• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

LN-AØR

ScanFlyer Crusty
Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

Kanskje et banalt spørsmål, men inspirert av denne tråden http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=121422, lurer jeg på hvor lenge det er vanlig at et fly er på bakken ved påfylling av fuel ved teknisk stopp? Er det også slik at passasjerene må folate flyet og vente inne i terminalen? Er det noe mer som må gjøres før flyet kan ta av igjen? I tråden det vises til brukte Aeroflot-maskinen 1,5 timer ca.
 
Re: Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

Hvis det er planlagt på forhånd, slik at flightplaner og annet er preparert, burde det ikke ta mer tid enn det tar å tanke. En 767 tar det vel en times tid å fylle - mindre hvis de kan koble til på begge sider.

Vanligvis parkerer man på fjernparkering og alle blir ombord.

Er det forresten fuel i bakken på disse plassene?
 
Re: Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

For en del år siden fløy jeg BGO - ACE med en "trekkfugl". Vi mellomlandet i SVG for å ta opp flere passasjerer. Vi fylte også fuel. Beskjeden fra crew var at vi derfor måtte ta av seat bealt. Hvet ikke hvordan reguleringene er i dag, dette er for noen år siden,
 
Re: Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

Av med setebeltet gjelder i dag også, de sier ofte det når man boarder hvis de ikke er ferdig med fueling.
 
Re: Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

MOW, det er ikke fuel i bakken på fjernpark ( på OSL ). Her er det tankbil som gjelder.
 
Re: Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

MOW, det er ikke fuel i bakken på fjernpark ( på OSL ). Her er det tankbil som gjelder.

OK, mistenkte det .. så da er det kanskje et problem å få to store fueltrucks samtidig?
 
Re: Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion

OK, mistenkte det .. så da er det kanskje et problem å få to store fueltrucks samtidig?

Det er også et spørsmål om bemanning, GFS er ikke akkurat overbemannet til tider.
 
Back
Top