Tekniske problemer i SASBraathens

PSC TOS

ScanFlyer Silver
Er det noen som har svar på hvorfor det er så mange fly som er i ustand i SASBraathens om dagen? "CANCELLED DUE TECK", "LACK OF AIRCRAFT FOR TECHNICAL REASONS" har florert de siste dagene. Hva er det som skjer, eller er dette bare veldig mye uflaks?
 
Var det ikke SAS som la ned et velfungerende verksted på Sola, da? :colgate:
 
Kan ikke svare annet en at SasBraathens har hatt veldig mye tech i det siste. I dag er det/har vært opptil 8 fly ute av normal drift. Kanskje er SasTech "nøyere" med snags ann andre selskaper ?? ikke vet jeg, men dette kombinert med snø og is på Gardermoen skaper store trafikkvansker i dag, desverre.Når jeg skjekker min skjerm nå så ser jeg at delay er ganske likt fordelt på selskapene dvs opptil en time sene alle sammen.:drunk:
 
Originally posted by Tertit54

Kan ikke svare annet en at SasBraathens har hatt veldig mye tech i det siste. I dag er det/har vært opptil 8 fly ute av normal drift. Kanskje er SasTech "nøyere" med snags ann andre selskaper ??

Eller kanskje dem rett og slett har mer tech uten å være nøyere......virker nesten som det er utenkelig for noen....
 
Originally posted by DY Tech

Nå er jo flyparken deres mye nyere enn f.eks norwegians, så det burde ikke være grunnen.

Nå har vel SAS Braathens 16 fly som er produsert i samme tidsrom eller eldre enn Norwegians sine nyeste fly så med tanke på at Norwegian har 20 fly så er vel det hele litt mer nyansert....jeg tenker på 400/500-maskinene til ex-Braathens.
http://www.plane-spotter.com/Airlines/SAS_Braathens/The_Fleet.pdf

55% on-time på OSL for SAS Braathens i dag også...
 
Originally posted by Hurum
Eller kanskje dem rett og slett har mer tech uten å være nøyere......virker nesten som det er utenkelig for noen....

Med økonomer ved roret, og at det her finne smarginer som kan tæres på, så tror jeg mer på dette enn at noen har gått overbod med å finne småfeil å fikse på. :o

-A
 
Originally posted by DY Tech

Forskjellen er at Braathens sine classic er godt vedlikeholdt gjennom årene.

Men ifølge ditt første innlegg så var det alderen som var grunnen.....ikke lett å bestemme seg forstår jeg.
 
Les alle postingene så ser du at du svarte på SAS Braathens og ikke SAS....mulig du mente det, men.....
 
De maskinene som har stått med seriøse AOG de siste dagene har jo faktisk alle vært ex. braathensmaskiner, med en salig blanding av classic og ng.....Ikke det at jeg sier det har noe med braathens å gjøre, det er nok en ren tilfeldighet
 
Originally posted by andy

De maskinene som har stått med seriøse AOG de siste dagene har jo faktisk alle vært ex. braathensmaskiner, med en salig blanding av classic og ng.....Ikke det at jeg sier det har noe med braathens å gjøre, det er nok en ren tilfeldighet

med andre ord....som jeg antok. :wink
 
Back
Top