Sunclass Airlines - Statustråd

Re: SunClass Airlines - Statustråd

Hva er egentlig Sunclass sitt program fra Norge i sommer og høst?
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Litt merkelig spør du meg,
sjekker jeg Ving fra SVG så ligger de inne med 2 x PMI 16-23/7. Så ingenting, så kommer SVG-SPU fra 14/8 etterfulgt av CHQ fra 4/9
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Da var SunClass i gang igjen fra OSL. OSL-LPA var første rute som kom tilbake
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

SunClass sendte opp en A330-300 til OSL i går og er nå på vei til Kypros. Er det første gangen A330en er tilbake på OSL på ordinær sydencharter siden koronaen startet?
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

SunClass sendte opp en A330-300 til OSL i går og er nå på vei til Kypros. Er det første gangen A330en er tilbake på OSL på ordinær sydencharter siden koronaen startet?
Aner ikke, men vi gleder oss til å ha den til Rhodos på søndag. Ble litt overrasket når jeg så vi skulle ha diger balje på tur.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Aner ikke, men vi gleder oss til å ha den til Rhodos på søndag. Ble litt overrasket når jeg så vi skulle ha diger balje på tur.

Er noe spesielt med å fly widebody i Europa. Vi hadde en A330-200 (OY-VKF) ARN-RHO-ARN i august, og den var i tillegg utstyrt med premium-kabin helt foran. Har aldri sittet så bra intra-Europa før :fly IFE-system og -skjermer var det samme som SAS har, men med ca halvparten av utvalget.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Er noe spesielt med å fly widebody i Europa. Vi hadde en A330-200 (OY-VKF) ARN-RHO-ARN i august, og den var i tillegg utstyrt med premium-kabin helt foran. Har aldri sittet så bra intra-Europa før :fly IFE-system og -skjermer var det samme som SAS har, men med ca halvparten av utvalget.

Fikk dere 200'en dere... MAAAAKAN
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Skal forresten deres A330 være fast på OSL utover høsten eller er den bare her nå i forbindelse med høstferien?
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Skal forresten deres A330 være fast på OSL utover høsten eller er den bare her nå i forbindelse med høstferien?

Planlagt med A330-300 til/fra OSl kun nå i høstferien. OY-VKI ser ut til å holde seg for det meste ¨i¨ Sverige i vinter...
Men det blir A330-200 til LPA/SID i vinterprogrammt, samt TFS fram til og med 5.desember. Og HKT på nyåret med ca. 14 dagers mellomrom.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Planlagt med A330-300 til/fra OSl kun nå i høstferien. OY-VKI ser ut til å holde seg for det meste ¨i¨ Sverige i vinter...
Men det blir A330-200 til LPA/SID i vinterprogrammt, samt TFS fram til og med 5.desember. Og HKT på nyåret med ca. 14 dagers mellomrom.

Ingen A330 från CPH då? Eller ska man hyra in någon?
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Ingen A330 från CPH då? Eller ska man hyra in någon?

Virker som om det kun blir A330-200 i forbindelse med CPH-HKT med ca. 14 dagers mellomrom.
Samt så flys slyngen OSL-CPH-SID-OSL-CPH med A330-200.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Når vil de begynne å finne nye A330, for de kan da umulig fortsette med å fly så mye med mindre fly? Før gikk de til f.eks TFS fra OSL søndager og tirsdager med både A321 ogA333, alle de gangene jeg har flyd med de har de hatt fulle fly. Og når markedet har tatt seg opp igjen, så vil de være short med nok kapasitet?

Det var jo snakk om før koronaen, at de skulle bytte ut de eldre A330 maskinene og det ble spekulert i A350. Noe nytt her Tally-Ho?
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Foreløpig er trafikken for ustabil. Du kan ikke sette opp kapasitet kun etter peaks og ferie. Se bare på statistikken. Vi er fortsatt langt unna 2019-tall.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Det var jo snakk om før koronaen, at de skulle bytte ut de eldre A330 maskinene og det ble spekulert i A350. Noe nytt her Tally-Ho?

Eller å ta en Condor og bestille A330-900? Det kan også være et godt alternativ :D

Espen
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Eller å ta en Condor og bestille A330-900? Det kan også være et godt alternativ :D

Espen

Jeg tror nok selskapet konsentrerer seg med å holde seg i live med det materiellet de har.
Nytt materiell er noe som ligger frem i tid når trafikken har stabilisert seg som MOW er inne på.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Jeg tror nok selskapet konsentrerer seg med å holde seg i live med det materiellet de har.
Nytt materiell er noe som ligger frem i tid når trafikken har stabilisert seg som MOW er inne på.
———
Tror ikke man behøver bekymre seg for overlevelsen av Sunclass (en fortsettelse fra Scanair/Conair), og nye fly og hoteller kommer. De som har nevnt A330-900 har sannsynligvis gitt et godt tips. Nye A321 er også til vurdering.
Mitt klare inntrykk er at finansiering ikke er et problem, med sterke eiere, men at det fortsatt er litt tidlig å skrote de 2 gjenværende A330’er. Så de blir nok med videre et år til eller to. Jeg tror vi har mer informasjon snart.
 
Last edited:
Re: SunClass Airlines - Statustråd

———
Tror ikke man behøver bekymre seg for overlevelsen til Skandinavias største og eldste charterselskap (en fortsettelse fra Scanair/Conair), og nye fly og hoteller kommer. De som har nevnt A330-900 har gitt et godt tips. Nye A321 er også til vurdering.

Aner ikke noe om overlevelsen, men fløy med dere til Rhodos i 330'en den 3dje oktober og hjem igjen i går. Fantastisk crew og en riktig god opplevelse på begge turer. Både på mennesker, mat og drikke.

Ville bare skrive det nå som du var innom her. :)
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Aner ikke noe om overlevelsen, men fløy med dere til Rhodos i 330'en den 3dje oktober og hjem igjen i går. Fantastisk crew og en riktig god opplevelse på begge turer. Både på mennesker, mat og drikke.

Ville bare skrive det nå som du var innom her. :)
———
Hyggelig å lese, og det gleder et gammelt pilothjerte…
 
Back
Top