• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Takk for 2022…eller glad lørdag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Takk for 2022…eller glad lørdag:-)

Siste morgenpost i 2022…og som vanlig inneholder den kaffe, noe søtt og forum. Tilbakeblikket på 2022 viser et snitt på 8,9 km skritt pr dag noe som tilsvarer en lengde fra Oslo til hælen av Italia…via Roma. Siden en tur til Italia allerede er bestilt så blir det en ny tur i premie…(viktig med premiering) og siden mitt eneste nyttårsforsett er å få testet ITA - så er det egentlig bare å starte planlegging og ikke minst glede seg. Ha en feiende flott nyttårsaften.

Re: Takk for 2022…eller glad lørdag:-)

God midt-på-dagen fra Bangkok.
Her styrer en på ved bassenget på tredje timen, men tenker at det får holde for i dag, så øyeblikk tasser en opp i kåken igjen. Var 23°C da jeg kom hit ved 09:30 tiden, desember, januar og februar er en nydelig tid her.
Nå skal en ut å få handlet inn noe boblevann, usikker på om det blir bruk for det i kveld, men godt å ha i hus. I kveld er det også nyttårsparty oppe i loungen i 52 etasje, så mulig det blir et besøk der.
Ha en strålende feiring :)

140fd72c7a10a2e37eef64b15f96f44d.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Hvalstad. Kruttet er tørt og drikken kald, og har vel god kontroll på dagens måltider. Både barnas middag, og oss voksnes 3-retter etterpå. Så da er det bare ønske godt nyttår

..... mitt eneste nyttårsforsett er å få testet ITA - så er det egentlig bare å starte planlegging og ikke minst glede seg.

Enn så lenge er det da et tips å bruke andre sider enn bare Lufthansa.com når de skal ut på tur sørover :stir

Blir nok Gruppen sørover…men så kan man jo prøve ITA innenlands. Eller så et ITA en del av familien i løpet av 2023:-)

Morn fra Kolsås. Den tidligere syvsoveren i huset er for øyeblikket morgenfugl så blir god tid til morgenkaffe, duplo og puslespill.
Begynt å fundere litt på sommerferie, som muligens blir Storbritannia en plass. Kanskje tilogmed en liten Loganair til Aberdeen er en mulighet.

God morgen fra Helsinki og Finland!
Relativt kort natt her men god frokost og fint rom. Etterhvert blir det å ta et tog innover mot sentrum. Været er ikke EKSTRA best her, kanskje litt MAKAN til hjemme i Lillestrøm, men det får man ikke gjort noe med. Kose oss skal vi uansett denne siste dagen i 2022. Så får man håpe på et fredeligere år i Europa i 2023.

Godt nyttår alle sammen! 20221231_084657.jpg20221230_220348.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra Kongsberg. Det blir nyttårsfeiring i Mjøndalen i dag hos min søster og med foreldrene våre som har kommet fra Bergen. Det blir lite diskusjoner om hvem som skal kjøre hjem siden jeg fremdeles har alkoholforbud.

Nyttårsforsett ja. Jeg pleier ikke å ha slike forsett, men det er ikke til å komme forbi at de siste 30 årene har ønsket å gå litt ned i vekt. I år er det motsatt. For første gang har jeg som mål å gå opp i vekt etter at svært mange kilo forsvant i forbindelse med operasjonene i tidligere i år.

God lørdag fra Krakow. Besøkte et pinball museum i går. I dag blir det feiring av nyttår på programmet. Og før det litt pl. 20221230_165417.jpg

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Takk for det gamle og godt nytt aar. Det blir et mildt sagt forutsigbart aar i verden og i flybransjen.

G’morgen. Her blir det en tur til akvariet før festlighetene starter. Skjønt festligheter .. ? Tar en gt etter siste tur med bikkjene, så blir det nok bingen. Ligger an til å bli møkkavær til bikkjenes glede, så forhåpendtligvis reduserer det smellingen.

Morn fra Lommedalen. Både kona og jeg har vært syke med en forferdelig hoste de siste dagene, så vi har ikke vært ute av døra siden tirsdag. Nå tenkte jeg å gå ut å måke bort snøen som falt natt til onsdag og en tur på Rema for å kjøpe en stor ferdigpizza til i kveld. Jeg får se hvor mye energi jeg da har igjen, Jeg lovet Kona kjetting til hennes nye VW ID4 til jul, men Biltema her i Bærum var en av 2 butikker i Norge som ikke hadde riktig type på lager. Ellers blir det å fortsette planeleging av Equador tur om 2,5 uker. Det ser ut til å bli LATAM Miami-Quito direkte begge veier. Siden til Copa var elendig og klarer ikke å gi overnatting i PTY på returen til MIA, bare på turen til Quito, dermed ser det ut til å bli LATAM.

Ha en fortsatt god dag og kveld.

God dings fra Tenerife. Her har vi akkurat spist lunch og irritert oss over at personalet bare fullstendig ignorerer "please do not disturb" skiltene selv etter vi, og jeg vil tro flere, har klaget. Det er nesten fascinerende. Plutselig ramler det en vindusvasker inn på rommet f.eks. Han må faktisk flytte på skiltet for å få låst opp døren. Uten å banke på. Det kunne jo tenkes at paret i rommet var i en situasjon der det ikke passer. Det er så man nesten ikke tør gå do før vi kommer hjem. Arrrghhh... etc.

Men glem det. Vi kan bæsje i Lillestrøm i januar. Nå er det Nyttårsaften. :)

Ha en extra best feiring

Good morgen fra bryggekanten. Det ble knausen-frokost hjemme i dag med amerikanske mimosaer. Nydelig frokost og dag på stranden i går og middagen var på den legendariske Shooters som aldri skuffer.

Vi kjører nyttårsaften på norsk tid i dag og skal tømme reisebudsjettet på favoritten Smith & Wolensky heeeeelt på tuppen Southe Pointe. Gleder meg til gåsehud.

Dragen stortrives og trippet akkurat opp for å hente to iskalde Miller Lite. Barna tror vi er i bassenget.

Kos dere i kveld.

God kveld fra en smellende glatt prærie. Blir en veldig rolig feiring her siden bror med familie tester runde X med corona. Hjorten smakte fortreffelig, til og med jentene spiste opp. Fikk også sjekket at kongen alltid har sett ned i notatene når han leser nyttårstale samt at det car i 2003 krompen holdt talen.

Nå er det litt mer Alfred som må drikkes, tror den er tom lenge før midnatt. Håper alle får feirer akkurat slik de ønsker.

Godt Nyttår fra Palm Coast.
Ferdig med Fort Lauderdale for en stund, 4+ timers kjøretur, men det gikk bra og stasjonsvogna lå jevnt på 155 km/t i godt vær og med lite trafikk.
En stopp for Starbucks kaffe og man var hjemme igjen.
Har en flaske gul enke som må fortæres i kveld samt en Prosecco som også er nedkjølt.
I morra begynner Tørr Januar, må stålsette seg for den..:cry:

…og her paa Bainbridge er vi ikke i Vancouver, dessverre er Covid langt i fra over og hele svigerfamilien over Bend er nede for telling, mine 2 svogere er svaert daarlige. Saa vi er hjemme paa «standby» i og med at svigermor ogsaa er rammet.

Saa foran peisen er booking fingeren i gang med neste tur ut paa holmene…..takk for et artig aar….og bruk maske ;-)

Mye fintfolk på akvariet, bl.a. denne krabaten, som så ut til å ha full oversikt.
f0e4d1dc0a79750ed7a581d6d1b45d6f.jpg

Det er jo skikkelig snilt av «Akvariet’s Ledelsen» aa laa de innsatte slippe baade The Orange Suit (Orange is the New Tuxedo!) og lenkene…..

G’morgen. Her blir det en tur til akvariet før festlighetene starter. Skjønt festligheter .. ? Tar en gt etter siste tur med bikkjene, så blir det nok bingen. Ligger an til å bli møkkavær til bikkjenes glede, så forhåpendtligvis reduserer det smellingen.

Tja man skal være relativt godt voksen og ha falt av wagonen hva gjelder empati om man enda besøker fasiliteter som har marine pattedyr og hai i fangenskap. For ikke å snakke om de som tilbyr delfinshow, eksepsjonelt kleint.

God kveld fra EU. Her har det vært oppe i 20 grader, klimaendringene gir utslag i ekstreme temperaturer. Folk som har klaget sin nød over dyrt drivstoff, dyr strøm og generelt «alt er for dyrt» ser ut til å ha hatt egen sparekonto for 30 sekunder med «ballern» (fyrverkeri). Med krig i Europa, og alle de titalls andre gode grunnene til å ikke fyre opp raketter i 2023, så er det enda kleinere å oppleve at folk gikk helt apeshit bananas i nabolaget. Smalt en styrepinne i et vindu her, karbidkanonene har smelt regelmessig i 1 uke og det var både lys og lyd anmasse. Tenkte på ukrainerene når det både hørtes ut som maskingevær og bomber utenfor. «Men JEG skal kose meg, man må jo kose seg litt da!», würg kotz cringe

Tja man skal være relativt godt voksen og ha falt av wagonen hva gjelder empati om man enda besøker fasiliteter som har marine pattedyr og hai i fangenskap. For ikke å snakke om de som tilbyr delfinshow, eksepsjonelt kleint.

Litt research hadde sikkert ikke skadet …. Akvariet er tungt involvert i bevaringsarbeidet rundt kysten vår. Mange er også ‘rescues’ - mange ute av stand til å klare seg i det fri.

As part of Georgia Aquarium’s mission to rescue and rehabilitate marine life, we have been able to assist in the treatment of stranded sea lion pups along the coast of California.

https://www.georgiaaquarium.org/research/rescue/

Back