Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Nydelig bilde fra Everett i går ... (Foto Chris Edwards)

12438983_883169038469523_6078493702035935371_n.jpg
 
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Konge! Takk for at du deler :-)

Flott fly mot vakker og spektakulær horisont.

Espen
 
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Og da var den levert...
Boeing 777 -3DE 44582 1363 HB-JNA Swiss (Global Airlines) delivery 28jan16 PAE-ZRH
 
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Og i samme åndedrag åpner Swiss endelig 3300kvm lounger i E-piren. Business, senator og first. Kanskje Swiss endelig kan bli like bra på bakken som i lufta, hvis de fikser transport direkte fra innsjekk til loungen?
 
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Og i samme åndedrag åpner Swiss endelig 3300kvm lounger i E-piren. Business, senator og first. Kanskje Swiss endelig kan bli like bra på bakken som i lufta, hvis de fikser transport direkte fra innsjekk til loungen?

Brukes E-piren til intra EU også?

Det ligger ellers mye fine bilder av Swiss sin 777-300ER, levering og jagerflyeskorte på Instagram.
 
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Brukes E-piren til intra EU også?

Pir E, er vel en ren non-Schengen. Så det er isåfall kun til destinasjoner som f.eks LHR, LCY, DUB etc. Men de har også noen non-schengen gater på B og/eller D pirene
 
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Noen som vet om de begynner å fase ut sine 340 etterhvert som de får 777 sine utover våren og sommeren ? og hvilke maskiner som skal først ut av flåten ?
 
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Noen som vet om de begynner å fase ut sine 340 etterhvert som de får 777 sine utover våren og sommeren ? og hvilke maskiner som skal først ut av flåten ?

Vet at Edelweiss skal ha et av A340'ene som Swiss har idag...
 
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Da var den 6. 77Wen til Swiss levert

Boeing 777 -3DE 44587 1416 HB-JNF Swiss Internationaldelivery 22jul16 PAE-ZRH


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Ser at det er mulig å fly 777-300ER innenriks i Sveits, f.eks. LX2807 GVA-ZRH 1000-1055 23. oktober.

Skal tro om en booking i SAS Plus gir sete i business?

EDIT: Fant svaret på eget spørsmål ved å gjøre en test-booking. SAS Plus gir økonomisete mens SAS Plus Full Flex åpner for setevalg i businesskabinen.
 
Last edited:
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Swiss øker 777-300ER orden med et enkelt eksemplar, sitt 10. totalt, hvor 6 allerede er levert

http://boeing.mediaroom.com/2016-10-26-Boeing-SWISS-Confirm-Additional-Order-for-777-300ER
ZURICH, Oct. 26, 2016 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE: BA] and Swiss International Air Lines (SWISS) today confirmed a new order for one 777-300ER (Extended Range), valued at $339.6 million at list prices. The Swiss airline had previously ordered nine 777s and taken delivery of six this year as it continues to establish the 777-300ER as its flagship.
 
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Enjoy spectacular scenes and close-ups of SWISS’s new flagship, the Triple Seven, flying over the majestic, snow-capped Swiss mountains.
Filmed from an accompanying aircraft, specialised in air-to-air photo and film coverage.

youtube.com/watch?v=axQ0s-TYCGU
 
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Da har Swiss fått sin 10. og siste 777-300ER i bestilling. En til A340-300 skal etter planen forlate flåten, slik at de vil ha 5 igjen, som skal pusses opp. Itillegg har de 14 A330-300 i flåten. Dette vil inntil videre utgjøre deres langdistanseflåte da Swiss per dags dato ikke har flere langdistansefly i bestilling, og fokus er på fornye på kortdistanse med flere CSeries og A320neo/A321neo maskiner

https://twitter.com/JenSchuld/status/973680282636140544
 
Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Swiss, som nå skal pusse opp de siste A340-300 maskinene, planlegger fly disse frem til 2025 i følge en nylig intervju med Swiss sjefen.
Da er det A350 og 787 som er aktuelle erstattere, men det henger også sammen med hva A330 maskinene skal erstattes med, selv om disse er planlagt brukt frem til 2030 hos Swiss.

Swiss sjefen utelukker per i dag 777X modellen for selskapet
 
Back
Top