• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tåkekaos på GEN?

Concorde

BA Concorde Sep 1998
Tåkekaos på GEN?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/12/13/417442.html

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258505

Replying to Topic 'Tåkekaos på GEN?'

Og hos Servisair i går ettermiddag var det også ganske tåkete... I allefall var det en av de ansatte som kjeftet på passasjerene som ikke hadde fått bagasjen sin...(...han som betjente meg der i mot var hyggelig!)

det meldes om "freezing fog" der oppe. HUFFAMEI!!!

...skal ikke se borti fra at det da tar enda lenger tid før jeg får min siste bag (men jeg har da fått 3 kolli)

Bare SAS1513 ikke blir veldig forsinket til LHR så er jeg fornøyd. For nå kommer mamma til YUL, (og da mener jeg jul og Montreal). :)
Flytecomm sier hun skal lande 1336, og baa.com sier 1244. Håper på den siste ellers så blir det "lost cnx"

Men nå har det jo vært innslag på TV flere ganger hvor en skryter av at flyene på OSL kan lande selv uten sikt og i tåke...stemmer ikke det? Hvorfor stopper OSL opp? Sikkert en god forklaring.

det er visstnok freezing fog, som krever de-icing og oppvarmede motorer og fanden og hans oldemor

det sjefspirkern KOG mener et at GEN ikke lenger er IATA-koden for Oslo Lufthavn Gardermoen,nå OSL. GEN brukes vel nå av en annen, mindre flyplass i Langvekkistan (jeg har pt. ikke Amadeus-link, så jeg kan ikke finne den frem)

Originally posted by CK

GEN brukes vel nå av en annen, mindre flyplass i Langvekkistan (jeg har pt. ikke Amadeus-link, så jeg kan ikke finne den frem)

Spania = Langvekkistan? :)

DACGEN
A:APT B:BUS C:CITY G:GRD H:HELI O:OFF-PT R:RAIL S:ASSOC TOWN
CITY :
GEN C PUENTE GENIL /ES:SPAIN
AIRPORT-HELIPORT :
GEN A PUENTE GENIL /ES - 0K

Originally posted by CK

det sjefspirkern KOG mener et at GEN ikke lenger er IATA-koden for Oslo Lufthavn Gardermoen,nå OSL. GEN brukes vel nå av en annen, mindre flyplass i Langvekkistan (jeg har pt. ikke Amadeus-link, så jeg kan ikke finne den frem)
bare lurte siden ingen hadde nevnt GEN i denne tråden i det hele tatt...kanskje noe i artiklene....

Originally posted by DY

Originally posted by CK

bare lurte siden ingen hadde nevnt GEN i denne tråden i det hele tatt...kanskje noe i artiklene....

en gang ikke i topic?

Concorde har, som den gamle Fornebuhunden han er, brukt GEN i overskriften... :)

Det er en artig tid på året for hovedflyplassen, og da jeg var kriger på Fornebu hadde vi en masse diversions på grunn av vær. En spesielt minneverdig dag med freezing fog på GEN fikk vi dumpende ned tre C-130 (to var fulle av passasjerer), to Falcons, en F-60 og en Twin Otter i tillegg til den planlagte trafikken den dagen. Moro, men litt slitsomt siden vi etter kontortid var to personer på jobb.

Originally posted by LCH78

Originally posted by DY

Originally posted by CK

en gang ikke i topic?

Fy..fxxx. Jeg melder meg herved inn i dyslektiskes forbund og bestiller samtidig time hos Brilleland.
Beklager....

CK har rett han folkens;

Under slike forhold som vi har her idag (jeg er på jobb :( ) så er det fandens oldemor + + +

Det hjelper ikke uansett hvilken flyplass du er på...

Freezing Fog er en flyplass' verste fiende. Jaggu meg er det mange her idag (om ikke alle) som bruker heater på motorene sine§!

Back