Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

MartinL

ScanFlyer Dusty
Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

Norwegian styrker tilbudet krasftig på norsk innenriks!

Endelig får også Molde kveldsfly og stavanger krones med ny daglig (x lørdag) direkterute til Trondheim!
Det økes også på en rekke ruter.


Norwegian utvider med 48 nye, ukentlige avganger i Norge. Mellom Stavanger og Trondheim opprettes ny direkterute. Mellom Oslo og Bodø, Tromsø og Alta utvides tilbudet med flere avganger. Molde får kveldsfly fra Oslo. Norwegian har allerede denne uken lansert ekstra avganger fra Rygge både til Bergen, Bodø, Trondheim og Tromsø på lørdager. Nå lanseres en ytterligere satsing innenriks i Norge.

Den nye direkteruten mellom Stavanger og Trondheim vil gå daglig unntatt lørdag. Dette er en rute som lenge har vært etterspurt fra passasjerene og med gode flytider også for forretningsreisende. Ruten kommer i salg i dag 18. februar, til en startpris på 349 kroner.

Molde får fra 6. april det lenge etterspurte kveldsflyet fra Oslo med avgang kl 22.15. Flyet får nattstopp i Molde og vil gå fra Molde kl 06.45 alle hverdager. Dermed forbedres kraftig mulighetene for å komme videre til andre destinasjoner via Oslo. Ruten vil øke muligheten for forretningsreisende som skal på dagsmøter - enten i Oslo eller andre destinasjoner i og utenfor Norge.

Mellom Oslo og Tromsø øker antall avganger til fem daglige på hverdagene. Mellom Oslo og Bodø øker antall avganger til fire. Med en ekstra rundtur på kvelden forbedres mulighetene til korrespondanse med andre destinasjoner fra disse to byene i Nord-Norge. Til Alta blir det nå to daglige avganger fra 29. april. De øvrige endringene trer i kraft fra 6. april.

http://boarding.no/art.asp?id=40495
 
Last edited:
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

Flott - her er det et udekket marked - spesielt for NordNorge. Regner med at det blir godt mottatt.
 
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

Nå strammer DY grepet om innlandspassasjerene, og noe sier meg at det kommer flere avganger innenlands fremover når nye fly kommer inn i flåten. Hvilke grep vil SK gjøre fremover nå? De siste årene har de jo kuttet avganger hver gang DY har kommet med nye avganger.
 
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

For Molde betyr det også at DY øker med en flygning fra og en flygning til OSL på helg. 2 til OSL på lørdag mot 1 nå og 3 fra OSL på søndag, mot 2 nå.
 
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

Synes 1xdaglig på SVG-TRD er altfor lite hvis de vil ha forretninsreisende. Samme på SVG-RYG også burde vært mer enn en daglig.
 
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

VG Nett har noen linjer om det:

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=581729

...åpent og interessant av Norwegian om Rygge-flytting:

- Årsaken til at vi flytter avgangene fra Rygge at vi har for få avganger derfra til at det blir lønnsomt. Derfor samler vi mer av virksomheten på Gardermoen for å gi et bredere tilbud, sier kommersiell direktør Daniel Skjeldam til VG Nett.
 
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

Dette var en god nyhet! :) Hvilke innvidd vil de bruke da?
 
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

Dette var en god nyhet! :) Hvilke innvidd vil de bruke da?

På den nye ruten SVG-TRD? Jeg tviler vel på at de setter av et fast individ til den ruten, så svaret på spørsmålet ditt vil vel bli: Alle.
 
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

På tide med en rute fra SVG-TRD. Men enig i det som blir sagt lenger oppe i tråden her, det er altfor lite om man skal satse på forretningsreisende. Minst to ganger om dagen, morgen og ettermiddag/kveld tror jeg kunne gått bra, men det er vel noe som kommer med tiden når flåten øker og nye individer kommer til:) Ang. SVG-RYG, tror jeg ikke det kommer en ekstra avgang med det første. Mener bestemt å ha lest i ett intervju av Kjosern selv, at denne ruten var den de var minst fornøyd med fra RYG når det kommer til belegg. Men som sagt, skal aldri si aldri når flåten forsterkes.
 
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

Synes 1xdaglig på SVG-TRD er altfor lite hvis de vil ha forretninsreisende. Samme på SVG-RYG også burde vært mer enn en daglig.

De har vel trolig ikke utstyr til mer enn en avgang nå på SVG-TRD. Men ønsker å sette sitt stempel på ruta. Når de kommer dit at de har mer matriell å sette inn, vil de vel vurdere å øken frekvensen.

Det blir liksom litt storforlangende å kreve at de skal komme med maksimalt trykk med engang.
 
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

På tide med en rute fra SVG-TRD. Men enig i det som blir sagt lenger oppe i tråden her, det er altfor lite om man skal satse på forretningsreisende. Minst to ganger om dagen, morgen og ettermiddag/kveld tror jeg kunne gått bra, men det er vel noe som kommer med tiden når flåten øker og nye individer kommer til:)

Regner med Norwegian vil teste ut responsen fra markedet, siden SAS har 2 daglige avganger SVG-TRD i ukedagene.
 
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

Regner med Norwegian vil teste ut responsen fra markedet, siden SAS har 2 daglige avganger SVG-TRD i ukedagene.

SAS kutter desverre morgenavgangene mellom TRD og SVG fra og med slutten av mars (tror jeg det var). Så nå blir det to daglige direktefly mellom de to byene - en med hvert av selskapene, med DY en time etter SAS.
 
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

SVG-TRD burde vel vært en fin rute for Widerøe, kanskje 2-4 daglige -Q400?
 
Re: Styrking av frekvensen på innlandsruter og nye rute SVG-TRD

SVG-TRD burde vel vært en fin rute for Widerøe, kanskje 2-4 daglige -Q400?

Det ville være mer fornuftig ja, hovedpoenget er flere frekvenser.
Allerede i 1994 og fremover en periode fløy SAS med F50 fra Norlink delen direkte ruter på denne strekningen.
Rett materiell ville gi flere frekvenser , men når omtrent hele kongeriket skal betjenes med 737 materiell , blir en rekke ruter ikke lønnsomme å fly , deriblant SVG-TRD.
Man blir rimelig trøtt i trynet når man skal på dagstur til Stjørdal og må via BGO på opp og nedtur til Værnes.
Har god erfaring med dette gjennom mange år og ville glatt akseptert en bråkete turboprop som alternativ
 
Back
Top