Sunclass Airlines - Statustråd

Re: Sunclass Airlines - Statustråd

Når et fly blir hentet hjem (som VKI nå) og tiden blir utsatt og utsatt, hvordan foregår dette? Er det tekniske ting man finner ut av må utbedres og er pilotene tilstede hele tiden? Fortsatt ikke kommet seg avgårde..

På vei nå, VKI

76d973dcdc83379459c8e8556f8cb9c3.jpg

Kan i følge Airshoppen sin side se ut som Sunclass får A321neo maskiner inn i flåten, den nyeste A321ceo de flyr idag er jo fra 2015. Noen som vet mer?

Forstår jeg det rett så skal det komme 2 A321neo til høsten, men om dette er nye eller brukte maskiner vet jeg ikke (kanskje ex-Novair?)

...men om dette er nye eller brukte maskiner vet jeg ikke (kanskje ex-Novair?)

I følge kommunikasjonssjef i Ving, Claes Pellvik, skal hele flåten til SunClass byttes ut med 9 nye A321 og 4 A330-900 innen 2030.

Selv om det ikke nevnes eksplisitt, er det vel å anta et dette er en fremforhandlet avtale på fabrikknye fly som den de nå mottar.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=15350

Noen som vet når disse 2 A321Neo maskinene kommer i høst?

Kan det være Ex Novair maskiene?

Første A321NEO til Sunclass skal vist nok være msn:11690 og test registration D-AZXO

Er det noen grunn til at den selges uten motorene?
Trodde det var vanlig at originalmotorene fulgte flyet. :72:
Det er jo litt uvanlig å ikke ha motorer tilgjengelig, ja. Det kan jo tenkes at de er leaset, noe som i og for seg ikke er uvanlig. Men det vil jo ha en heftig påvirkning på verdien av flyet, også ved salg for skroting.
https://elfc.com

Er vel såpass enkelt de ikke eier motorene, så kan ikke selges da [emoji6]

Er vel såpass enkelt de ikke eier motorene, så kan ikke selges da [emoji6]

De kan få med VKI gratis på kjøpet spør du meg, som jo har stått her siden torsdag med teknisk :P så jeg kan få tilbake oppstillingsplassen "min" :):rolleyes:

De kan få med VKI gratis på kjøpet spør du meg, som jo har stått her siden torsdag med teknisk :P så jeg kan få tilbake oppstillingsplassen "min" :):rolleyes:

Den forsvinner så snart dte dukker opp en egnet A330-900 som erstatter

Neste A330-900neo (OY-VKP) kommer i mot slutten av 2023, samme gjelder den første A321neo (OY-VKA). Samtidig som første 32Q ankommer, begynner OY-VKC/-VKD å klargjøres for å avslutte karrieren hos DK. Neste 32Q husker jeg ikke i farta når var planlagt, neste vår tror jeg.
Så ligger det vel en A330-900neo til et sted der ute i framtiden som overtar for OY-VKI, som til slutt skal ut - husker ikke hva som blei sakt som tidsperspektiv på den.

Last edited:
Back