SWEFLY nå også med OSL-STO som feeder til STO-LHE ruten

  • Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
Re: SWEFLY nå også med OSL-STO som feeder til STO-LHE ruten

Originally posted by DY
Originally posted by Blubird
Litt off topic...men; en direkterute er med andre ord en flight som kan mellomlande x antall ganger mellom avgangsdestinasjon og endelig ankomstdestinasjon, bare det ikke byttes fly og flightnummer?
SK sin rute fra Stavanger - Bergen - Ålesund - Trondheim regnes og oppgis som en direkte mellom SVG - TRD, selv med 2 mellomlandinger. Det er stor forskjell på direkteruter og nonstop. Har ennå tilgode å se det norske ordet for "nonstop" brukt i flysammenheng, men det er altså ikke "direkte":spin:

findes der et norsk ord for nonstop?
 
Re: SWEFLY nå også med OSL-STO som feeder til STO-LHE ruten

Originally posted by jens
Originally posted by DY
Originally posted by Blubird
Litt off topic...men; en direkterute er med andre ord en flight som kan mellomlande x antall ganger mellom avgangsdestinasjon og endelig ankomstdestinasjon, bare det ikke byttes fly og flightnummer?
SK sin rute fra Stavanger - Bergen - Ålesund - Trondheim regnes og oppgis som en direkte mellom SVG - TRD, selv med 2 mellomlandinger. Det er stor forskjell på direkteruter og nonstop. Har ennå tilgode å se det norske ordet for "nonstop" brukt i flysammenheng, men det er altså ikke "direkte":spin:

findes der et norsk ord for nonstop?
"ikkestopp" men det blir vanskelig å bruke i denne sammenhengen....
 
Re: SWEFLY nå også med OSL-STO som feeder til STO-LHE ruten

Originally posted by DY
Originally posted by jens
Originally posted by DY
Originally posted by Blubird
Litt off topic...men; en direkterute er med andre ord en flight som kan mellomlande x antall ganger mellom avgangsdestinasjon og endelig ankomstdestinasjon, bare det ikke byttes fly og flightnummer?
SK sin rute fra Stavanger - Bergen - Ålesund - Trondheim regnes og oppgis som en direkte mellom SVG - TRD, selv med 2 mellomlandinger. Det er stor forskjell på direkteruter og nonstop. Har ennå tilgode å se det norske ordet for "nonstop" brukt i flysammenheng, men det er altså ikke "direkte":spin:

findes der et norsk ord for nonstop?
"ikkestopp" men det blir vanskelig å bruke i denne sammenhengen....

Sjekket de alltid interressante Norsk språkråd, men de har ingen forslag, så her er det åpent :D
 
Re: SWEFLY nå også med OSL-STO som feeder til STO-LHE ruten

Kommer der også feed fra CPH? Det hører jeg rygter omkring.

Personligt har jeg nu ikke så stor fidus til SweFly's forretningskoncept - tror det bliver mere end svært for dem at få rentabelt feed ind til Skavsta.
 
Re: SWEFLY nå også med OSL-STO som feeder til STO-LHE ruten

Er ikke Skavsta bare en mellomlanding på vei fra LON? Det bor - EN DEL - pakistanskættede i Storbritannia, og ikke så rent få i Norge og Danmark heller (vet ikke hvordan det er med Sverige?) men problemer med å fylle maskinen tror jeg ikke det behøver å bli. Derimot er jeg som sagt langt mer skeptisk til bagasjeplassen på Fokkerne. Norsk-pakistanere reiser tydeligvis med alt INKLUDERT den berømte kjøkkenvasken når de skal til Pakistan.
 
Re: SWEFLY nå også med OSL-STO som feeder til STO-LHE ruten

Det er vel egentlig ikke det samme da Smarties er lys sjokolade, og Non Stop er mørk sjokolade... Okey, den var dårlig:hi2
 
Re: SWEFLY nå også med OSL-STO som feeder til STO-LHE ruten

Dette var et friskt pust, at noen vil ta opp konkurransen med PIA i Skandinavia. Jeg synes det er en kjempegod idé.
Jeg vil tro at det er mange norsk-pakistanere som er villig til å kjøre sammen med sin familie til Skavsta, hvis det er muligheter for å spare rundt kr 2000 til kr 3000 pr billett. Det blir mange kroner å spare for en storfamilie.

Håper dette blir realitet.

-At PIA sier at de vil satse på service for å vinne kundene, høres ut som noe SAS ville sagt.
-Og hvis det er sant at en billett koster i gjennomsnitt kr 8000,- så ville jeg ha satt opp en ukentlig avgang til LHE, hvis jeg var SAS.

Money money money :D :biggrin :D

Edit: skrivefeil
 
Re: SWEFLY nå også med OSL-STO som feeder til STO-LHE ruten

PIA er nok ikke av de billigste,jobber med en pakistaner og han betaler ca 50000 for seg,kone og fire barn når de skal dit.
 
Back
Top