Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

LN-AØR

ScanFlyer Crusty
Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

Kanskje et banalt spørsmål, men inspirert av denne tråden http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=121422, lurer jeg på hvor lenge det er vanlig at et fly er på bakken ved påfylling av fuel ved teknisk stopp? Er det også slik at passasjerene må folate flyet og vente inne i terminalen? Er det noe mer som må gjøres før flyet kan ta av igjen? I tråden det vises til brukte Aeroflot-maskinen 1,5 timer ca.
 
Re: Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

Hvis det er planlagt på forhånd, slik at flightplaner og annet er preparert, burde det ikke ta mer tid enn det tar å tanke. En 767 tar det vel en times tid å fylle - mindre hvis de kan koble til på begge sider.

Vanligvis parkerer man på fjernparkering og alle blir ombord.

Er det forresten fuel i bakken på disse plassene?
 
Re: Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

For en del år siden fløy jeg BGO - ACE med en "trekkfugl". Vi mellomlandet i SVG for å ta opp flere passasjerer. Vi fylte også fuel. Beskjeden fra crew var at vi derfor måtte ta av seat bealt. Hvet ikke hvordan reguleringene er i dag, dette er for noen år siden,
 
Re: Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

Av med setebeltet gjelder i dag også, de sier ofte det når man boarder hvis de ikke er ferdig med fueling.
 
Re: Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

MOW, det er ikke fuel i bakken på fjernpark ( på OSL ). Her er det tankbil som gjelder.
 
Re: Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

MOW, det er ikke fuel i bakken på fjernpark ( på OSL ). Her er det tankbil som gjelder.

OK, mistenkte det .. så da er det kanskje et problem å få to store fueltrucks samtidig?
 
Re: Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

OK, mistenkte det .. så da er det kanskje et problem å få to store fueltrucks samtidig?

Det er også et spørsmål om bemanning, GFS er ikke akkurat overbemannet til tider.
 
Back
Top