Swiss og Paul Bocuse

Dette så bra ut... og det virker som Bocuse ikke skuffer.. Da er han vel verdt det de tre stjernene faktisk krever; at det er en restaurant man reiser dit for å spise der? (to er verdt en omvei og en verdt et besøk)

Takk for fantastisk bra rapport! Og beklager at jeg ikke la ut Lyon-tips - slik jeg lovet. Jeg kom dessverre ikke på nettet i Kiev, men det ser ut til at du hygget deg og fikk spist god mat! Lyon er en nydelig by - med mange koselige områder, også utenfor sentrum. Jeg var hos Paul Bocuse i mai - og det var en matopplevelse jeg lever lenge på, selv om prisen selvsagt var ganske stiv. Det finnes mange gode alternativer, men det betyr ikke at all mat i Lyon er god. Det serveres også mye dårlig mat i Lyon, som aldri ville blitt servert i Oslo. Så det gjelder å besøke de rette stedene og bestille en meny med det ferskeste de har, gjerne med Salad Lyonnaise til forret.

Jeg ble imponert over SWISS da jeg reiste fire legs med dem i Business Class i januar. Men jeg ble faktiske enda mer imponert da jeg reiste med SAS i Business Class fra Paris til Oslo for snart to uker siden. Har reist med både SWISS og Lufthansa i Business Class i år, men det er liten tvil om at SAS vinner både på service og servering.

Hyggelig lesning dette! Kunne tenkt meg en tur til Lyon selv før eller siden, samt San Sebastian.

Knallbra rapport... Hvordan er det å spise alene på en slik restaurant? Ellers er det jo lov å drømme om hva LH kan gjøre med et fremtidig skandinavisk datterselskap...

Takker og bukker for rapporten - høres ut som en gourmet-tur :EU

Pushback på tid og beveget oss mot bane 19L som vi skulle ta av på. Mens jeg alltid da har kjørt ned mot enden og tatt av derfra syntes ikke vår sveitsiske pilot at det var noe vits så vi kjørte ut på rullebanen rett utifra terminal på avkjørsel B6 og tok av derfra.

Det var godt han ikke taxet lenger syd, der er det ingen rullebane som er brukbar for tiden

Last edited:
Bra...selv er jeg ikke veldig komfortabel med å spise alene på restaurant.

Bra...selv er jeg ikke veldig komfortabel med å spise alene på restaurant.

Er selvsagt hyggeligere å spise sammen med noen....men jeg drar ikke med en dame ned til Lyon for en helg etter kun 1 date:p Så da ble det alene denne gangen^_^

Absolutt misunnelig på lunchen, selv spist der x 2 og begge ganger rimelig stappmett, Paul er ikke akkurat kjent for å spare på mektige råvarer som fløte og smør. Tradisjonell mat som av og til tenderer mot bistro, men ekstremt veltillaget. MEN: IMHO: Hadde den ikke ligget i Frankrike, og hadde ikke Mssr Bocuse vært slikt et ikon ville ikke de 3* fortsatt vært der?

Mine beste opplevelser i området (Ca. 60km nordvest) har jeg hos Troisgros i Roanne; helt fantastisk og med mulighet for overnatting "ovenpå".

Og: Som ekte "matnerd" har jeg faktisk ikke problem med å nyte enkelte av disse opplevelsene på egenhånd. ;-)

Absolutt misunnelig på lunchen, selv spist der x 2 og begge ganger rimelig stappmett, Paul er ikke akkurat kjent for å spare på mektige råvarer som fløte og smør. Tradisjonell mat som av og til tenderer mot bistro, men ekstremt veltillaget. MEN: IMHO: Hadde den ikke ligget i Frankrike, og hadde ikke Mssr Bocuse vært slikt et ikon ville ikke de 3* fortsatt vært der? QUOTE]

Det kommer faktisk litt an på hvor den hadde ligget i og det skal være verdt å reise dit for å spise der, og hvi ikke jeg husker feil så snurrer disse reglene rundt Paris sin akse. Mulig den ikke hadde fått samme rating i feks. Oslo.

Fin rapport! Den menyen hos Bocuse så flott ut, får vann i munnen her. Dette skal jeg helt klart prøve en gang.

Swiss på business liker jeg veldig godt, et konsistent produkt og et av de bedre innen Europa etter min mening.

Back