SVG-OSL 1999

lanorge

ScanFlyer Silver
Medlem
Lurer på om noen av dere vet hvilke fly SAS brukte mellom SVG og OSL i 1999? Kun DC-9 eller ble MD-80 og B737 brukt også?

Det er mulig SAS hadde noen DC-9 igjen i 1999, men jeg tviler. 737 kom vel til SAS omtrent ved de tider, men var ikke vanlig. Så jeg setter mitt bet på MD-80 som SAS hadde flusst av på den tiden.

Siste DC-9-tur var 7. januar 2002, så de var fortsatt aktive. Men det gikk nok mest i MD'er. Det tok vel litt tid før det ble 737 på norsk innenriks.

Noen som vet når det ble vanlig med SAS 737 innenriks, og når ble det slutt med MD'er??
Husker ikke akkurat når den kom. Min første tur med SAS 737 innenriks var mellom BOO og OSL og det mener jeg å huske var i 1999. Det kom vel gradvis flere og flere av de på innenriks, men når en kan si at de ble vanlig vet jeg ikke.

Min siste aktive tur med DC-9, var faktisk KRS-OSL, i 2002. Så den ble brukt på inneriks frem til slutten.

SAS' første 737-600-maskiner kom i 1998, men disse ble kanskje ikke brukt på norsk innenriks med det første? Tror også at det var mye T-haler på den tiden.

SAS' første 737-600-maskiner kom i 1998, men disse ble kanskje ikke brukt på norsk innenriks med det første? Tror også at det var mye T-haler på den tiden.

Husker SAS 737 på TRD-OSL i 1999, kanskje i 1998 også.
Jeg pleide å ta OSL-SVG ca kl 20:30 rundt år 2000, den gikk fast med DC-9-41.
MD80 på norsk innenriks forsvant vel for 6-7 år siden? Tiden flyr!

Hm, så alle muligheter er fremdeles åpne. Jeg tipper det er størst sjanse for at DC-9 gikk på SVG-OSL ruta i 99, men allerede i august 2000 registrerte jeg 737-700 på den samme ruta.

Lanorge

Jeg regner med at på norske innenlandsruter blir ikke sas-fly med danske eller svenske registreringsnummer brukt. Kan noen bekrefte?

Lanorge

Svenskene hadde noen 737 på midten av 90-tallet, men ble de noen gang brukt i Norge?

Ja de hadde noen -500 maskiner som de fikk med på kjøpet da de overtok Linjeflyg. Disse maskinene ble ikke brukt i særlig grad i Norge nei. Jeg husker derimot at herrelandslaget i fotball benyttet en svensk -500 på en charter til en bortekamp engang...:spin

De gikk en slinge ARN-OSL-MAN og tilbake om dagen. Det var alltid 'gøy' da de i en periode hadde en 'eksprimentell' businessklasse med konvertible seter. Så på FBU måtte den alltid endres fra største til minste mulige C-klasse eller omvendt på et kort bakkestopp. På OSL-ARN var det max C og til/fra MAN temmelig beskjedent, så det var stress ...

Back