• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TAP - Hvordan skal de overleve Korona?

Den portugisiske regjeringen ønsker å privatisere TAP Portugal helt eller delvis i løpet av 2023. De to gjengangerne Lufthansa og KLM-Air France antas (ønskes?) å være potensielle budgivere.
The Portuguese Minister of Infrastructure, Pedro Nuno Santos, has yet to clarify how much of a stake is up for grabs, but is looking to fast-track the sale to completion within the first half of 2023. The government is considering selling at least half of the airline, with some officials pursuing a full sale just over two years after TAP was renationalized.

https://simpleflying.com/tap-air-portugual-sale-lufthansa-air-france-klm/
 
Den portugisiske regjeringen ønsker å privatisere TAP Portugal helt eller delvis i løpet av 2023. De to gjengangerne Lufthansa og KLM-Air France antas (ønskes?) å være potensielle budgivere.


https://simpleflying.com/tap-air-portugual-sale-lufthansa-air-france-klm/

De har i hvertfall startet å rydde opp i balansen, og den gamle aksjekapitalen skrives ned til null

https://www.ch-aviation.com/portal/...-restructuring-phase-with-share-capital-reset

TAP reveals new restructuring phase with share capital reset
 
De har litt å rydde opp i. Jeg har aldri sett en hatgruppe med et så grenseløst på Facebook.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
De har litt å rydde opp i. Jeg har aldri sett en hatgruppe med et så grenseløst på Facebook.

Det er nok ikke akkurat der de har fokus på å rydde opp. Ser ut som taktikken med kundeklagene er å gjøre ingenting, og vente på det går over
 
Det er nok ikke akkurat der de har fokus på å rydde opp. Ser ut som taktikken med kundeklagene er å gjøre ingenting, og vente på det går over


Absolutt, jeg hadde et krav etter en kansellering og fulgte en oppskrift som ble lagt ut der, den funket. Andre har ventet i flere år. Men deres rykte er elendig. Folk glemmer vel om ting normaliseres. De var så håpløse at de selv ikke ville kreditere poeng for opprinnelig rute, da jeg ikke hadde fløyet den ruten. Det er vanskelig å fly med kansellerte fly. Det gikk inn til slutt og jeg fikk mine poeng og euro.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er nok ikke akkurat der de har fokus på å rydde opp. Ser ut som taktikken med kundeklagene er å gjøre ingenting, og vente på det går over

Neida, jeg har to ganger fått tilbakemelding og tilbakebetaling etter "bare" ca. 12-13 måneder behandlingstid...

Første gang for en flyvning som ble korona-kansellert i 2020, og andre gang etter å ha blitt nekta ombordstigning på flyvningen min fra LIS-OSL, fordi en annen passasjer ikke hadde dukka opp til flyvningen sin fra Kapp Verde. (Min booking hadde for øvrig ingenting med Kapp Verde å gjøre, men det var den forklaringen jeg fikk på flyplassen, der jeg for øvrig måtte stå 4 timer i kø for å bli ombooket).

Har fulgt med på Facebook-gruppa som nevnes, og har forsøkt noen av triksene omtalt der, men er usikker på om det var disse triksene som faktisk hjalp eller om mine saker bare brukte 12 måneder på å komme øverst i køen.

Må innrømme at det ikke frister veldig med flere bookinger med TAP, men man skal vel aldri si aldri.
 
Back
Top