LN-SSL
ScanFlyer Gold
Med henvisning til leserinnlegg i Flynytt nr.5/2011 på side 66 "Motorflyseksjonens medlemskap i NLF" sier jeg tusen takk til Per Reidar Andersen...., eller PRAn, som vi kjenner ham vi som har et 30-talls år bak oss i GA-luftfart og lest Flynytt enda lenger.
På tide noen tør ta bladet fra munnen, og at noen får lov til å ytre slike tanker i magasinet.
Jeg har også vært stolt medlem av NAK, bare i 30 år riktig nok, og nå er jeg også bare sorry.
Vår klubb måtte få disp fra en eller annen hotshot i Idrettskretsen, som truet med å kunne legge ned flyklubben om vi ikke kvoterte kvinner inn i styre og stell.
Ekstraordinært årsmøte måtte avholdes og en hel masse energi, mailer og telefoner måtte gjøres unna for å komme opp til Idrettskretsen/NIFs standarder...., energi som kunne vært brukt til flyklubbens ve og vel og flyging. Men neida, her skulle det utføres paragrafrytteri.
At vi er en flyklubb ser ikke ut til å interessere noen, og vi er konsekvent tittulert som idrettslag.
Det er nå så mye ball, ræl og kostnader forbundet med det å drive motorflyging i dette landet, at jeg har etter 25 år med sertifikat bestemt meg for å slutte i "idrettslaget", parkere flyet og legge flysertifikatet godt og langt bak på den øverste hyllen.
NLF/NIF må være det mest skadelige som har skjedd for klubbflyging på mange år.
Så som PRAn sier, la oss komme oss ut av NIF fortere enn svint.
(Oss blir jo litt feil å bruke her nå da, siden jeg har lagt alt på hylla).
På tide noen tør ta bladet fra munnen, og at noen får lov til å ytre slike tanker i magasinet.
Jeg har også vært stolt medlem av NAK, bare i 30 år riktig nok, og nå er jeg også bare sorry.
Vår klubb måtte få disp fra en eller annen hotshot i Idrettskretsen, som truet med å kunne legge ned flyklubben om vi ikke kvoterte kvinner inn i styre og stell.
Ekstraordinært årsmøte måtte avholdes og en hel masse energi, mailer og telefoner måtte gjøres unna for å komme opp til Idrettskretsen/NIFs standarder...., energi som kunne vært brukt til flyklubbens ve og vel og flyging. Men neida, her skulle det utføres paragrafrytteri.
At vi er en flyklubb ser ikke ut til å interessere noen, og vi er konsekvent tittulert som idrettslag.
Det er nå så mye ball, ræl og kostnader forbundet med det å drive motorflyging i dette landet, at jeg har etter 25 år med sertifikat bestemt meg for å slutte i "idrettslaget", parkere flyet og legge flysertifikatet godt og langt bak på den øverste hyllen.
NLF/NIF må være det mest skadelige som har skjedd for klubbflyging på mange år.
Så som PRAn sier, la oss komme oss ut av NIF fortere enn svint.
(Oss blir jo litt feil å bruke her nå da, siden jeg har lagt alt på hylla).
Last edited: