SpotOn
ScanFlyer Silver
Fredag 19.11 klokken 06.50 var det tid for en av mine sjeldne bevegelser fra Norge til Det Store Utland. Denne gang med hjelp av KLM. KLM-maskinen (KL1196, avgang 06.50 19.11.2004 fra SVG til AMS) så ut til å ha vært plassert på SVG over natten. Det var tydelig is på vingene og kapteinen informerte om at avvising skulle finne sted. Flyet forlot gaten ca. på rute. Etter avvising (som jeg personlig syntes ble gjennomført veldig raskt) takset vi videre for posisjonering før avgang, da kapteinen etter et minutt eller to informerte noe i retning av følgende: "During deicing they forgot to deice part of the wing. We have to return to new deicing to be able to safely take off. This matter will be investigated". Denne gang tok avvisingen betraktelig lenger tid, og vi ble (selvsagt) forsinket - men heller det enn å svømme i fjorden utenfor Stavanger i slutten av november.
Så er mitt spørsmål: Hvordan er det mulig at man under avising "glemmer" deler av vingen? Denne gangen ble det oppdaget, men blir det faktisk etterforsket?
Hadde forøvrig vært interessant å se hva som er rapportert om denne flightens bevegelser for å se hvilke årsaker som blir oppgitt for forsinkelsen.
Så er mitt spørsmål: Hvordan er det mulig at man under avising "glemmer" deler av vingen? Denne gangen ble det oppdaget, men blir det faktisk etterforsket?
Hadde forøvrig vært interessant å se hva som er rapportert om denne flightens bevegelser for å se hvilke årsaker som blir oppgitt for forsinkelsen.