Sundt-Atlanta?? Hva skjera?

Spørsmål: Er det Sundt-piloter som har fått utsjekk på maskinen og som flyr, eller leies det inn eksterne piloter til flyvningene?

Last edited:
Sundt-pilotene har kun fått utsjekk på 747-200 foreløpig etter hva jeg vet.

Nope. Gutta har ikke fått 200 utsjekk nei!

Hvor har du det fra? Helt feil i hvertfall.

:old

TF-ARM er forøvrig ventet tilbake til GM mot slutten av august.

Skal legge ut ETA info når vi vet sikkert. Så de som mangler den på Bildebrikken kan få muligheten til å stille seg opp.

T.

Det er Air Atlanta som crew'er flyet. Det er 4 styrmenn fra Sundt på 747-400 kurs. Foreløpig er det ingen Sundt Air crew på classic 747. Flyet er tilbake i Air Atlanta flåten fordi TF-ARN er inne til vedlikehold. TF-ARM skal fly på MH kontrakten inn til videre.

Re: AA til Osl?

Hva har egentlig skjedd med adhoc-frakteren (747)-en til Sundt? Den stod jo ihvertfall godt plantet på OSL lenge..

edit:innser at det er veldig offtopic, men bare for å avklare frakt ut fra OSL...

Re: AA til Osl?

Hva har egentlig skjedd med adhoc-frakteren (747)-en til Sundt? Den stod jo ihvertfall godt plantet på OSL lenge..

edit:innser at det er veldig offtopic, men bare for å avklare frakt ut fra OSL...
Den flyr vel for MAS Cargo i østen.

Det er meningen at flyet skal tilbake til OSL, men det blir enda en stund til. Tror ikke det blir noe før begynnelsen av oktober.

Det er en ting jeg har lurt på .... Sundt-pilotene sjekkes visstnok ut på -400, men dette er jo en -200 .. er det meningen denne skal byttes ut?

Jo det er riktig at Sundt pilotene er utsjekket på -400. De skal fly på Air Atlanta's -400, men blir lønnet av Sundt Air. Air Atlanta får to "nye" -400. Noe som bringer flåten av -400 opp til 4. Begge skal på kontrakt for Saudia Arabian Airlines. Første kommer 15 september, den andre i oktober. -200 som kommer til OSL blir bemannet av Air Atlanta. Men legger en to og to i sammen kan en nok se hva som ligger på beddingen, men det kommer til å ta litt tid.

Det må være en artig overgang for Sundt-pilotene å gå fra små biz-jets opp til dronningen herself. :)

Dårlig gjort av dem å ikke komme innom Rygge Airshow altså... Virkelig. Den stod jo på programmet.

Noen som vet hvor maskinen nå befinner seg, og om den er ventet til OSL i nærmeste fremtid? Sjekket på Acars og siste treff i databasen er 31/08/2009.

Jeg hørte tidligere denne uken faktisk at de nå har fått seg en kontrakt av noe slag, og skal fly to eller tre ganger i uken OSL-"USA" og starter om omkring to måneder. Men hvor den er i mellomtiden var i grunnen mitt spm også...

Back