Hva er "rutetidene" til SAF ? Så den på fredag utpå dagen rett over Sandefjord. Plukket den først på flightradar24.com for deretter selv å skue den over Sandefjord inn til ENGM.
OSL-JFK 1540LT day 3 and 6
MIA-AMS-OSL 0125 LT day 4 and 7
arrival
AMS 1625LT and Oslo 2025 LT day 4 and 7
Glem Sundt Air Skybridge og rutetider. Den går når den vil.
Idag f.eks gikk den klokken 16:50 :crowded
TF-ARM flyr nå i dag som SVA3917. TF-ARP er rereged VP-BXD flyr for Tesis Cargo
Sundtfrakteren er innstilt inntil videre fra 17 mars.
De begrunner det med eierskifte av den 747 de bruker nå, samt at de venter på levering av en 747-400F.
Så de komme nok tilbake, men det er ikke satt noe eksakt tidspunktld
Og frakt markedet er generelt svakt i månedene januar-februar før det tar seg opp igjen i mars.
Air Atlanta har noen av maskinene parkert i lavkonjuktur månedene og crew som tar ferie i denne perioden.
Sundtfrakteren er innstilt inntil videre fra 17 mars.
Noe nytt om oppstart?
Har fått vite fra noen kilder innenfor at Atlanta Skybridge er lagt på is inntil videre, da de ikke tjener penger på dette mer.
Så har hørt at Sundt motatt ett nytt fly også..
Så Sundt Air Atlanta kommer ikke opp i lufta igjen med det første, da begge flyr på Ad-hoc Charter Cargo..
Er for lite Cargo og masse for at de skal tjene penger..![]()
Problemet er ikke at det ikke finnes Cargo men, at det er vanskelig å etablere nye kontrakter innenfor dette markedet
Det er ekisterende aktører som sitter på eierskapet til disse kontraktene og nye selskap har desverre en liten mulighet dersom de ikke har avtaler for videre trafikk fra hubs i Asia/USA.
Ta for eksempel kun eksporten av fersk fisk fra Norge til Kina (inkl Hong Kong), Japan og Korea og du kan fylle over 13 ukentlige 747-400F maskiner 100% load.
Kun ca 60.000 tonn fisk blir flydd ut fra Osl hvert år. Utrolig nok er over dobbelt så mye fersk fisk innom Osl for omlasting før det kjøres nedover til andre flyplasser. Den totale eksporten av fersk fiske til andre kontinenter er enda høyere enn dette tallet, så et marked for cargo finnes det.
Marin Harvest bygger en ny kjempe terminal for fersk fisk ved Osl, så her kan det nok bli større muligheter. Desverre tror jeg at det er utenlandske og etablerte selskap som har størst mulighet for å ta markedsandeler her.
Husk også at svært få selskap har lokale fasiliteter til å kunne håndtere denne typen frakt som er dominerende som eksportvare fra Norge.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.