Sunclass Airlines - Statustråd

Re: SunClass Airlines - Statustråd

Men hadde de da fått lov å fly VKH til København om det ikke var dokumentert arbeide på den?

Papirarbeidet ble vel til slutt fiksa hvis jeg ikke har lest feil.
Flyet ble fløyet fra MAN til CPH av et selskap som spsialiserer seg på å fly maskiner f.eks etter konkurser for leasingselskaper når de skal hente tilbake flyene deres. PVT var forøvrig ICAO-koden som ble brukt på flyvningen mellom MAN og CPH, hvis jeg ikke husker feil er vel det en ¨felleskode¨ for privatflyvning for selskap uten ICAO kode (noen bedre???)
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Mulig jeg har oversett noe, men sommerprogrammet som er planlagt p.t. benytter kun én A333 i tillegg til VKF.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Den står ikke på flåtelisten, og da den heller ikke brukte selskapets callsign, mistenker jeg at de har kjøpt den for parts. Rett ut av sjekk, kan den ha deler som kan bli verdifulle for resten av flåten.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Den står ikke på flåtelisten, og da den heller ikke brukte selskapets callsign, mistenker jeg at de har kjøpt den for parts. Rett ut av sjekk, kan den ha deler som kan bli verdifulle for resten av flåten.

Den blev sendt afsted til ny maling igår.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Blir spennende å se hva det blir ut av langdistanse-flåten på sikt, når verdenssituasjonen en gang begynner å normalisere seg igjen. Én A332 og én A333 er unektelig en noe odd flåte, men disse 20-åringene maskinene er vel grisebillige å lease.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Blir spennende å se hva det blir ut av langdistanse-flåten på sikt, når verdenssituasjonen en gang begynner å normalisere seg igjen. Én A332 og én A333 er unektelig en noe odd flåte, men disse 20-åringene maskinene er vel grisebillige å lease.

Og trenger de flere i fremtiden, er nok markedet for longhaulmaskiner ganske gunstig for flyselskapene i flere år fremover
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Da er både OY-VKC og -VKD ferdig lakkert på EMA.
Dermed er alle av Sunclass Airlines sine fly lakkert om til Sunclass sine nye farger.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Da er både OY-VKC og -VKD ferdig lakkert på EMA.
Dermed er alle av Sunclass Airlines sine fly lakkert om til Sunclass sine nye farger.


Det må være ny DK-rekord.
Med alle de navnebyttene og endringer av logoer og fargeskjema det selskapet har hatt gjennom årene, har det blitt mange hybridløsninger
Tidligere har det vært vanskelig å få omlakkert flyene uten å ta de ut av produksjon, og det er blitt gjort i forbindelse med tungt vedlikehold. Var nok lettere å få kabalen til å gå opp nå, når nesten alle DKs maskiner står på bakken[emoji17]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Re: SunClass Airlines - Statustråd

OY-VKF er på vei fra Arlanda til Dallas Forth Worth .. prakter?
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

OY-VKF er på vei fra Arlanda til Dallas Forth Worth .. prakter?

OY-VKI er også på vei, da fra AMS til DFW, maskina fløy ned fra CPH til AMS i går.
Mens OY-VKF fløy CPH-ZRH-HEL-ARN-DFW i dag.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Ser ut som SunClass er i hang med regulerte charterflighter fra CPH igjen, hvis man skal tolke deres Instagram profil
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

I følge planespotters.net skal også OY-VKH til San Marino Executive Aviation for «Preighter»-service. Om den også som OY-VKG blir der midlertidig fram til den ev. får plass på linje for konvertering til fraktfly, vet jeg ikke.
 
Back
Top