Sun Air of Scandinavia

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
Noen som vet hva som er de fremtidige planene til våre danske venner i BLL ? De har jo lagt ned all rutetrafikk, men kommer de tilbake mon tro ?

Er jo en stund siden luftfarten gav full gass igjen nå...

Re: Sun-air of Scandinavia

Noen som vet hva som er de fremtidige planene til våre danske venner i BLL ? De har jo lagt ned all rutetrafikk, men kommer de tilbake mon tro ?

Er jo en stund siden luftfarten gav full gass igjen nå...

Jeg skrev med deres presseafdeling for en måneds tid siden idet at jeg selv undrede mig over at 2 af deres fly var i "bevægelse". det viser sig at de var hyret til "charter", men deres rute mellem Göteborg og Cambridge er genoptaget, men dog lukket i offentlig salg.

Har de fortsatt sin franchiseavtale med BA i behold?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg skrev med deres presseafdeling for en måneds tid siden idet at jeg selv undrede mig over at 2 af deres fly var i "bevægelse". det viser sig at de var hyret til "charter", men deres rute mellem Göteborg og Cambridge er genoptaget, men dog lukket i offentlig salg.

Ellers så flyr de vel primært rundt med sine bizjet? Og de flyr vel også ambulansefly i Danmark?

Så en Dornier i BA farger parkert på BLL i dag

Ellers så flyr de vel primært rundt med sine bizjet? Og de flyr vel også ambulansefly i Danmark?

Så en Dornier i BA farger parkert på BLL i dag

Internt i Danmark har vi IKKE ambulancefly som man kender det fra Norge. Her bruger vi lægehelikopter fra stortset hele Danmark også ind til Rigshostpitalet i København, Sådan en tur gøres på mellem 20-30min hvor end det er i Danmark det sker.

Til Grønland, udenlands, og til Færøerne har vi dog Ambulancefly.

Internt i Danmark har vi IKKE ambulancefly som man kender det fra Norge. Her bruger vi lægehelikopter fra stortset hele Danmark også ind til Rigshostpitalet i København, Sådan en tur gøres på mellem 20-30min hvor end det er i Danmark det sker.

Til Grønland, udenlands, og til Færøerne har vi dog Ambulancefly.

Jeg tenker på disse Hawker 800 maskinene som Sun Air vel opererer, på dansk register, og i fulle ambulansefarger ;)

https://www.airliners.net/photo/Air-Ambulance-Sun-Air-of-Scandinavia/Raytheon-Hawker-800XP/4287785

Jeg tenker på disse Hawker 800 maskinene som Sun Air vel opererer, på dansk register, og i fulle ambulansefarger ;)

https://www.airliners.net/photo/Air-Ambulance-Sun-Air-of-Scandinavia/Raytheon-Hawker-800XP/4287785

Opplever at disse av og til kommer både som JointJet og Sun-Air callsign, så ikke lett å vite hvordan de benytter disse.

Men håper da virkelig at Sun-air kommer tilbake med de små Dornier 328Jet´ene sine. Var en drøm å fly dem til BLL :)

Men håper da virkelig at Sun-air kommer tilbake med de små Dornier 328Jet´ene sine. Var en drøm å fly dem til BLL :)

Spørs om man noen gang vil se de i vanlig rutetrafikk, da det er jo veldig uøkonomiske fly. De bruker de jo innen nichen mot spesialchartere og vel en form for bizjet trafikk. Mne sliter litt å se hvordan Sun Air i det hele tatt skal finne tilbake til sin niche innen sin del av kommersiell passasjertrafikk

Ser nesten ut som det gjenopptar BLL-LCY etter ferien?

Korrekt fra 2 Oktober.
8f567052f105d0a229acfd6d947222f2

Bak betalingsmur hos checkin.dk så får ikke lest innholdet, men ser Sun-Air vurdrer større fly. Er vel da trolig snakk om E170/E175?

Bak betalingsmur hos checkin.dk så får ikke lest innholdet, men ser Sun-Air vurdrer større fly. Er vel da trolig snakk om E170/E175?

Om de skal kunne brukes til London City må det vel bli E170. Men vet ikke, kommer kanskje noe åpen nyhet smart får vi håpe.

BA er største operatør og flyr vel utelukkende med E190. A220-100 er også i bruk (Swiss).

Artikkelen snakker om fly opp til 88 seter. Da faller E190 og A220 bort i så fall.

Og E175 er ikke godkjent på LCY ;)

Artikkelen snakker om fly opp til 88 seter. Da faller E190 og A220 bort i så fall.

Og E175 er ikke godkjent på LCY ;)

Skulle definitivt ha RTFA (den delen som var åpen). Det gjorde jeg ikke. Bare å beklage!

Likevel, man snakker Sun Air -- som vender seg mer mot business-segmentet -- jeg ville ikke anta de pakker flyene fulle av seter... og E190 er vel rundt 100 seter "normalt"?

Sean M på Twitter skriver at Sun Air har sikret sig 68 ugentlige slots på LCY fra Air Lingus. Spændende hvad de kommer op med.

Sean M på Twitter skriver at Sun Air har sikret sig 68 ugentlige slots på LCY fra Air Lingus. Spændende hvad de kommer op med.

"AerLingus" Not "Air".Det vel British Airways der skal bruge dem til en ekspansion, og AerLingus vel opgivet ruten til LCY, og for at det ikke skal se ud somom "CityFlyer" har fået for mange slots. Så det vel SunAir der har fået dem til brug.

Back