Sukhoi Superjet 100-95 95003 BGO 01.10.2010

Piddien

ScanFlyer Silver
Hei.

Så frem med spenning å få denne maskinen på minnebrikken. Den ble levert i desember 2008 til Sukhoi Design Bureau som benytter den til testing før sertifisering i Russland. Som mange vet så var den innom oss i Bergen i dag før den etter påfyll av drivstoff fortsatte til Keflavik på Island. Der skal den være en måneds tid for å drive krossvind testing. Sertifisering av maskinen håpet de av crewet jeg snakket med skulle skje i løpet av desember i år.

Men nok mas fra min side, her kommer noen bilder som kanskje faller i smak.

Ankomst.

0bd76ddf.jpg

ea17024e.jpg

6094a98f.jpg

aac5af7b.jpg

3bdfada4.jpg

288f63a3.jpg

Tarmac.

fa7011a2.jpg

92180244.jpg

f63611c3.jpg

448653a8.jpg

96617e5b.jpg

edeb9126.jpg

20c7953c.jpg

fd5f1540.jpg

3f07284d.jpg

Avgang.

3cc0b2f0.jpg

ff080bd3.jpg

1a673627.jpg

Until next time, so long.

6d93096b.jpg

Dett var dett fra meg om denne maskinen for denne gang. Mer vil følge ved neste korsvei.

:)

Flotte bilder Per einar! Du leverer! :) Synd eg landet akkurat for seint idag da.. :lol:

Fine bilder, flott dokumentert :) Måtte den komme ofte til norske flyplasser i fremtiden..

Nikon, what else, ler :)

Takk takk, må prøve å få ferdig alt det andre som ble tatt bilder av i dag oxo, men trenger en pause akkurat nå.

Dette var nydelige bilder Per Einar ! Og flyet er jo lekkert ! Håper det blir mange selskaper som tør satse på denne ! Synd det kom noe i veien i dag, ellers hadde eg nok vært der ja !

Håper det klaffer neste gang.

fine fly...

faktisk så fikk den flyet meg til å tenke på ilyushin86, pga flyets tjukke flykropp og korte vinger... :D

Flott serie! :) Men må si at det første bilde gav meg en liten latterkrampe :p (Nevner ordet klovn, så skjønner dere sikkert hva jeg mener :p) Men ellers flotte bilder og en god dokumentasjon :)

Takk alle sammen, hyggelig.

Pilotene hadde noen merkelige hjelmer, minnet litt om en tynn utgave av den med øreflipper vi brukte i forsvaret (skal ikke gjengi kallenavnet på den her) :)

Var inne i cocpit en tur, og så litt på instrumenteringen. Virket som en moderne cocpit, med store displayer og fly-by wire stikke som en Airbus.

I cabinen var det tomt utenom et ex antall store brun-grå pappesker. Veggene og taket var dekket med noe som lignet en grønn-grå type "Glava".

Flott dokumentert, vet ikke helt om jeg syntes maskinen er "hot & flott ", men igjen flott dokumentert.

Supre bilder! Har ikke sett så detaljerte bilder av denne maskinen før, så dette satt jeg stor pris på! Takk skal du ha!!

BF:fly

Back