er jo super, må si meg enig i det LN-MOW skriver, noen her på forumet er virkelig dyktige, og du er absolutt at regne for en fotograf i sin egen klasse!!

Torben

Helt enig :) Når jeg surfer forumet og ser "Harald Oanes (Today)" under trådtittelen, vet jeg at det er et kvalitetstempel på både bilder og tekst, og klikker på tråden :)

Er det virkelig ikke mulig å gi denne mannen en (foto)tur innafor gjerdene på SVG? Hadde du Harald bodd her i Tromsø skulle jeg brukt hver en kontaktperson jeg har for å gi deg en tur. Omså et kveldsskift på gate hvor flyplassen er stengt for dagen, stille og rolig og ingen fare for større begivenheter. Litt dårlig lys da.... Du får komme til midnattsola neste år ;)

Og ja, det er fordi du kan fortelle historier gjennom bilder, og jeg skulle gjerne sett en b737 up close fra deg :)

Er det virkelig ikke mulig å gi denne mannen en (foto)tur innafor gjerdene på SVG? Hadde du Harald bodd her i Tromsø skulle jeg brukt hver en kontaktperson jeg har for å gi deg en tur. Omså et kveldsskift på gate hvor flyplassen er stengt for dagen, stille og rolig og ingen fare for større begivenheter. Litt dårlig lys da.... Du får komme til midnattsola neste år ;)

Og ja, det er fordi du kan fortelle historier gjennom bilder, og jeg skulle gjerne sett en b737 up close fra deg :)

Tusen takk for flotte ord og svært hyggelige tanker... Man kan jo ikke "oppfinne hjulet" på nytt hver gang, så det kan være vanskelig å komme med noe nytt. Så en tur "innenfor gjerdet" hadde nesten vært uvirkelig og fantastisk på samme tid. Jeg elsker de av dere som får komme nær, finner detaljer og motiver som blir til fotografiske perler av de sjeldne... Å klare trappen til plattformen på Sola blir vanskeligere og vanskeligere, det ligger i naturen ved min skade (og alder...), så jeg har ofte tenkt på om jeg skal tørre å spør vakta om jeg kunne fått sittet i rullestolen rett innforbi porten... Men tør jeg... Eh - nei, jeg er jo bare 49 år... (men de viktigste årene er jo de mellom 49 og 50, har jeg hørt...)

hei å hå å tusen takk

H

Jeg må bare slutte meg til det de andre skriver her. Det er en helt spesiell kvalitet i alt du gjør. Som Polaris sier, du har en egen evne til å fortelle historier med bildene dine, og på samme måte viser du bilder med historiene dine. Takk skal du ha!

Jeg har sagt det før, og gjentar det (til kjedsommelighet?) på flere måter. Jeg setter stor pris på din kombinasjon av bilder og tekst. Småting (støvkorn) og "mangel på perfeksjonisme" i bildene (dine ord) spiller ingen rolle når du setter det sammen slik du gjør - spesielt med de lettere filosofiske tekstene dine.

Ceep'em coming - det å åpne en tråd startet av Harald O, er som å pakke opp en forundringspakke!

Dette er helt fantastisk flott! Alt blir en historie. Selv om dette var bilder i motlys var det fantastisk å se på.

Likte best første bildet. Der har du fanget undertegnede igjen. :)

Dette var jo knallfint!
Her også er det slikt at hvis jeg ser en tråd startet av Harald Oanes, må jeg bare lese med en gang. :)

Prøver å stjele oppmerksomheten med mitt ene bilde av DYH
Ett bilde sier merr enn jeg klarer å få frem :D

LN-DYH270910.jpg

Men er det noen som har språket iorden, så er det Harald
Takk for at du holder smilebåndene mine i bevegelse :spin

Prøver å stjele oppmerksomheten med mitt ene bilde av DYH
Ett bilde sier merr enn jeg klarer å få frem :D

LN-DYH270910.jpg

Men er det noen som har språket iorden, så er det Harald
Takk for at du holder smilebåndene mine i bevegelse :spin
Takk for det, og velkommen tilbake. Godt du er online igjen.

Hei å hå

H

Enestående bilder igjen som vanlig.. Alltid en fornøyelse å se bildene dine og bildenes tilhørende kommentarer :)
Alle bildetråder av trådstarter Harald Oanes er kvalitetstråder ! :up: :up:

Bare å se frem til neste :)

Joda, dette er på gang og vil bli arrangert med Harald.
Her vil vi sørge for at en av lufthavnas Caraveller(bil om noen er i tvil om det) vil bli brukt for rundtur på vår lokale lufthavn.
Dette tar vi direkte med Harald her over og så får dere vente å se på fotoresultatene fra denne fra Harald når vi har tatt en sveip ute på tarmac.:)

Back