Tar alle Londondrosjene kredittkort?

Som en digresjon kan det nevnes at jeg var på Island I oktober over 4 dager. Første turen jeg har hvor jeg overhodet ikke tok ut noe som helst local valuta, alt ble betalt med kort hele veien. Aner ikke engang hvordan valutaen deres ser ut eller hva den heter. Artig hvordan verden går fremover :)

Det er jo slik det burde være i 2014, bortsett fra litt småpenger til tips på hoteller da.

Jeg har gått på den smellen et par ganger når jeg har vært der ifm jobb. Jeg ble litt stresset selv og ba om forslag på hvordan vi skulle løse situasjonen da det ikke var noen minibanker i nærheten. Det endte med at han dro opp en iphone app, tastet inn kortinfo før kjøpet ble gjennomført. Det hele virket litt tvilsomt men det funka, men det var en meget misfornøyd og irritert sjåfør jeg forlot.

Jeg ba også om kvittering og resultatet var en liten lapp med en taxilogo der jeg selv kunne fylle inn beløp :colgate:.

Skal du ta de tradisjonelle londondrosjene er det i 95% av tilfellene cash som gjelder.
Jeg vil dog anbefale Über, har brukt de et par ganger nå under undergrunnsstreiken - helt fenomenalt og du _må_ betale med kredittkort.

Mitt beste tips i London er dog å ta undergrunnen, det er ofte raskere (og billigere).

Dersom du skal ha taxi fra en flyplass er det ikke noe problem å si til personen som bemanner taxikøen at du trenger en som tar kort, så ordner de det. Det er ganske mange som gjør det nå, så det blir ikke noe vesentlig ekstra ventetid.

KristianSki, er klar over det med undergrunnen, men destinasjonen var Berkshire. Har et opplegg for University of London Royal Holloway (Egham) i morgen, som ligger noe utenfor enkle løsninger med kollektiv transport. Veldig posh nabolag må jeg si.

Neida, fikk med meg det, jeg svarte imidlertid hvorfor undergrunnen ikke var aktuell. Skal sjekke ut uber.com på vei til LHR.

Som nevnt så kan du på de større holdeplassene lett få en taxi som tar kort ved å be om det. De er også ganske godt merket med klistremerker (bilder av type kort de tar tror jeg) så det er ikke noen fare for å sette seg inn og finne ut at de ikke tar kort. Når jeg var i London for et par mnd siden hadde jeg inntrykk av at mange tok kort nå, på et par holdeplasser må det ha vært oppmot halvparten.

Som nevnt så kan du på de større holdeplassene lett få en taxi som tar kort ved å be om det. De er også ganske godt merket med klistremerker (bilder av type kort de tar tror jeg) så det er ikke noen fare for å sette seg inn og finne ut at de ikke tar kort. Når jeg var i London for et par mnd siden hadde jeg inntrykk av at mange tok kort nå, på et par holdeplasser må det ha vært oppmot halvparten.

Tok taxi som hadde kortterminal i London ifjor. Men var litt om og men, virket som sjaføren helst ville at man betalte cash.

De er også ganske godt merket med klistremerker (bilder av type kort de tar tror jeg) så det er ikke noen fare for å sette seg inn og finne ut at de ikke tar kort.

Klistremerkene betydde ikke mye for den sjåføren jeg hadde nå nylig. Det var en kort tur (11 pund) og han nektet plent ("long trips only") og enden på visa var at han fikk betalt cash i Euro.

Back