Sunclass Airlines - Statustråd

Re: SunClass Airlines - Statustråd

Er det Sunclass-piloter som flyr OY-VKJ, selv om den tilsynelatende er innleid bare i vinter?

OY-VKJ - tidligere CS-TKY ble tilbakelevert av HiFly til utleier ALC.
Så leiet ALC flyet ut til Sunclass Airlines som nå selv opererer flyet, leie perioden skal tydeligvis være av kortere sort - trolig ut vinterprogrammet 22/23. Dette samstemmer jo med planen om at HiFly skulle operere CS-TKY for DK gjennom W2223-programmet.

Re: Sunclass Airlines - Statustråd

Aeroroutes har listet opp det som er SunClass nye ruter i 2023, som ikke ble fløyet i 2022. Dog er jo flere av disse kjent for lengst

https://www.aeroroutes.com/eng/230314-dkns23

Aarhus – Palma de Mallorca 24JUN23 – 29JUL23 1 weekly A321
Alesund – Palma de Mallorca 27JUN23 – 15AUG23 1 weekly A321
Bergen – Varna 19JUN23 – 31JUL23 1 weekly A321 (Briefly served in 2021)
Bodo – Palma de Mallorca 02MAY23 – 13JUN23 1 weekly A321
Lulea – Gran Canaria/Las Palmas 21OCT23 / 28OCT23 1 weekly A321
Norrkoping – Larnaca 15MAY23 – 02OCT23 1 weekly A321
Oslo – Burgas 23JUN23 – 04AUG23 1 weekly A321
Oslo – Kos 23JUN23 – 04AUG23 1 weekly A321
Sandefjord – Larnaca 23JUN23 – 04AUG23 1 weekly A321
Stockholm Arlanda – Gazipasa 04JUN23 – 24SEP23 1 weekly A321
Stockholm Arlanda – Split 05MAY23 – 22SEP23 1 weekly A321

Noen som vet hva som skjer i Sunclass? De ansetter en rekke nye personer i mange posisjoner. Chief Pilot, Chief Techical Pilot, Head of Traning og flere andre stillinger i det siste..

Enten så slutter flere, eller så går veldig mange av med pensjon samtidig? Høres rart ut - noen med informasjon her?

OY-VKI sitt opphold i AUH ser ut til å dra ut enda lengre ut i mars,
siste jeg hørte var fortsatt at det er delelevaeranse som er grunnen.

VKI står fortsatt og venter på deler til Galley, lurer på hva som var galt med det som var der når dette setter flyet på bakken i 7-8 mnd?

Og hvem tar regningen på at den har blitt så vesentlig forsinket, da den egentlig skulle inn på storservice som tar ca 1 mnd?

SunClass fikk et pluss på driften i regnskapsåret som ble avsluttet 30 sep 2022, og som da inneholdt ganske mye korona. EBIT kom inn på +38 mill danske kroner, mot minus 177 året før
Netto resultat etter skatt ble riktignok -26 mill DKK. Mot -180 mill året før

De nedbetale og 1/6 av bankgjelden deres som da fallt fra 700 til 583 mill DKK. Og ser ut som det er det de må/skal betale i avdrag på denne per år (116 mill DKK)

Egenkapitalen er riktignok negativ med en halv mrd, men det må ses i sammenheng med resten av konsernet

https://regnskaber.cvrapi.dk/224448...zE3L2ExMmYtNDU2Yi05YjM4LTAzMjk4NmQ4OGZkZA.pdf

VKJ var planlagt til Naples i dag, men kom seg ikke avgårde. Skal den leveres tilbake til leasingselskapet? Og betyr det i så fall at VKI omsider skal hjem?

VKJ var planlagt til Naples i dag, men kom seg ikke avgårde. Skal den leveres tilbake til leasingselskapet? Og betyr det i så fall at VKI omsider skal hjem?

VKI blir stående i påvente av deler ved AUH til slutten av mai leste jeg på Hangar.no
Kan være at det er VKO som skal inn i trafikk kanskje?

VKI blir stående i påvente av deler ved AUH til slutten av mai leste jeg på Hangar.no
Kan være at det er VKO som skal inn i trafikk kanskje?

Sunclass har vel bare 1 A330-300 i flåten, stemmer ikke det? Om VKI blir stående til slutten av mai er jeg spent på hva som vil fly meg og kompisen til Chania 11. mai.

Sunclass har vel bare 1 A330-300 i flåten, stemmer ikke det? Om VKI blir stående til slutten av mai er jeg spent på hva som vil fly meg og kompisen til Chania 11. mai.

Det stemmer det, de har kun VKI igjen.
Den skulle vært klar i januar også er det bare blitt forsinkelser på forsinkelser...

Både OY-VKI og OY-VKO skal i trafikk innen ikke alt for lang tid,
selv om det dryger ut i tid.

Både OY-VKI og OY-VKO skal i trafikk innen ikke alt for lang tid,
selv om det dryger ut i tid.

Hangar melder at det drøyer til slutten av mai før VKI er tilbake så noe må de finne på isteden. Håper bare ikke de setter inn A321 isteden for, for det er nedtur når man har gledet seg til å fly widebody og har booket gode seter for å ha god komfort nedover pga helsen.

Back