Finnes det i hele tatt bra sushi i Stavanger ?
Den nede bak Hansenhjørna er bånn, og Pedersgt. er vel ikke akkurat glitrende den heller (?)
Oslo og Bergen ligger laangt foran i så måte.
Det kommer vel an på hva en legger i god sushi da. Jeg har aldri smakt det. Men jeg vet de serverer det på Mikado som ligger nede ved Jorenholmen. Der får man både Japansk og Kinesisk. Veldig fin tradisjonell plass!
Hehe, tviler ikke på at Sabi har suverent god sushi. Alex er jo veldig bra. Men påstanden om at Sabi er bedre enn de i Oslo var litt søt da, og sikkert rett, særlig siden Oslo har flere hundre sushisteder.
Hehe, tviler ikke på at Sabi har suverent god sushi. Alex er jo veldig bra. Men påstanden om at Sabi er bedre enn de i Oslo var litt søt da, og sikkert rett, særlig siden Oslo har flere hundre sushisteder.
Nå har jeg ikke testet ALLE i Oslo da, men ja, en god del.. SUSHI <3
Men hvertfall; etter min mening er Sabi desidert den plassen i Stavanger med best, rå fisk! Mikado er.. tja.. sier vel litt i seg selv, Helt rått pleide og være bra, men synes de har tapt seg endel.. Woop woop!
Sabi Sushi er absolutt å anbefale. Beste sushien jeg har smakt. Anbefaler Sabi Shiro menyen hvis man er 2-3 pers.
Han som driver det har jobbet over 10år på Alex-sushi i Oslo, så han vet hva han driver med. http://sabi.no/
Ellers er Sushi Mat & Kiosk i pedersgata helt grei hvis du vil ha billig og grei sushi. Stedet ser jævlig "shabby" ut. Men maten har bra kvalitet. www.sushi-mat.no
Sushien på resten av stedene i byen er stort sett søppel.
Her var det gode råd jeg ikke rakk følge opp. Endue på Helt Rått som var ok, men ikke noe mer. Fant også en koslig vin bar like ved som jeg ikke husker hva heter.