Swiss International Air Lines may finalize an order forsix Boeing 777-300ER sooner than expected, an unnamed source told ATW. The aircraft would replace its fleet of 15 Airbus A340-300s.
Ifølge Aviation Week er Lufthansa meget tæt på at købe seks nye Boeing 777-300ER fly til sit datterselskab Swiss. Hvis handlen bliver en realitet, vil det være et gennembrud for Boeing og flyproducentens 777-serie. Det vil nemlig være første gang, at Lufthansa-koncernen køber denne flytype. Ifølge Swiss er det planen at de to-motors Boeing 777-fly skal afløse nogle af de i alt 15 fire-motors Airbus A340-fly, som med de aktuelle brændstofpriser og kun 245 sæder er for dyre i drift. Swiss opererer også 13 to-motors Airbus A330-fly og har to mere på vej.
Muligheden for at få leveret flyene hurtigt skulle, ifølge Aviation Week, have været medvirkende til at valget faldt på Boeing 777.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=73634 skriver at swiss er tett på en avtale med boeing om 6 stk 777 300 ER...
Spørsmålet er vel om 6 er nok, eller om de ikke trenger denne økte kapasiteten på flere ruter. Eventuelt har tid til å vente på neste generasjons fly?
Airbus kan vel kun ha 9 i bredden, 777en er laget for mulighet med 10 i bredden?Kan ikke tenke meg at de går for ti seter i bredden i Y, de har kun 2-4-2 på bussene i dag.
Kan ikke tenke meg at de går for ti seter i bredden i Y, de har kun 2-4-2 på bussene i dag.
Airbus kan vel kun ha 9 i bredden, 777en er laget for mulighet med 10 i bredden?
Men på den annen side, hvis et europeisk selskap i tillegg til BA skal gå mot strømmen og opprettholde noenlunde skulderplass til passasjerene, så må det være Swiss! 3-4-3 ville vært typisk Lufthansa.
LCH said:Nettopp! LX klemmer ikke inn maks seter i bredden på bussene, ergo vil de forhåpentligvis ikke gjøre det på 77W heller
Uhm, litt off topic, vil må ikke glorifisere 2-4-2 for mye her; har noen av dere sittet i LX sin 2-4-2 konfig? Det har jeg gjort i elleve timer mellom LAX og ZRH (på en av to-seterene), og det er en av mine topp 3 mest ukomfortable flyturer.
Da var det sagt.
jeg syns at 2-4-2 konf er meget komfortabel
kabinen føles mye mer stor, og ikke så trangt som 3-4-3 som 777
jeg syns at 2-4-2 konf er meget komfortabel
kabinen føles mye mer stor, og ikke så trangt som 3-4-3 som 777
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.