Hvilken hendelse er det du refererer til her? Årstall, dato? Kan ikke se at. Swiftair har operert 737-200.
Sorry, skulle hatt med BU. Rettet
Hvilken hendelse er det du refererer til her? Årstall, dato? Kan ikke se at. Swiftair har operert 737-200.
Sorry, skulle hatt med BU. Rettet
Kan GPS-jamming / forstyrrelser på instrumentlanding-systemet føre til en slik krasj?
Var på jobb, slutten av '70, begynnelsen av '80 tallet.Ok. Ser den. Men snakker du da om en hendelse som fikk etterspill som undersøkelse fra haverikommisjon eller lignende? Eller snakker du bare om noe du observerte en gang? Jeg er bare nysgjerrig.
Nei, de var på en ILS innflyging. Forstyrres ikke av GPS på en slik gammel dame.
Teoretisk kan radiohøydemåleren bli forstyrret, men det har jeg sålangt bare opplevd fra israelerne.
Får stadig vekk en følelse på diverse forum rundt omkring at folk er på utkikk etter sebraer når de hører lyden av hovslag.ld
On Mar 26th 2025 Lithuania's General Prosecution Office stated that the accident likely happened due to a disabled hydraulic system responsible to deploy flaps according to preliminary investigation results, other versions were refuted by the data obtained during the investigation. Investigators asked Spanish authorities to question the pilot, a Spanish national.
On Mar 31st 2025 Lithuania's AIB released their preliminary report reporting the first officer was pilot flying, post accident examination of the wreckage revealed the flaps in the retracted position and summarized the approach
Foreløpig rapport er publisert. Her lugget det muligens litt allerede fra starten på innflyvningen.
Han skulle slå av engine anti-ice og slo av hydraulikk istedenfor.
I kjent Boeing 737 stil er disse bryterne nøyaktig like og i samme område.
Zikes. Sjekket de alkoholnivået på kapteinen etter krasjen, eller var vedkommende den ene som omkom?
Han skulle slå av engine anti-ice og slo av hydraulikk istedenfor.
I kjent Boeing 737 stil er disse bryterne nøyaktig like og i samme område.
Zikes. Sjekket de alkoholnivået på kapteinen etter krasjen, eller var vedkommende den ene som omkom?
Snedig kommentar. Jeg har ingen problemer med å se hvordan dette kan skje. Med alt av brytere og knapper man bruker og «skal bare» er det fort gjort å være rask og ta feil - det skjer. Cockpiter bør være designet på en måte som forhindrer at dette, enten ved at bryterne er forskjellige, eller at brytere man benytter ofte er plassert bort fra kritiske systemer. Jeg flyr fly designet av McDonnell Douglas, og har til gode å finne riktig lysbryter for cockpit-lyset på første forsøk.
Så tilfeldigvis på ACI fra west caribbean md80’en som gikk i bakken i går
Har ikke hørt om denne (enda). Har du noen kilder? Rask googling gav ikke noen svar.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.