Swiftair med gaffa tape?

Det er nok ikke gaffa-tape, men en slags sølvtape som er tynnere. Den faller ikke av helt uten videre og har etter hva jeg vet, samme slitestyrke som annen folie som brukes for å dekorere fly. Ulovlig er det nok ikke, og hvor lenge man kan fly rundt med det avhenger nok av diverse faktorer.

Har sett Norwegian maskiner med tilsvarende tape, og faktisk også en Coast Air ATR. Den hadde slik tape rudt det ene cockpitvinduet.

Ingen av delene - dette er 'speed tape' - en spesialtape som ligner på duct tape, men som er laget spesielt for denne typen bruk. FAA og andre lands luftfartsmyndigheter aksepterer bruk av denne innen visse rammer.

Det jeg kjenner det som - og er du en skikkelig redneck kan du bruke det til alt!

It takes one to know one .. ;)

På FBU brukte vi Checked Baggage-tape til mye småreparasjoner i bygget .. det ble sagt at hvis du fjernet all tapen, ville bygget rase sammen .. :p

Ingen av delene - dette er 'speed tape' - en spesialtape som ligner på duct tape, men som er laget spesielt for denne typen bruk. FAA og andre lands luftfartsmyndigheter aksepterer bruk av denne innen visse rammer.

Er de samme teip som blant annet brukes til å teipe over manglende winglets etc? Hva er egentlig karakterestikkene til en slik teip? Antar den er både sterk og sitter godt? Og hva er prisen?

If you can't fix it with gaffa tape, you haven't used enough...:)

Litt OT: Er det løst men skal sitte fast (eller lekker det): Bruk Gaffateip. Sitter det fast men skal være løst: Bruk WD-40.......ergo med Gaffa og WD-40 får man fikset det mest:p

Jada, jeg vet at denne aktuelle tapen ikke er gaffa, jeg bare kommenterte ordtaket litt lenger opp der ordet gaffa tape var brukt på engelsk. Jeg tror at det som kalles gaffatape i Norge heter duct tape på engelsk, har jeg rett?

Stor avsporing selvfølgelig. Hvorfor kalles det gaffatape i Norge?

Når en av mine 65 lbs-bags røk i limingen/glidelåsen før en flyttesjau ble det stopp på Walgreens før airporten - for innkjøp av en rull!

Kan også nevnes at min lillebror tilgodeså meg med en duct tape lommebok en jul. Så for all del :D

På FBU brukte vi Checked Baggage-tape til mye småreparasjoner i bygget .. det ble sagt at hvis du fjernet all tapen, ville bygget rase sammen .. :p

Haha! Ta deg en tur til Sola. ;)

Storytime..

En gang for noen år siden, jobbet jeg forran i kabinen og sto fremme da pax gikk ut av flyet. Vi hadde mange legg, og på hvert legg kommenterte pax en skrue som var løs på engine 2. Den sto visst opp under landing, jeg sa ifra til FD, de kikket på det men det var ingen fare. Så vi hoppet videre, og nye kommentarer fulgte. Jeg sa ifra en gang til, at jeg synes de skulle gjøre noe med dette siden det gjorde pax nervøse. Da kom en tekniker. Han satte seg overskrevs på motoren og klaska på litt sølvteip! Sånn! Nå sitter skruen! hehe..

Back