Marius Moberg
ScanFlyer Blue
Men kommer de til å bruke A330 eller A321 til Bergen i vinter da?
Men kommer de til å bruke A330 eller A321 til Bergen i vinter da?
Men både Ving og Apollo har A321 på de aktuelle avgangene.
Den TRD-flighten ligger inne med 757.
Da har jeg fått feil info..., men B757 TCAUK på TRD
![]()
Ja. Det som er nå om ikke annet. Siste retur i Vings sommercharter til Store Kanariøya. Tom ut.
Men er TRF klargjort for en A330?
Den gangen jeg jobbet der så var det et annet selskap (husker ikke hvilket i farta) som ønsket å fly noen turer med en 330, men det ble ikke godkjent av Luftfartstilsynet.
Dette pga for små snumuligheter i den nordlige enden av banen, og for dårlig taksebane.
Mye kan være gjort naturligvis, hadde vært kult dette.
Jeg lurte litt på det samme. Men det ble for et par år siden bygget ny taksebane parallelt med RWY fra ca. midten (ved de-icing) og helt til nordenden, så dermed er vel dette problemet eliminertMen andre som har mer peiling må gjerne korrigere.
Nei, det kan ikke brukes 330 på Torp pr dags dato.. Grunnen til det er "hindringer" ved taxing, samt at det ikke er mulig for en 330 å snu på rullebane grunnet kun ca 1 meters klaring - noe tilsynet ikke aksepterer.
Tror Torp har planer om å utvide endene, slik at større fly en 757 kan tillates på Torp..
Nb. Dette er ting jeg har blitt fortalt av andre.
SVETHO
Da bør i så fall dette utbedres rimelig kjapt, ettersom Thomas Cook Scandinavia tydeligvis skal benytte A332 på Torp fra og med 26 oktober i år.
Da bør i så fall dette utbedres rimelig kjapt, ettersom Thomas Cook Scandinavia tydeligvis skal benytte A332 på Torp fra og med 26 oktober i år.
Så sant så sant...
Men, når jeg så flyprogrammet til Ving for Trf-Lpa vinter12/13, så stod den oppsatt med 321 mener jeg? Sjekket dette i formiddag på Ving.no
Er ikke sjans at A332 kan lande på TOS i vinterføre, ikke snakk om, ser at det er A321 som skal gå på TOS, nekter å tro at A332 skal gå i vinter, det er mer eller mindre umulig å ta ned noe så stort på vinterstid, med snø, slaps, glatt bane osv..
Så A321 er med på, men nekter å tro A332
Men skulle det vise seg at det er A332 så sier jeg ikke nei takk til det..
Men meget tvilsomt, er så vidt en A321 kan lande i snøvær, hvordan skal det da gå med en A332?![]()
Er ikke sjans at A332 kan lande på TOS i vinterføre, ikke snakk om, ser at det er A321 som skal gå på TOS, nekter å tro at A332 skal gå i vinter, det er mer eller mindre umulig å ta ned noe så stort på vinterstid, med snø, slaps, glatt bane osv..
Så A321 er med på, men nekter å tro A332
Men skulle det vise seg at det er A332 så sier jeg ikke nei takk til det..
Men meget tvilsomt, er så vidt en A321 kan lande i snøvær, hvordan skal det da gå med en A332?![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.