TAP - Hvordan skal de overleve Korona?

Den portugisiske regjeringen ønsker å privatisere TAP Portugal helt eller delvis i løpet av 2023. De to gjengangerne Lufthansa og KLM-Air France antas (ønskes?) å være potensielle budgivere.
The Portuguese Minister of Infrastructure, Pedro Nuno Santos, has yet to clarify how much of a stake is up for grabs, but is looking to fast-track the sale to completion within the first half of 2023. The government is considering selling at least half of the airline, with some officials pursuing a full sale just over two years after TAP was renationalized.

https://simpleflying.com/tap-air-portugual-sale-lufthansa-air-france-klm/

Den portugisiske regjeringen ønsker å privatisere TAP Portugal helt eller delvis i løpet av 2023. De to gjengangerne Lufthansa og KLM-Air France antas (ønskes?) å være potensielle budgivere.

https://simpleflying.com/tap-air-portugual-sale-lufthansa-air-france-klm/

De har i hvertfall startet å rydde opp i balansen, og den gamle aksjekapitalen skrives ned til null

https://www.ch-aviation.com/portal/...-restructuring-phase-with-share-capital-reset

TAP reveals new restructuring phase with share capital reset

De har litt å rydde opp i. Jeg har aldri sett en hatgruppe med et så grenseløst på Facebook.

Sent from my iPhone using Tapatalk

De har litt å rydde opp i. Jeg har aldri sett en hatgruppe med et så grenseløst på Facebook.

Det er nok ikke akkurat der de har fokus på å rydde opp. Ser ut som taktikken med kundeklagene er å gjøre ingenting, og vente på det går over

Det er nok ikke akkurat der de har fokus på å rydde opp. Ser ut som taktikken med kundeklagene er å gjøre ingenting, og vente på det går over

Absolutt, jeg hadde et krav etter en kansellering og fulgte en oppskrift som ble lagt ut der, den funket. Andre har ventet i flere år. Men deres rykte er elendig. Folk glemmer vel om ting normaliseres. De var så håpløse at de selv ikke ville kreditere poeng for opprinnelig rute, da jeg ikke hadde fløyet den ruten. Det er vanskelig å fly med kansellerte fly. Det gikk inn til slutt og jeg fikk mine poeng og euro.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Neida, jeg har to ganger fått tilbakemelding og tilbakebetaling etter "bare" ca. 12-13 måneder behandlingstid...

Første gang for en flyvning som ble korona-kansellert i 2020, og andre gang etter å ha blitt nekta ombordstigning på flyvningen min fra LIS-OSL, fordi en annen passasjer ikke hadde dukka opp til flyvningen sin fra Kapp Verde. (Min booking hadde for øvrig ingenting med Kapp Verde å gjøre, men det var den forklaringen jeg fikk på flyplassen, der jeg for øvrig måtte stå 4 timer i kø for å bli ombooket).

Har fulgt med på Facebook-gruppa som nevnes, og har forsøkt noen av triksene omtalt der, men er usikker på om det var disse triksene som faktisk hjalp eller om mine saker bare brukte 12 måneder på å komme øverst i køen.

Må innrømme at det ikke frister veldig med flere bookinger med TAP, men man skal vel aldri si aldri.

Back