• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SWEFLY nå også med OSL-STO som feeder til STO-LHE ruten

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
Re: SWEFLY nå også med OSL-STO som feeder til STO-LHE ruten

Originally posted by DY
Originally posted by Blubird
Litt off topic...men; en direkterute er med andre ord en flight som kan mellomlande x antall ganger mellom avgangsdestinasjon og endelig ankomstdestinasjon, bare det ikke byttes fly og flightnummer?
SK sin rute fra Stavanger - Bergen - Ålesund - Trondheim regnes og oppgis som en direkte mellom SVG - TRD, selv med 2 mellomlandinger. Det er stor forskjell på direkteruter og nonstop. Har ennå tilgode å se det norske ordet for "nonstop" brukt i flysammenheng, men det er altså ikke "direkte":spin:

findes der et norsk ord for nonstop?

Originally posted by jens
Originally posted by DY
Litt off topic...men; en direkterute er med andre ord en flight som kan mellomlande x antall ganger mellom avgangsdestinasjon og endelig ankomstdestinasjon, bare det ikke byttes fly og flightnummer?
SK sin rute fra Stavanger - Bergen - Ålesund - Trondheim regnes og oppgis som en direkte mellom SVG - TRD, selv med 2 mellomlandinger. Det er stor forskjell på direkteruter og nonstop. Har ennå tilgode å se det norske ordet for "nonstop" brukt i flysammenheng, men det er altså ikke "direkte":spin:

"ikkestopp" men det blir vanskelig å bruke i denne sammenhengen....

Originally posted by DY
Originally posted by jens
Originally posted by DY

"ikkestopp" men det blir vanskelig å bruke i denne sammenhengen....

Sjekket de alltid interressante Norsk språkråd, men de har ingen forslag, så her er det åpent :D

Kommer der også feed fra CPH? Det hører jeg rygter omkring.

Personligt har jeg nu ikke så stor fidus til SweFly's forretningskoncept - tror det bliver mere end svært for dem at få rentabelt feed ind til Skavsta.

Er ikke Skavsta bare en mellomlanding på vei fra LON? Det bor - EN DEL - pakistanskættede i Storbritannia, og ikke så rent få i Norge og Danmark heller (vet ikke hvordan det er med Sverige?) men problemer med å fylle maskinen tror jeg ikke det behøver å bli. Derimot er jeg som sagt langt mer skeptisk til bagasjeplassen på Fokkerne. Norsk-pakistanere reiser tydeligvis med alt INKLUDERT den berømte kjøkkenvasken når de skal til Pakistan.

Det er vel egentlig ikke det samme da Smarties er lys sjokolade, og Non Stop er mørk sjokolade... Okey, den var dårlig:hi2

Dette var et friskt pust, at noen vil ta opp konkurransen med PIA i Skandinavia. Jeg synes det er en kjempegod idé.
Jeg vil tro at det er mange norsk-pakistanere som er villig til å kjøre sammen med sin familie til Skavsta, hvis det er muligheter for å spare rundt kr 2000 til kr 3000 pr billett. Det blir mange kroner å spare for en storfamilie.

Håper dette blir realitet.

-At PIA sier at de vil satse på service for å vinne kundene, høres ut som noe SAS ville sagt.
-Og hvis det er sant at en billett koster i gjennomsnitt kr 8000,- så ville jeg ha satt opp en ukentlig avgang til LHE, hvis jeg var SAS.

Money money money :D :biggrin :D

Edit: skrivefeil

PIA er nok ikke av de billigste,jobber med en pakistaner og han betaler ca 50000 for seg,kone og fire barn når de skal dit.

Back