• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sukhoi/Yakolev Superjet SSJ100 - Statustråd

Re: Sukhoi Superjet SSJ 100

Oj - nesten så man vurdere å ta en tur sørover for å få med seg dette
 
Re: Sukhoi Superjet SSJ 100

Da er de oppe i 7 leverte. 6 Aeroflot og 1 Armavia.
 
Re: Sukhoi Superjet SSJ 100

Ett skritt frem,og to tilbake

Armavia (U8, Yerevan Zvartnots (EVN)) has reportedly cancelled plans to take delivery of a second SSJ 100-95 later this month. It had taken delivery of its first SuperJet in spring 2011 and was scheduled to take delivery of its second aircraft towards the end of this month. No further details are known at this point about the reason for the last minute cancellation.
 
Re: Sukhoi Superjet SSJ 100

Flere skritt tilbake: i følge hangar.no sliter Aeroflot teknisk med flyene, da spesielt i forhold til luftsystemene. Dette gjør at fire av åtte fly står på bakken

Ellers så virker de fortsatt slite med produksjonen som går meget tregt, og er vel mange tegn som tyder på at dette kanskje ikke blir et suksessprojekt
 
Re: Sukhoi Superjet SSJ 100

Fort går de ikke, men de ha nå levert maskin nr 10. Også denne til Aeroflot som nå har ni maskiner
 
Re: Sukhoi Superjet SSJ 100

Armavia har fått nok og leverer tilbake sitt eksemplar. De vil erstatte den med 'noe vestlig'.

An Armavia spokeswoman told the Arka and RIA Novosti news agencies on Monday that the airline has decided to return the aircraft because it was below the previously declared standards and also required repairs. “We consider it inappropriate to purchase a plane which requires repairs during its first year in service,” she said.

http://www.nycaviation.com/2012/08/...urns-unreliable-plane-to-sukhoi/#.UCFQtKBdCdA
 
Re: Sukhoi Superjet SSJ 100

Samtidig melder russiske media om at reservedeler til SSJ har vist seg å være fire ganger (!) så dyre som tilsvarende komponenter fra Airbus.
 
Re: Sukhoi Superjet SSJ 100

Det ligger an til at Superjet kommer til å bli en like stor "suksess" som andre moderne fly fra det tidligere Sovjet. Heller ikke TU-204 slo an når de førsøkte komme opp med noe nytt og moderne
 
Re: Sukhoi Superjet SSJ 100

Har noen fått med seg om Aeroflot bruker Superjet til OSL?
Er booket inn med Superjet OSL - SVO i september..
 
Re: Sukhoi Superjet SSJ 100

Har noen fått med seg om Aeroflot bruker Superjet til OSL?
Er booket inn med Superjet OSL - SVO i september..

Skal selv ut å fly med den fire ganger i september på ruten SVO-KZN. Ser at Seatguru.com har satt den opp i oversikten for flymateriell på SU2230/SU2231-rutene OSL-SVO.
 
Re: FOT-rutene i Lofoten og klagesaken med etterdønninger

Armavia sliter stort økonomisk om dagen, og har nok prøvd å komme seg ut av ei knipe her. Hadde det vært så mye tull som de hevder hadde nok Aeroflot laget mer bråk, selv med tette bånd.
 
Re: FOT-rutene i Lofoten og klagesaken med etterdønninger

Armavia sliter stort økonomisk om dagen, og har nok prøvd å komme seg ut av ei knipe her. Hadde det vært så mye tull som de hevder hadde nok Aeroflot laget mer bråk, selv med tette bånd.

Armavia (U8, Yerevan Zvartnots (EVN)) has confirmed that its owner, businessman Mikhail Baghdasarov, has put the financially struggling airline up for sale and is currently looking for potential investors. In other news, it has finally been able to settle its dispute with Sukhoi Civil Aircraft (Moscow Zhukovsky (UUBW)) over the technical and financial issues related to its only SSJ 100-95 EK-95015 (MSN 95007) that has now been ferried back to Yerevan Zvartnots (EVN) under a new lease agreement on October 2. It is expected that Armavia will also take delivery of the second SSJ 100-95 EK-95016 (MSN 95021) currently stored at Moscow Zhukovsky (UUBW) now that the two parties have managed to come to terms again.

Ch Aviation
 
Back
Top