Stygg take off

Concorde

BA Concorde Sep 1998
Denne har nok vært oppe før, men bildet er såpass rått at jeg tillater meg igjen:

http://www.airliners.net/open.file/0995911/L/

Man har hatt mange klar-på-alarmknappen opplevelser med russere opp gjennom årene. For meg virker det som om det er en innøvd prosedyre, rett og slett for å få størst mulig fart på bakken før man spretter opp i lufta. Tu154 er notorisk i så henseende. Jeg har sett den med 240kt groundspeed på radaren før rotering.

Det er jo helt fantastisk hvordan disse flyene virkelig skal bruke hele rullebanen... Hadde hatt litt angst om det var meg i flyet...

Typisk TU154-manøver er også å trekke opp understellet mer eller mindre i dét det forlater rullebanen...diverse bilder tatt i betraktning. ;)

Originally posted by atck

Man har hatt mange klar-på-alarmknappen opplevelser med russere opp gjennom årene. For meg virker det som om det er en innøvd prosedyre, rett og slett for å få størst mulig fart på bakken før man spretter opp i lufta. Tu154 er notorisk i så henseende. Jeg har sett den med 240kt groundspeed på radaren før rotering.

Interessant! Noen som kan bekrefte at dette er "Russisk prosedyre" at man istedet for "V1,Rotate" bruker "End of Runway, Rotate"
:question:

Svarte. Kanskje det ikke er så dumt å overholde forbudet om å ligge på beachen nedenfor runwayen der likevel?

Originally posted by Farmer

Originally posted by atck

Interessant! Noen som kan bekrefte at dette er "Russisk prosedyre" at man istedet for "V1,Rotate" bruker "End of Runway, Rotate"
:question:
Tror neppe det er prosedyre , snarere å strekke grenser . De laster for mye inn i kjerrene i forhold tilgjengelig lengde på RWY.
Det kalles å ta sjanser.

Back