SVG 20/4, 23/4 og 3/5

BSSW

Browncoat
Har hatt en del turer til Sola de 2 siste månedene, og har hatt med kameraet noen av disse gangene.

Her er bilder fra 3 av disse turene, og jeg begynner med 20 april.

DSC_9333LN-RRA.jpg

DSC_9336PH-EZC.jpg

DSC_9350LN-OSA.jpg

"Hva for noen galne folk er det der...?!?" :lol:

DSC_9393OY-RCA.jpg

Disse vil vel bli sjeldnere på SVG fra og med neste måned av

DSC_9402PH-BXK.jpg

DSC_9419LN-RRB.jpg

DSC_9437OY-VKE.jpg

Så var det hovedgrunnen til at jeg kom til SVG den dagen. Har en bror som reiste til syden med denne maskinen

DSC_9454_Farlig_dyr.jpg

Ber et annet forumsmedlem passe på kameraet mens jeg henter noe i bilen, og den sniken tar dette bilde...:angry:

DSC_9462_Enda_farligere_dyr.jpg

...men jeg fikk min hevn... Mohahaha... :colgate:

DSC_9476G-CDEA.jpg

DSC_9489D-AIQN.jpg

Dette var dagens største overraskelse. Kjekt med annet materiell enn B737, det er det vel nok av på SVG :cool:. Håper det kommer slikt oftere :GER

DSC_9502OY-VKE.jpg

Og der reiste brodern...

To be continued...

Så var det 23 april.

DSC_9574LN-RRM.jpg

DSC_9581PH-BTA.jpg

DSC_9593D-ABIP.jpg

DSC_9652.jpg

Ikke bare fly som flyr rundt på SVG... ^_^

DSC_9659G-CDKB.jpg

Så har vi kommet til 3 mai da Sas skulle komme for første gang med CRJ-900

DSC_9673G-IATU.jpg

Bak R/H vingestag sitter et kjent forumsmedlem og fotograferer fotografene...

Det_farligste_dyret_av_dem_alle.jpg

...nemlig dette forumsmedlemet. Speedy har hatt en lang helg i Bergen og skal tilbake til Madlaleiren.

DSC_9686PH-EZB.jpg

DSC_9715LN-BUC.jpg

Det var kun disse og Speedy som vinket til oss som stod på plattformen denne dagen...

DSC_9736OY-KFD.jpg

Så var det endelig tid for at SK 1874 skulle lande fra CPH i en CRJ-900, og det var OY-KFD som fikk gleden av å være den første. Er glad for at piloten valgte å lande så langt inne på banen som han gjorde :)

DSC_9747OY-KFD.jpg

Synes dette er et stilig "uttrykk" fra CRJen. Litt sånn ondskapsfullt...

DSC_9766LN-BRH.jpg

Hvorfor skal det alltid stå et stag e.l. i veien hver gang jeg får til et slikt bilde?!? :angry: Samme skjedde i LIS...

DSC_9779LN-WFH.jpg

"Ok, bare 2 cm igjen.."

DSC_9795OY-KFD.jpg

Så var det bye-bye for denne gang, og man gleder seg til man får muligheten til å sitte inni en slik en.

DSC_9810LN-BRx.jpg

Denne fløy rett over oss på tvers av rullebanen og snudde og landet på RWY 36.

DSC_9812LN-KKX.jpg

DSC_9829OY-NCD.jpg

To be continued...

Så var det det siste bildet, som det ikke var plass til i forrige post...

DSC_9849LN-ROX.jpg

Denne kom snikende akkurat da man skulle gå, og man hadde skiftet om til 18-105mm linsen...

For de som vil vite reg på de flyene man ikke kan se den på, så er det bare å høyreklikke på bildet og gå inn på egenskaper og se hva filen heter.
Har lagt inn kommentar i noen av filnavnene :colgate:

Håper dere har kost dere med bildene, og takk for titten :)

Last edited:
Jeg synes det er riski buisniess å fly S-92 og Puma.. Men de folka som flyr den "dingsen" av et helikopter der, de MÅ være EKSTREMT interessert...

Det ER ett problem med alle de tingene som stikker opp på Sola. De bør se til å få dem fjernet, enten er det ett skilt, en stolpe eller noe annet drit som står i veien på Sola.. R-44 er værst!
Flotte bilder, han som tok bilde av deg gidde meg skyss til båten!

Jeg synes det er riski buisniess å fly S-92 og Puma.. Men de folka som flyr den "dingsen" av et helikopter der, de MÅ være EKSTREMT interessert...
Tror du misforstod teksten til LN-OSA bildet. Hvis du ser nærmere på bildet så ser du at de 2 i helikopteret ser mot oss som stod på plattformen. Og tanken med kommentaren var at det var det de tenkte ombord i helikopteret. Dessuten vil jeg mene at Hughes 269 er like sikker å fly som andre helikoptre.
Var veldig flotte bilder. CRJen er aldeles nydelig!
Takk :) Enig angående CRJen
Det ER ett problem med alle de tingene som stikker opp på Sola. De bør se til å få dem fjernet, enten er det ett skilt, en stolpe eller noe annet drit som står i veien på Sola.. R-44 er værst!
Flotte bilder, han som tok bilde av deg gidde meg skyss til båten!
De tingene som "stikker" opp har som regel en funksjon, og er nødvendig for driften av flyplassen. Enkelte stag/stenger som ikke er i bruk lengre kunne godt vært fjernet. Der er jeg helt enig.

De helikoptrene som nå står rett foran plattformen skal flyttes til et annet sted, sørvest på flyplassen mener jeg å ha blitt fortalt, så da vil vi slippe å ha dem hvor de er nå. Når de skal flytte vet jeg ikke.

Sirpjalle er en hyggelig fyr ja.
veldig flotte bilder dette her :)
Takk for det :)

Varierte motiver og fantastiske bilder! Akkurat sånn man vil ha det :D Gjør seg jammen med det grønne gresset og de gule blomstene sammen med de skandinaviske fargene. Virkelig vakkert :)

Ber et annet forumsmedlem passe på kameraet mens jeg henter noe i bilen, og den sniken tar dette bilde...:angry:

Og slik så han ut første gangen med mitt kamera 7 sek før.....

IMG_4420_REZ-1.jpg

Og andre gangen bare stod han der........ :D

Men la oss nå fokusere tilbake på fly igjen..... ;)

IMG_4510_RESIZE.jpg

Utrolig flotte og profesjonelle bilder :)
Likte også CRJ'en godt! Tror jeg har kjørt forbi deg noen ganger på innsiden av gjerdet, så noe kjent ut... :)

Det var iallefall en som vinket da vi stod der sist BSSW. Han kom hompene på en sånn flyplass"bil" :D

Kan ha vært meg, hilser alltid hvis jeg ser noen fjes fra forumet ^_^

Det vi gjør der oppe er å hente frakt, og er som regel i farten da.. men skal ikke se bort fra at man kan hilse på hvis det er tid :)

Back